Suomen mopar a-kopille blogi....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 4spdBcuda, 23.2.2012.

  1. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Juuri äskettäin on vetäjä vaihtunut, odotetaanpa kun ilmoittautuu uusien yht.tietojen kanssa. Onnea ja menestystä uudelle blogi-vetäjälle!!
     
  2. BigMonsterBlock

    BigMonsterBlock 3rd gear

    Ei muuta kuin uusia autoja ja vanhojen muutoksia tulemaan osoitteeseen abodymoparit@gmail.com - jos autosi on jo blogissa muista ilmoittaa auton nimen edessä oleva järjestysluku niin päivitys käy nopeammin.
     
  3. BigMonsterBlock

    BigMonsterBlock 3rd gear

    Muutama lisäys ja Barracudaa sekä Darttia päivitetty.
     
  4. BigMonsterBlock

    BigMonsterBlock 3rd gear

    #10 Valianttia päivitetty.
     
  5. BigMonsterBlock

    BigMonsterBlock 3rd gear

    #75 Duster päivitetty ja #22 pieni lisäys.
     
  6. BigMonsterBlock

    BigMonsterBlock 3rd gear

  7. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Riittääkös tuo isompi SlantSix (225cid) +TF-904 Valiantin voimanlähteenä suoristuskyvyn osalta? Tarkoitan noita 60-luvun malleja? Onkos tuo 225 SlantSix helppo virittää ja löytyykö viritysosia?

    Aina on ollut haaveissa tuollainen nelitolppa 64:n Valiantti, 225:lla ja automaatilla (TF-904)

    Sori jos meni väärään topic, saapi siirtää.
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Itellä toi pienempi slant ja manuaali, ja ei sillä ainakaan liikennevaloissa kannata ruveta paljoa kisaa haastamaan. Veikkaan ettei ainakaan kiihtyvyys ole tolla isommallakaan tomaatin kera juuri kummoisempi, mut mitä juttelin nimim. HVA76:n kans jolla on '64 tuolla tekniikalla, ni sano että ainakin mäkiin vääntöä riittää kivasti.

    Itellä taas tuntuu että vähänkin isompi mäki taajamanopeuksilla on tuskaa, mikä taas johtuu kyllä aika isolta osin ton kolmilovisen manuaalin täysin järjettömistä välityksistä. Ykkösellä ku saa auton liikkeelle ni saa jo tyrkätä kakkosta sisään. Kakkosella kone rupee "huutamaan" jo neljässäkympissä ja siitä ku tyrkkää kolmosen ni mennäänkin jo melkein tyhjäkäynnillä.

    Ja silti kolmosellakin 80-90km/h kone tuntuu taas huutavan. :D

    Perävälityksestä ei ole tietoa, mut oli se mikä vaan ni silti ton vaihteiston välitykset tuntuu kyllä omituisilta...

    Ja saahan noihin viritysosiakin, mut jos jotain oikeesti edes persdynolla havaittavaa suorituskyvyn parannusta haluaa, ni perinteisin lienee se kasittaminen? Tai mistäs minä tästäkään tiedän kun ei ole kokemusta, mut näissä lienee koosta ja vuosimallista riippumatta niin onneton puristussuhde, ettei taida esim. pelkkä isompi kaasari ja peltisarjat paljoa lohduttaa.

    Viisaammat varmaan korjaa jos puhuin puuta heinää. :eek:
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Saahan noita jonkin verran nopeammiksi, mutta kilpailevat edelleen pääosin omassa sarjassaan. Yhtä isolla kampiaxelin takareiällä olevaa 170 slantin alakertaa kaipaisin aihioksi pykälää kiihkeämmän moottorin rakenteluun.
     
  10. leksa

    leksa Gearhead

    On aika vaikea sanoa "riittääkö". Se riippuu mitä olet hakemassa.
    Täällä on eräs kaveri joka on rakennellut luumu darttia nim jariha.

    Olen itsekin joskus rakennellut 225 vapaasti hengittävää. Kyllä sen suorituskyky ainakin minulle riitti.
    Tein myös muutaman 170 koneen hieman pirteämmäksi. Kyllä niilläkin rengaskauppaan tuli asiaa.
    Totuuden nimissä kuitenkin. isommat koneet on isompia. Eli mikä nyt sitten on riittävää?
     
  11. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Vähän hankala tosiaan kun ei ole vertailupohjaa että mikä on nopea auto. Olisikohan kysymys ollut paremmin muotoiltuna seuraava: Tuntuuko moottorin teho alimitoitetulta auton fyysiseen kokoon / painoon? Tämä jo siis uutena. Esimerkkinä mielestäni 80-luvun Ford Taunus 1.6 koneella (vakio, alkuperäsellä kaasuttimella) on alimitoitettu kyseiseen autoon. Tämäkään ei ole hyvä vertaus koska en ole ajanut kuin kahta Taunust kyseisellä tekniikkalla ja molemmat tuntuivat todella hitailta. Tekniikka on voinut olla huonossa kunnossa, säädöt eivät olleet kohdillaan.
     

Kerro tästä muillekin!