Tienkäyttömaksu -idioottien keksintö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ohc205, 14.12.2012.

  1. JTP100

    JTP100 3rd gear

    Caruna ei ole koskaan ollut Fortumin omistama yhtiö, yhtiön omistaa Suomi Power Networks Oy, jonka osakkaita ovat suomalaiset eläkevakuutusyhtiöt Keva (12,5 prosenttia) ja Elo (7,5 prosenttia) sekä kansainväliset infrastruktuurisijoittajat First State Investments (40 prosenttia) ja Borealis Infrastructure (40 prosenttia).
    "typeräverkkovarmuuslaki" takaa kuluttajalle edes jonkinlaisen suojan siinä tapauksessa, että yritys laistaa omista velvoitteistaan ja sopimastaan toimitusvarmuudesta. Tällaista lakia ei tarvittaisi, jos kaikki yritykset toimisivat niinkuin on sovittu.
     
    peto ja valpas tykkäävät tästä.
  2. pantera

    pantera Double Gearhead

    Caruna Oy on suomalainen sähköverkkoyhtiö. Se sai alkunsa itsenäisenä yrityksenä, kun Fortum luopui Suomen sähkönsiirtoliiketoiminnastaan.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Monopolin myynti itsessääm on aina ja kaikkialla virhe.
     
    peto tykkää tästä.
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    Hautala kertoo olleensa hyvin informoitu Fortumin sähkönsiirtoliiketoiminnan myyntiaikeista.

    ”Olen valtio-omistajan puolesta hyväksynyt sen. Huoltovarmuusongelmaa ei ollut, koska kaikkia toimijoita säädellään sähkömarkkinalailla”, nykyään europarlamentaarikkona oleva Hautala sanoo.

    Hän huomauttaa, että omistajaohjauksen näkökulmasta ei ollut syytä olla hyväksymättä sitä, että Fortum halusi myydä jakeluverkkonsa ja suunnata kaupasta saatavat varat muuttuvaan liiketoimintaansa.

    HAUTALA muistuttaa, että kustannusten nousuun ajauduttiin sen vuoksi, että sähkömarkkinalakia oli tiukennettu myrskytuhojen takia.

    Sähkömarkkinalaki tuli eduskunnan käsittelyyn keväällä 2013. Se tuli voimaan jo samana syksynä. Eduskunnassa perussuomalaiset ja vasenryhmä vastustivat lakia lopullisessa äänestyksessä.

    Keskusta olisi halunnut, että hallitus valmistelisi esityksen sähkön siirtokustannusten tasaamiseksi. Sillä olisi estetty hintojen isot erot eri puolilla maata. Keskustaa tukivat perussuomalaiset ja vasenryhmä, mutta esitys hävisi äänestyksessä.

    ”Sähkömarkkinalain seurauksena verkkojen omistajille tuli huomattavia investointitarpeita. Sitten Fortum päätti, että yhtiö ei halua tässä bisneksessä enää jatkaa, vaan hakee institutionaalisia sijoittajia”, Hautala sanoo.

    Hautala painottaa, että oli hyvin tiedossa, että sähkömarkkinalain kaikille jakeluverkkojen omistajille asettamat uudet vaatimukset nostaisivat sähkön hintoja.
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Varmaan on tiedossa sekin, että liikenneverkon käyttäjille tulee lisämaksuja tulevaisuudessa?
     
    rane58 tykkää tästä.
  6. peto

    peto Gearhead

  7. valpas

    valpas Gearhead

    Ilmeisesti Berner on ollut juttusilla Merkkelin kanssa, ja syöttänyt vähän pajunköyttä, että sen ajatukset menis helpommin läpi Suomessa, koska Saksassakin.........
    Kannattaa vissiin muuttaa lähemmäs halia lähiaikoina......
     
    rane58 tykkää tästä.
  8. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Mitenkähän se käsinrunkattava vaihdelaatikko saadaan ympättyä itsestään ajaviin autoihin? Mahtaa tosin viedä kotvan että se 200€ lintta saadaan vaihdettua uuteen 50k€ kertakäyttölinttaan kaikilta.
     
  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Ite ajavat autot talaven loskassa ja paskassa... Hiekoittamattomilla peilikiiltävillä kiitoradoilla talavisydännä pimeessä ja satelliitin katveessa täällä Hevonvitunperseessä... HAH HAH HAH!
     
    |Lake|, rane58, caprice305 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. peto

    peto Gearhead

    Ei siinä tulevaisuuden ainoassa vaihtoehdossa, sähköautossa vaihteistoa ole. Kyllä silloin hävettää kun aikanaan tuli näillä bensakrematorioilla omatoimisesti ajettua...

    Kyllä tulevaisuus pelottaa aina vaan entistä enemmän. Olenkohan tulossa vanhaksi?
     
  11. litres

    litres Gearhead

    Juuu, hävettää ja pelottaa+että maksumiehiksi joudutaan:mad::D
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Vähän pelottaa tälläsetkin ulostulot, mitä seköpäistä vielä tulevaisuudessa tällä mantereella joutuu kokemaan.

    No Merkel DDR kotosin niin varmaan sieltä tämä hulluus kumpuaa, ei se muualta voi tulla. Muutto on kyllä edessä jos nämä hulluimmat skenaariot toteutuu tällä tunkkaisella mantereella. Ei täällä pysty asumaan jos 20 vuoden päästä on sellasta mitä nää ennustaa
     
  13. peto

    peto Gearhead

    Tulevaisuudessa emme me köyhät ja keskituloiset omista enään autoja. Joudumme kulkemaan julkisilla tai näillä yhteyskäyttö autoilla. Vain rikkaat saavat omistaa yksityiset autot.

    Tieliikenne on automaatisoitu. Kaikenlainen moottoriurheilu on lopunnut kiinnostuksen puutteesta. Ihmiset asuu vain muutamissa super metropoleissa. Muu maa on luonnonsuojelu aluetta.......tätäkö oikeasti halutaan?
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Juu, se ei ole tärkeää laskeeko päästöt vaan se että ihmiset ei saa omistaa mitään ja kaikki täytyy jakaa, erityisesti yksityisautoilun on loputtava.
     
  15. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Miten niin "joudutaan"? o_O
    -Mehän ollaan jo maksumiehiä... :confused:
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  16. peto

    peto Gearhead

    Niin siis valtaväestö. Eliitti saa omistaa ja olla jakamatta mitään. Jotenkin tulee naapurimaamme menneisyys mieleen....
     
    rane58 ja 1purehell tykkäävät tästä.
  17. litres

    litres Gearhead

    Kyllä kyllä, maksumiehiä ollaan ja tullaan aina olemaan:(:mad::(
     
    sämpy ja rane58 tykkäävät tästä.
  18. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Lukekaapas tämä, masennutaan yhdessä.

    Suomi heittopussina päästörajoja koskevassa edunvalvonnassa
    22.08.2017 16:43
    Suomi hyväksyi vuosi sitten lähes kritiikittä EU:n sille asettamat hurjat päästövähennystavoitteet. Nyt keinojen selvittäminen on osoittautunut vaikeaksi, kun on alkanut selvitä tavoitteiden haastavuus ja kalleus.

    Parlamentaarisen liikenneverkon rahoitusta arvioivan työryhmän työ liikenteen päästövähennyskeinojen löytämiseksi on osoittautunut odotetun haastavaksi. Ongelman juuret ovat EU:n Suomelle vuonna 2016 asettamissa päästövähennystavoitteissa, jotka yllättivät virkamiehet ja hallituksen. Euroopan komissio asetti tavoitteet siitä kuinka paljon kunkin EU-maan tulisi vähentää päästökaupan ulkopuolisia kasvihuonepäästöjään vuoteen 2030 mennessä. Päästöjen vähennystarve vaihteli 0-40 % välillä. Siinä missä Suomelle asetettiin 39 %:n vähennystavoite, esimerkiksi Puolan ja Kroatian vähennystarpeeksi komissio asetti seitsemän prosenttia. Suomessa suurin päästökaupan ulkopuolisten päästöjen aiheuttaja on liikenne (39 %).

    ”Vaikuttaa siltä, että Suomen kansalaisten puolesta päästövähennyksiä valmistelleet viranomaiset ja poliitikot eivät ole olleet asioista riittävästi perillä ja he hyväksyivät EU:n antamat tavoitteet liian helposti. Nyt tämä maksaa kansantaloudelle kohtuuttoman paljon ja tuntuu jokaisen elämässä ja kukkarossa. Suomalaisten edunvalvonta petti pahan kerran, kuten kävi aikaisemmin meriliikenteen rikkidirektiiviin kohdalla”, Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen toteaa.

    Suomen kansalliset erityispiirteet eli ohuet liikennevirrat, harvaan asuttu pitkien etäisyyksien maa, ankarat sääolosuhteet ja lähtötilanteena vanha autokanta jäivät huomiotta. Perinteiset suuret autoteollisuusmaat jyräsivät päästöpolitiikassa Suomen mennen tullen, vaikka juuri meidän olosuhteissa koko EU:n aluetta ajatellen oman henkilöauton käyttö on kaikkein perustelluinta. Meillä myös korvaavan liikenteen sekä uusien käyttövoimien käyttöönotto on kalleinta ja hankalinta.

    Työryhmän työstä on valunut vähitellen tietoa julkisuuteen. Helsingin Sanomat kirjoitti 19.8, että yksi työryhmän pohtima vaihtoehto olisi autonomistajien kannustaminen autojen moottorien vaihtamiseen vähäpäästöisempiin ajoneuvoveroporkkanalla. Ajatus kuulostaa teknistaloudellisesti järjettömältä. Tämän lisäksi, mikäli auto on kerran hyväksytty liikenteeseen, sen käyttöön puuttuminen rikkoo perustuslaillista omaisuudensuojaa. Näin ollen verotuksella painostaminen tai pakottaminen ei ole hyväksytty keino. Jos puolestaan tavoitteena on ulkomaisen autoteollisuuden mahdollisten huijausten korjaaminen, niin vielä vähemmän on järkeä lähteä tekemään korjauksia verotuksellisin keinoin. Autonomistajat ovat täysin osattomia syntyneeseen tilanteeseen, jossa eurooppalaisten viranomaisten tuotevalvonta on pettänyt. Suomessa näitä viranomaisia ovat Trafi ja liikenne- ja viestintäministeriö.

    Erityisen vaikeaksi asian näyttävää tekevän poliittisessa päätöksenteossa se, että ilmeisesti vasta nyt on ymmärretty miten kalliiksi EU:n vaatimusten täyttäminen kaikkine heijastusvaikutuksineen tulee suomalaisille.
     
    rane58, valpas, Nikuzai ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Tykkäsin vaikken tykkääkään.

    Ketäs tuolla olikaan Suomen edustajina mukana? Milloin ne saadaan valtakunnanoikeuteen?
     
    rane58, valpas ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  20. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Veikkaa että ko. henkilöt palkitaan jollain mitalilla vielä.
     

Kerro tästä muillekin!