Harrasteauton reaaliarvo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 24.6.2017.

  1. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Sanotaanko nyt kuitenkin niin että metsään HYLÄTTYÄ autoa ei purkaa-putsaa-tarkasta-kokoa-metodilla liikenteeseen saa eli VMP ! Jos anglia vain lipsahti larppausreisulla metsän puolelle niin se on sitten aivan eri asia.

    Jos esimerkiksi laakerivikaista moottoria kuinka tiiraa niin ei se katsomalla kuntoon tule.

    Jos entisöintineuvosi ovat samaa tasoa kuin sienipäissään nettiautosta bongattu kytkinvikainen renaut megane niin ei voi kuin nauraa :rotfl:

    IS
     
    peto tykkää tästä.
  2. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kuten sanottu amatöörit liioittelevat autojen vaurioita ja vikoja.

    98 prosenttia vanhojen autojen vioista korjaantuu purkaa ja puhdista-metodilla.

    Tietysti autokorjaamot ottavat työn alle minkä auton tahansa jos menet kysymään että miksi kone raksututtaa ja seuraksena on iso lasku valohoidosta.

    Usein vanhan auton käyntihäiriö katoaa kun lyö vasaralla oikeaan paikkaan.
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Eli löit itteäs päähän. Selittää aika pitkälti sit noi sun löpinäs.
     
    peto, Imusihti, kaarne ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eli se puuttuva lattia, joka on ehkä 80% tollasen työmäärästä riippuen sisustasta vaan tulee kuntoon kun sen purkaa ja putsaa?

    Kaikki voi tehdä, en sitä sano. Mikään ei ole tekemätöntä
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead


    LOL!
     
  6. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ei vanhoja alkuperäisenä säilyneitä autoja harrastava mobilisti ota työn alle autoa josta puuttuu pohja.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Varmaan 99% barn ja metsäautoista on tollasia pohjattomia. Annat nyt ymmärtää ihan muuta
     
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    Pitää käyttää pptk menetelmää. Pura puhdista tarkista kokoa. Ja järjestys on oltava oikea. Sitä ei opi koulun penkillä,netistä eikä korkeajännityksiä lukemalla.
     
    kaarne tykkää tästä.
  9. kaarne

    kaarne Gearhead


    Riippuu täysin tapauksesta.

    Olen käynyt tutkimassa metsään hylättyä Toyota Corollaa vm. 1974 ja se kirjaimellisesti lahosi käsiin kun aukaisin kuskin oven.

    Eräällä toisella kerralla käynnistin parikymmentä vuotta metsässä olleen Ford Caprin vm. 1972 ja ajoin sen toiseen paikkaan jatkotoimenpiteitä varten. Hylättyjä autoja ei missään tapauksessa pitäisi käynnistää ennen kuin ne on puhdistettu, tarkistettu ja huollettu mutta poikkeus vahvistaa säännön.

    Joku näsäviisas väitti myöhemmin että olen ajanut hylätyn oloista mutta käytössä olevaa ajoneuvoa.

    Vaikeata uskoa koska harvemmassa käyttöautossa on sammalta katolla.
     
  10. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ei opi ja kun opettelee perusasiat voi oppia myös tekemään vaativammatkin korjaushommat kuten koripeltien oikaisun siten ettei alkuperäinen maalipinta ei kärsi.
     
    Muokattu: 23.8.2017
  11. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Eläpäs pikku paska pallero puhu sontaa. Numero on oikea. Löytyyhän se fonectalta....... et elä viitsi valehdella.
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead

  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    ..älä ny noin uutta, toi on vielä tyttömäinen kaksovinen, hae se letukka ennemmin, eikös se ole just sellainen 4 voinen "äijä-sedan"?
     
  14. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Kerroppa vähän lisää olosuhteista tuon caprin suhteen:

    Tarvittiinko edes ilmaa renkaisiin tai edes uutta akkua. Eikä jarrut olleet yhtään jumissa. Avain oli siististi virtalukossa, penkki säädettynä oikeaan kohtaan, radio oikealla kanavalla ja ikkunat puhtaina. Virranjakaja oli puhdas ja kuiva, tulpanjohdot uudenveroiset, tulpat kuin uudet ja esson tiikeribensa tankissa/kaasuttimessa ei ollut vettynyt yhtään kahdenkymmenen vuoden aikana lämpötilan vaihdellessa +/-25°C suuntaansa. Bensatankki, -linjat, -pumppu ja -suodatin olivat myös priimakunnossa varmistaen häiriöttömän käynnin ilman vuotoja.

    *LOL*

    IS
     
  15. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ilmaa tarvitaan aina kun auto on ollut pitkän aikaa käyttämättä. Akku ja jarrusysteemit tarvitsivat huoltoa.

    Tietenkin tälläisessä tapauksessa pitää purkaa, puhdistaa tarkistaa ja koota urakalla vaikka oli kyseessä hyvin yksinkertainen auto kuten Ford Anglia.

    Eikä kukaan kokenut autoasiantuntija jättäisi uudelleen tienpäälle kunnostettaavaan autoon vanhoja liemiä jotka taatusti aiheuttavat käyntihäiriöitä.
     
  16. grantorino

    grantorino Gearhead

    Paljonko kunnostus tuli maksamaan?
     
  17. kaarne

    kaarne Gearhead


    Työvoima oli tässä tapauksessa aatteen voimalla toimivaa ja mitä nyt öljyihin ja suodattimiin ym. pikkutarvikkeisiin meni niin hinnan maksoi oppipoika.

    Tietenkin pesuvesi ja saippuakin maksavat jotain mutta mikään ei ole ilmaista.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aika mielenkiintoinen myynti-rahtisivu japanista. Kalustoo vaikka kuinnpirusti.
    Kellään kokemusta? Oli paljon autoja myös ratti normaalilla puolella.
     
  19. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Tossa Ois kaarnelle anglia. Seissy 15 vuotta barnin vieressä. Tuut ja purat renkaat ja putsata ne. Pistät kasaan ja orginaali ilmalla kasaat ne. Purat ja putsaat tankin. Ja kasaat orginaali bensalla. Pura samalla lattiat ku nurmikolla seisonu. Putsaat ruosteet ja orginaali pellillä kasaat sen ja ajat kotiin. Sen voi saada kympillä
     
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Samalla ostat tuon letukan ja myyt sen siellä profitilla. 40 e.
     

Kerro tästä muillekin!