PT Cruiser ohjaus napsuu...!?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Janappa, 16.9.2017.

  1. Janappa

    Janappa 3rd gear

    Arvon tietäjät, mikä avuks...?
    PT Cruiserin ohjausvaihde klonksuu (kilahtelee) rattia vemputettaes ja ajaes... pystyykö moista vikaa paremmin varmistamaan, että missä vika vai suoraan osia vaihtoon!?

    Iso kiitos jo etukäteen!
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää nyt vaan heitto mutta eikös voyagereissakin oo noita mennyt? Eli ei ois eka ohjausvaihde joka mennyt.

    Pyörät ylös ja kaverin kanssa kääntelemään ja vääntelemään. Ja vuotojen tarkistus ja nestepinnan.


    Jos ei jotain kääntölaakereita napsu.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tekeekö se sitä muuallakin, ku ihan siinä suoraanajokohdalla? Hammastagossahan ei ole säätöjä, joten jos se on keskiasennossa väljä, niin se on väljä. Karpovin mainitsemat etutolppien ylälaakerit lakkaa varmaan naksumasta, jos molemmat etupyörät tunkkaa ylös. (onko siinä?)
     
  4. Janappa

    Janappa 3rd gear

    Oikeelle käännettäes kolina pahempi... vasemmalle hieman helpottaa.
    Tunkates klonksuu edellee...!?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Löytyykö välyksiä tunkatessa?
     
  6. Janappa

    Janappa 3rd gear

    Meinasin vaihtaa sisemmän raidetangon, mut ei siinä ollukkaa klappia, vaan klappi ja klonksuna tulee ohjausvaihteesta... onko mitään tehtävis vai onko se vaan väljä ja vaihtoon koko ohjausvaihde!?
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mulla oli just sama tilanne yhden Patriotin kanssa, meinasin vaihtaa sisemmän r.t.-pään, mutta ohjausvaihde on viallinen ja ehdotin vaihtoa, ei käynyt, ja katsastusmies ei sitte seuraavalla viikolla mitään vikaa löytänyt, että kai se saa sitten klonksua....
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mukavahan sitten kun tien päällä tuleekin ylläritilanne....


    Eli ylläolevan ammattilaisen sanoin vaihto vaan ratkasee ongelman.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mahtaako sellastakaan olla ikinä tullut kellään?

    Ei ne hammastangot noin hajoa.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ekaa lausetta en ymmärrä? Joku sana puuttuu välistä??

    Tokaan sanon että kyllä ne just noinkin hajoaa, se Patriot, sen ohjausvaihde klonksui just niinkuin olis sisempi nivel kaput, mutta kun sen purin esiin, eli otin suojakumin pois, se suojakumi oli täynnä PSF:ää ja se sisempi nivel ei klotannu yhtään, silmällä näki että se on se ohjausvaihteen sen pään tukihela josta se klonksunta kuuluu ja näkyy...
     
  11. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Tällä yksi jolla E39 Bemarista hajosi - tai siinä vaiheessa vain kolisi noin. Ja helvetin hankala oli monella uskoa silloinkin tätä ihmetystä. Itseas. katsastusmieskin merkitsi sisemmän raidetangonpään vialliseksi. Kovimmat uskovaiset eivät langenneet väärälle polulle vielä edes silloin kun se sisempi nivel oli vaihdettu. Uskomatonta, mutta totta.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miten ne sitten hajoaa? Hajoaako kaikki aina tiettyä kaavaa noudattaen?
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Se ohjausvaihde on kaksikammioinen hydraulisylinteri, sen rungon päädyssä on tukihela ja aksiaalitiiviste, että PSF pysyisi siellä kammiossa ja paineenmuodostus saisi sen männän liikkumaan, se hela kuluu ja tiiviste vuotaa, klonkse tulee siitä että se akseli on horo siellä tukihelan sisällä ja pääsee lyömään laitaan eli helaa vasten, sama liike sillä on koko ajan, siksi se helakin väljistyy, kun liike on aina samansuuntainen... Ja mitä enemmän on kulmaa sisemmän nievelen ja ulomman nivelen välissä, niin sen enemmän on vääntöä helaa vasten...
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jamant 1 ssfsd 0.
     
    KajS, Jussi289 ja JAMANT tykkäävät tästä.
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    siis hajosi totaalisesti tienpäällä ylläritilanteessa vai vaan klonksui?

    On noita klonkottajia itelläkin tiedossa mutta yksikään niistä ei sen kummemmin ole hajonnut.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tarkotin että hajoisi tielä ylläritilanteessa. En ole ikinä kuullut moisesta, yleensä ne vaa klonkottaa ja ratissa kasvaa välys jos sitäkään.
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei ne hajoakkaan yllättäen (paitsi asiakkaan mielestä tietenkin). Pikkuhiljaa väljä lisääntyy, kunnes asiakas ei kestä kolinaa tai katsastusmies hylkää väljän/öljyvuodon takia...
     
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    Psf kun loppuu niin rikki on.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tuota tarkotinkin alunperin mutta ilmaisin itseäni ilmeisesti sangen kryptisesti kun vastasin karpovin viestiin ettei ne missään liikenteen ylläritilanteissa hajoile
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Hiljaahan se ensin alkaa. Sitten kun alkaa välystä olla kuluneena, niin helaa aletaan myös "takomaan" ohemmaksi. Sitten se klonkse lisiikin äkkiä.
     

Kerro tästä muillekin!