Vanin ohjaustehostimen hihna

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Blue-berry, 17.8.2017.

  1. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    Pitäisi vaniin kyseinen remmi vaihtaa,mutta en saa tehostimen pumppua liikkeelle jotta sais hihnan löysään. Onkohan siinä jokin pultti jossain maagisessa paikassa mitä en ole nähnyt tai jokin kiristin systeemi? Eikös se hihnan samalla tavalla kiristetä kuin laturinkin? Kone on 6.2 kiisseli vm. 90
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Muistaakseni myös takana on, ja alhaalla, ja jos ilmastointi on olemassa, ensin sen remeli löysäksi, joka taas edellyttää kopan irroittamisen ;)
     
  3. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    Kompura on. Mut sil ei men hihnaa. Pitäs purkaa neki pois tilaa viemästä. Ja tos pumpus näkyy kolme pulttia säätöurissa. Pitää varmaa yrittää vääntää jollai isol:cool:

    Tai siis en ainakaa nähny muit pulttei. Katotaan tarkemmi viel
     
    Muokattu: 17.8.2017
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    1. Tulee mieleen tapaus, jossa vaihdoin tehostajan pumpun hiekkapihalla, osa hommasta siis alapuolista; kun pumppu oli vaihdettu, huomattiin, että uusi vuotaa, ja taas vaihto :(yseessä taksi, ja omistaja seisoi vieressä...
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Hihnapyörän takana öljysäiliön kyljessä löytyy ainakin noista vanhemmista pumpuista lukitusruuvi. pumpun hihnapyörässä oleva reikä kohdalle ja hylsyllä löysätä tai jos mahtuu niin hihnapyörän ja säiliön välistä kiintoleuka-avain tais olla 5/8 tai jotain ja löysälle.
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Nyt on se 11 vuotta aikaa, kun olen koskenut Chevyvaniin, mutta muistelisin, ettei hihnapyörän takana ole pulttia, ja muutkin on millisiä, alunperin 15 mm.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Taitaa riippua tellingistä, mistä niitä pultteja pitää löysätä. Mutta millisiä ovat jo noissa.
     
  8. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    Sain nuo hihnat vaihdettua, mutta nyt ulvoo niin julmetusti. Mikähän mahtais olla vikana? Eipä ole noin ennen käynyt
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Joskus ongelmana on se, että on valittu millinen hihna, alkuperäinen tuumamitoituksella, ja tällöin profiili on hieman erilainen. Parhaita ovat selkäpuolelta poimutetut hihnat.
     
  10. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    Vaikuttivat kyllä samanlaisilta kun niitä vertailin. Mutta ei varmaankaan isoa eroa vaadi. Pitääpä keksiä jotain, jotta pääsee nyt pari päivää liikkumaan
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuumamitoitetun tuntee siitä, että leveys on tuumissa, esim. 3/8 eikä 10mm.Aktiiviura-aikanani Gates oli paras jenkkiin ;)
     
  12. suorsa

    suorsa 3rd gear

    Jos ei ole se kompuran hihnapyörän laakeri jumissa, eli remmi poistettu vain kylmäaineen puuttumisen takia "turhana", voi muut hihnat pitää ääntä ihan vaan senkin takia. Pumput ja laturi kun ottaa sen saman voiman kampiakselilta kuitenkin.
     

Kerro tästä muillekin!