EI KIPINÄÄ EI BENSAA!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ROSENBERG, 10.9.2017.

  1. ROSENBERG

    ROSENBERG 1st gear

    Rosenberg morjesta=)duunikaveri käski kirjautumaan tänne ja pyytämään jeesiä kun mun firebirdist puuttuu kipinä ja bensa ruiskuta vaikka painetta takana on kyllä
    elikä firebird vuodelta 90 ja 305 ja TBI mallia
    nyt siihen on tehty yläpään remontti ja kasassa on ja käynnistää pitäis mutta sama ongelma edelleen ja tää alkoi kuukaus ennen koneremppaa...vaikuttaa vähän siltä että ajonesto katkasee kipinän sekä bensansyötön,mutta miksi=)
    oisko viisaammilla neuvoja antaa=)
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei oo tuttu mulle, mutta eikös tohon riitä ihan koneen pyörintätiedon puute... Jakajaan menisin kurkkimaan tai onkos siinä jo kampiakselilla asentotunnistinta?
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Onko siinä avaimessa se vastus? Jos niin ratti irti ja tarkistaa että ne virtalukolle menevät piuhat on ehjät ja paikoillaan
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tietty vikakoodit kattoo ensin...
     
  5. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Astrossa oli mulla sama vika. Kun virrat laittoi päälle paineisti kyllä linjan, mutta ei suihkuttanut startatessa. Pick-Up coil rikki. Vaihdoin koko jakajan ja taas kävi. Siruavainta tossa ei kylläkään ollut.
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos startti pyörittää normaalisti, niin Vats ajoneston pitäisi silloin kyllä toimia.
    Helpoin tapa haarukoida vikaa on seuraavana tarkastaa tosiaan tuo virranjakajan Pick-Up kela. Sen voi testata niin että irrrottaa kelan liittimen jakajan sisäisestä Hei-modulista (muistaakseni tuossa mallissa keltainen ja vihreä johto) ja mittaa kelan liittimen nastoista että antaako se jotain 0,3 -1,0V jännitettä vaihtovirta-alueella mitattuna kun konetta starttaa. Jos ei anna mitään ja liittimen välillä ei ole kontaktia (vastus ääretön) vastusmittauksessa, niin kelassa on kosketushäiriö. Usein se kosketushäiriö on juuri niissä liittimissä, siinä missä kelan kuparijohto liittyy siihen.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se vats taida vaikuttaa starttiin mitenkään.
    Mittaa avaimen vastus ja pistä vastaava vastus rattiputkesta jalkatilaan menevään piuhaan, liitin irti ja vastus siihen.
     
  8. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Ei tossa sun autossa ole ajonestoa.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuosta vuosimallista en omakohtaisesti tiedä, mutta 91 Firebirdissä on Vatsiin kytketty estorele startille, siinä kuskin jalkapotkupanelin alla.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos ei ole ajonestoa niin kun kipinä puuttuu niin suuuttimetkaan ei avaudu.
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Katoin oikein kytekntäkaaviot aiheesta kun jäi epätietoisuutta. JOS siinä on Vats ajonesto (eli se vastuspelletti avaimessa) niin silloin siinä on tuo kuvaamani startinestorele ja jos se starttaa, niin VATS todennäköisesti toimii oikein.
    [​IMG]
     
  12. north

    north Gearhead

  13. ROSENBERG

    ROSENBERG 1st gear

    Ok eli tarkennetaas vähä,avaimessa on siru mutta käsittääxeni se on ohitettu potentiometrillä eli säätövastuksella joka on kuskin jalkatilassa johtojen välissä.sen kun vääntää poskelleen nii ei pyöritä starttikaan,mutta nyt pyörii startti kyllä mutta ei kipinää ja bensaa suuttimista...eli mennäänkö jakajan sisään ettimään pick up coil seuraavaksi...
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ai sen voi niinkin ohittaa? Mutta kai se silleenkin toimii jos se niin on ollut. Me teetetiin aikoinaan pojan autoon moduli joka antaa sitä samaa pulssia ECM:lle kuin se alkuperäinen Vats-moduli toimiessaan. Pulssin taajuutta en enää muista.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onhan tossa ajonesto. Tbi.
     
    palontie, Jussi289, helvetinkat ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    -89 fireböördi anto startin laulaa vaikka avainpesä oli sökö, ei tietenkään lähteny käymään ennenkuin laitto vastuksen piuhoihin.
     
  17. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Jakajan pick up coil tai sytkämoduli tullu tiensä päähän jos security- ja "kyttää konetta"_valot toimii normaalilla tavalla mittaristossa.


    Tosta vatsista harvemmin hajoo se moduli. Yleisin vika on se, että avaimen vastusta koskettavat kielekkeet kuluvat ja eivät enää saa kunnollista kontaktia avaimeen. Helpoin ja halvin korjaus on tinata avaimen vastusarvoa vastaava vastus sopivaan paikkaan johtosarjaan.
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Juu, mutta tuosta pojan autosta puuttui avain kun se tuli projektina ja ajateltiin että sillä lisämodulilla jää pois kaikki Vatsiin liittyvä, kuten jäikin.
     
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Meille tuli kerran hinurilla vähän vastaava, oli vesi tunkeutunut tuulilasin kulmasta suoraan compuutteriin.
     
  20. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

Kerro tästä muillekin!