Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Kasi80

    Kasi80 1st gear

    Onko jollakin hampsterilla varastossa noita öljynjäähdyttimen letkuja? Etusivu on luettu ja hienot mitat sieltä löytyy, mut jos jollain pölyttyy, ni olisin innokas ostamaan.

    Sit pikku kysymys vielä ilmastoinnin letkuista. noista taakse menevistä...
    Näyttävät tirisevän liittimistä, eli vaihto edessä.
    Mistä letkusta ootte tehny ja onko pitäny?
    Kannattanee vetää yhdellä vedolla ilman senkummempia jatkoksia?
    Vai tulppaisko nuo...
     
    Muokattu: 16.8.2017
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ilmastoinnin letkut tehdään ilmastoinnin letkuista ja enimmäkseen putkesta. Itse tekeminen vaatii hieman asiaan perehtyneisyyttä ja välineitä.
     
  3. Kasi80

    Kasi80 1st gear

    Ok kiitoksia.

    Eli toimitetaan oikeilla välineillä varustautuneelle perehtyneelle.
     
    tukkijulli tykkää tästä.
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Paljon riippuu mistä se kone on peräisin...jotkut Van:n kiinikkeet tuskin käy, mutta jos pikkarista, niin se on aika lailla bolt on juttu.
    Hyvä olisi jos koneen mukana tulisi koko 5.7 ruutta, muussa tapauksessa kannatta ostaa käytetty TBI jossa oranssi/mustat 5.7 suuttimet valmiina...aina välillä myynnissä kun purkavat autoja ( tai jotkut "taitamattomat" turaavat kaasareita :rotfl: )
    Läppärunkohan on täysin sama 4.3 - 5.0 - 5.7 koneissa, mutta suuttimet eri.
    Vetolevy pitäisi käydä, startista en ole varma, mutta eiköhän sekin...sama konehan se 4.3 V6 ja 5.7 kasi oikeastaan on...sahattu vaan yksi pyttypari pois.
    Kytkimestä ja manuaaleista en osaa sanoa...joku Summit:n tai Rock Auto:n sivu on hyvä tehdä vertailuja eri osille.

    Käytännössä joudut jatkamaan Knock sensorin eli nakutusanturin johdon toiselle puolen konetta, (n. 1m tummansinistä johtoa) ja lämpömittarin anturin johtoa joku 20cm kun anturi on kasissa 1 - 3 pyttyjen välissä ja kutosessa 3- 5 pyttyjen välissä...siihen tarvitsee tummanvihreätä johtoa.

    Knock sensorista ja ESC modulista piti laittaa vielä, että 5.7 käyttää erinumeroista modulia kun 4.3 ja se olisi hyvä myös vaihtaa...oletettavasti 5.7 "meluaa" enempi ja väärällä modulilla se voi luulla että kone nakuttaa ja sytkää myöhästetään turhaan tms.

    4.3 GM#16065711

    5.7 GM#16052401

    ECM-boxiin 5.7 lastu...boxille ei tarvitse tehdä mitään muuta,kun sama boxi molemmissa koneissa.
    Lastuksi suosittelen GM:n omaa ASDU: a...toimii hienosti 5.7 TBI + Th700r4 ja etenkin jos vielä 3.73:1 perävälityksellä....jos harvempi kuten 3.08:1 , niin joku ANLW on yleisesti käytetty.
    Tietty jos koneen mukana tulee oma, niin sitten se, kunhan vaihteisto täsmää...manuaalin lastulta saattaa puuttua TCC:n ohjaus yms.

    Jäähdytin on kutosen kanssa yleensä se pienin kolmesta vaihtoehdosta...mutta se riittää kyllä käytössä, tosin flektitunnelin kanssa voi tulla ongelmia, kun kasin kanssa pitää olla puolta lyhyempi.
    Hyvin jos teet, niin uusit samalla syylärin ja otat kasimallin syylärin ja haet jostain purkuautosta sopivan tunnelin, sekin bolt-on homma.

    Kyllä se ruutta menee takuulla pienemmällä kun joku "mehumaija"...koko ajan oikeat seokset ja matka-ajossa mennään tosi pienellä.

    Itelläkin just 1991 lyhyt C1500 joka ollut myös alun perin 4.3 / Th700r4, mutta jossa nykyään tehdasuutena laitettu ns. K-stanssattu 5.7 L05 Crate kone eli juuri sellainen kun autoon kuuluukin, jos on kasikoneella.
    Kaikki muutokset on tehty siten ettei koneen vaihtoa huomaa oikeastaan kuin konehuoneen tyyppikilvesta (LB4) katsomalla, kaikki muutettu vastaamaan 5.7 mallia ilmanputsaria myöden.
    Jälkeen päin ajatellen olisi pitänyt valita ehkä se HD-malli, kun siinä on 4-pulttinen alakerta...tosin 8,6:1 puristukset vakiona.
     
    Muokattu: 16.8.2017
    JL- tykkää tästä.
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    nimimerkki sibe70 voi auttaa eteenpäin.
     
    Kasi80 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Löytyy letkut, hydrauliikkaletkulla/liittimillä.
    On olleet hetken käytössä.
    Semmonen juttu niiden kanssa vaan on että taisivat olla normaalia pidemmät.:eek:
    Kai niiden teettäjällä on siihen joku syy ollut, mutta minulle ei avautunut.
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jos ei satu täydellistä TBI-konetta kohdalle, niin mulla on TBI-systeemit kokonaisuudessaan hyllyssä 5.7:n päältä. Johtosarjakin löytyy, mutta on vaan avattu, liittimet on kaikki muistaakseni tallessa.
    Imusarja, jakaja, throttlebody 5.7:n suuttimilla, ECM, jne. Osat on otettu toimivana autosta, kun tuli laitettua liian railakas nokka..
     
  8. tonokki

    tonokki 1st gear

    Mikähän lie mahtoi 6.5td 2500 8 pulttiseen suburbaniin vm 1995 tulla..
    Käynnistyksen jälkeen cruise toimii jos lähes heti laittaa päälle haluttuun nopeuteen, mutta kun hetken on ajanut niin ei enää lähde päälle jos joutuu pois ottamaan? Eli toimii niin kauan kun pitää päällä cruisen.
    Lisäksi turbiini lukon kytkeytyminen kestää paljon kauemmin kun ennen(n.8-10km pitänyt ajaa n vkon, ennen ei mennyt kun pari kolme kilometriä). Kunnolla Lämmetessään toimii niinkuin kuuluu. Laatikko vaihtaa nätisti ja öljyt kirkkaat.

    Ja samaan syssyyn onko keskuslukitukselle jossain sulake tai jokin kun lakkas yhtäkkiä toimimasta?

    Kiitos etukäteen jos jollakin on ideoita.
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kaverilla ei cruise toiminut,tai harvoin kytkeytyi,lootarempan jälkeen on toiminut moitteetta.Mulla ex diesel subbe teki samaa kuin sulla,ja siinä oli luistoa lootassa.
     
  10. tonokki

    tonokki 1st gear

    Pitääpä alkaa seurailemaan öljyn väriä.. vai muuttuuko se tummemmaksi? Ainakin dodgessa mikä mulla on niin alkoi viimekesänä tummumaan ja luistamaan. Uus huollettu latikko korjasi sen ongelmat nyt on kirkkat siinäkin :D tossa suburbanin laatikossa en oo luistoa/muutosta huomannut kyllä. Toivottavasti ei oo luistoa. tummunut ei kyllä vielä oo öljyt..
     
  11. tst

    tst Gearhead

    Mulla auttoi öljynvaihto ja solenoidien putsaus, siinä se tosin oli ylivaihde joka oli välillä hukassa ja silloinhan ei cruisekaan pelannut.Turbaanilukko pelasi.
     
    Muokattu: 22.8.2017
  12. beefeater

    beefeater 3rd gear

    Kun vaihtaa takajousien henkseleitä, ni täytyykö tietää
    jotain erikoista, ettei vaan kävisi mitään?
    Autohan on c1500 pick up.
     
  13. beefeater

    beefeater 3rd gear

    Nou hätä. Henkselit vaihdettu, ihan yhdellätoista hetkellä. U-pultit syöpyneet 5millisiksi jo.
    Uudet 13mm.
     
  14. -tuomas-

    -tuomas- 1st gear

    moro.. meniköhän minulta syöttöpumppu paskaks ku kone pitkän ajon jälkeen rupee humppaamaan ja kuuluu vähän ritimäinen ääni ja sit muutaman kerran on jättäny kaasuu päälle muuten tuntus toimivan laatikko lukittaa ja vaihteet löytyy kaikki cruisekin toimii tosin joskus potkasee pois päältä mut se kyl kytkeytyy myös takas mut sitä tapahtuu tosi harvoin!!
    mut viittaisko oireet pumppuun? iästä ei mitään tietoo! suuttimen on vasta huollettu!
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onko fsd boxi viileemmässä paikassa?Jos saisit joltain toimivan lainaan,niin sillä voisit kokeilla.Voi toki olla kaasupoljinkin paskana.Vuosimalli kannattaa ilmoitukseen laittaa..Anturivikakin voi olla kyseessä.
     
  16. -tuomas-

    -tuomas- 1st gear

    aa se jäi laittamatta eli 96vm fsd on viileemässä ja se on dtech boksi ja ainut muutos on tosin et ohjelmoitin ecm mut en usko et siinä nyt mitään vikaa ois muutakun et jos vanha pumppu ja säädetään syöttäjä niin saatas tehä hajoomisen sen takii et oikeestaan tästä just epäilen sitä pumppuu mut en osaa varmaks sanoo
     
  17. 42olds

    42olds 2nd gear

    Viitsisikö joku kuorma-auto suburbanin (tai pikkis tms) omistava varmistaa, että mikä hyväksyntä sivuvilkuissa on? Nuohan on vissiin jotain Kadetin sivuvilkkuja, mutta onko niissä hyväksyntänumerona 5 vai 6?
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla on 5
     
  19. 42olds

    42olds 2nd gear

    Kiitos. Voi insinöörille perustella sit rekisteröintikatsastuksessa, että Suburbanitkin on 5-vilkuilla.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ilmavuoto polttoainelinjassa tekee kaikkee hauskaa, humppaa ja ryntäilee. Jos tohon ikään ei ole vielä korjattu, niin alkaa oleen sen aika. Ruostuu siis puhki.
     

Kerro tästä muillekin!