Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tonokki

    tonokki 1st gear

    Selvä homma. Ensimmäisenä kävin nappaa sen liitoksen irti ja se nosti tyhjäkäynnin tosi korkeeks eli se peuhaa. Viimeks oli meinaan irronnut ja ajattelin nytkin olevan.
    Mites tuo solenoidien paikallistaminen/puhdistus ei oo tullu tota laatikkoa availtua vielä.eli mistäs löytyy?.
    Ei noita automaatti laatikoita oo oikeestaan sen enempää tehnyt kun pantoja kiristellyt ja öljyjä vaihdellut.
     
  2. tst

    tst Gearhead

    Solkut löytyy kun irrottaa öljypohjan ja suodattimen. Yhdellä torxilla ne on kiinni. Putsailin kaikki cliinerillä ja paineilmalla ja kokeilin vielä laturilla että napsuu.
     
    Muokattu: 3.9.2017
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ne on hyvin siinä näkyvillä.
     
  4. tonokki

    tonokki 1st gear

    Selvä homma kiitoksia!
     
  5. maxy

    maxy 3rd gear

    Tietääkö joku mikäs vois vikana olla ku kaikki valot häviää ku pitkät laittaa päälle? Saman tekee välillä vaikka vain lyhvet valot päällä! Missä päin lie nuo valoreleet? Auto Subbari 1995.
     
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Taitaa vika olla siinä ettei siellä ole releitä ja valokatkaisija kuumenee liikaa jolloin katkaisee virrat kokonaan. Releistä niin todennäköisesti ongelma häviää. Kannattaa myös tarkastaa polttimoiden kannat ja johdotuksia ja maadoituksia.
     
  7. keke1478

    keke1478 3rd gear

    Jaahas, tärähti taas leima subbeen ilman huomautuksia. Kiitos palontielle kun jouti käyttämään :odwink:.
     
    palontie tykkää tästä.
  8. maxy

    maxy 3rd gear

    Miten tuo releistäminen helpoiten toteutetaan?
     
  9. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Vanhemmassa Fleetsidessa hävis kans kaikki valot ku pitkät tumppas päälle.
    Häipän aiheutti pitkien kytkin, se potkastava malli.

    Irrotus ja crc putsaus, toimii taas.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei siellä ole releitä.Valokatkaisin näissä oireilee ja valonvaihdin joka sijaitsee rattitolpassa,mulla on jossain subessa ollut aivan sama vika ja oli se vaihdin sökö.
    ps,oisit ostanut multa toimivan suben:p
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Laitoin yv:een
     
    maxy tykkää tästä.
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ja sitten kun reileistät niin uusilla paksuimmilla johdoilla,lampusta asti releille ja akulle.hb3 ja hb4 lampunkantoja molempia menee 2kpl.
     
    maxy tykkää tästä.
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    maxy ja Karpov tykkäävät tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuohon rupee jo oleen vaikee päästä itse, jos laskee johdoille, releille ym hinnat.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Edelliseen tein tuolla biltsun satsilla,polttimoiden kannat vaan piti vaihtaa.esim mätänetin kannoissa on jo paksumpi piuha kuin alkuperäinen siima.
     
  16. JL-

    JL- 3rd gear

    C1500 -91 pyyhkijät pyyhkäsee kertapyyhkäsystä välillä kahdesti tai kolmesti, joskus jäävät päälle kokonaan joksikin aikaa. Tuntuu että katkaisijan rämpytyskään ei tällöin auta. Kannattaako tuota vikaa lähteä metsästämään ensin viiksen vai moottorin päästä, eli onko joku tyypillinen vika?
     
  17. pantera

    pantera Double Gearhead

    Pyyhkijänmoottorin päässä oleva piirikortti viallinen, monesti vaan hapettumaa.
    Kannattaa aloittaa tosta.
     
    palontie ja JL- tykkäävät tästä.
  18. JL-

    JL- 3rd gear

    Kiitos! Tuohan olikin näemmä todella yleinen vika nyt kun googlen ja youtuben sain auki, ihmeen pitkään oon selvinnyt tietämättä tuosta. Täytyypi putsailla ja korjailla juotokset niin eiköhän se siitä.
     
  19. maxy

    maxy 3rd gear

    Vikahan tulee aina illalla ei päivällä. Hmm mielenkiintosta! Illalla on viileätä niin joutuu laittaa lämppäristä lämmitystä päälle. Joku paikka lämpiää nyt sen verran, että pätkäsee valot pois. Tein myös testin tuossa ku Venäjällä kävin niin ajelin pitkät/lyhvet päällä sinne. Ei mitään ongelmaa. Takasin ku tulin niin pyöräytin lämmitystä päälle niin viidenminuutin päästä ku alko olla jo tukala autossa niin valot sammu! Tulivat takas jonku minuutin päästä ja sit taas sammuivat. Laitoin lämmityksen pois niin taas ei mitään ongelmaa. Jotain piuhotuksia tuonne jo uusia näkkyy vedetty. Lämmitin hiusten kuivaajalla valokatkaisiaa ei mitään merkitystä. Samoin lämmitin sulakeboksia siinä mikä kojelaudan sivussa ei mitään tapahdu. Lämmitin sitä jalkatilan boksia jossa näkys yks relekkin olevan ei mitään!! Vika täytyy olla tuossa viiksessä! Ei nyt kyllä enää järkileikkaa!! Konetilaan vedetty jotain releitä jo valoille.
     
  20. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Onko subbessa muuten samanlainen kun -90 luvun alun astrossa? Jos on niin mulla saattaa olla jossain ihan uusi.

    Maadoituksia on kanssa aina hyvä tarkistella kun on auton kanssa ylipäätään muita kun selkeitä mekaanisia vikoja.
     

Kerro tästä muillekin!