Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Koitin ettiä ulkomailta mistä tuo on hommannut ne kaksoismassan korvauskitit mitkä pitäis jotain kestääkin muttten ole vielä löytänyt :(
     
  2. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo valmis vauhtipyörä kiinnostaisi.
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    MAITO!
     
  5. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Pitää taas vähän vinkua, mutta menköön kun vieläkin homma vituttaa...
    Haksahdin kesäkuussa tollaseen välitysmyyntiautoon kun oli kuvien perusteella ihan jees oloinen, mielestäni edullinen ja muutenkin sopiva "talven pikkufixiaihio" mikä oli tietenkin tarkoitus laittaa keväänkorvalla kovalla pyynnillä myyntiin. Kaupat jees ja eikun odottamaan, 2-3kk ja saa vielä kruisia avolla syksyyn... muista sitten niitä kuvia konttipaikalta, pyysin sp ja txt parin-kolmen viikon päästä kaupoita. Ei vastausta. No eihän sitä nyt aina ehdijaksaviitsi vastata kun on monta rautaa tulessa tms.. ihan ymmärrettävää sinällään.
    Viime kuun lopussa uskalsin lähestyä taas, että onko jo tarkempaa aikataulua tiedossa. No kuule, ameriikanjamppa on siitä hassu myyjä, ettei nyt löydy papereita. Ei ole vielä lähtenyt.
    Ok. Siis täh? Kaupoista 2kk eikä ole tullut mieleen ilmoitella mulle päin, että hei kuule small problem kun ritsaan ei saa/löydy papereita?
    No, niin tai näin, kun ei oo aikaa nyt odotella (kun menee omat pisnesplänit vituix) niin sovitaanko niin, että perutaan kaupat? Joo, perutaan.
    Sitten saa odotella rahojen palautusta vielä viikkotolkulla, toteutuu vasta kun menee ns. linjoja pitkin ne hakemaan...

    Ei mulle tulis mieleenkään olla ilmoittamatta mun asiakkaille - jos/kun jotain tavaraa niille tilaa - jos/kun homma kusee urakalla ja toimitus viivästyy huomattavasti. Ei oo mulla sellaseen varaa, yritän pitää asiakkaat tyytyväisinä. Mutta mähän pelaanki vaan pikkurahoilla..
    Sama asiakkaistavälittämättömyys tullu aiemmin yhden vauhtiputkankin kanssa esille, kun ei kanna joka kuu säkkitolkulla rahaa sisään niin ei tarvi pikkusta kovin hyvin palvella.
    No, onneks aina saanu toisesta isommasta kotimaan varaosakaupasta hyvää palvelua ja sinne nyt tullutkin omat ostokset keskitettyä. Siis jos ei tilaa itse.
     
    rb, eilhik ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tuommoinen käytös nostaa mullakin verenpaineen tappiin
     
  7. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Laita noin hyvän kauppiaan nimi näkyville...? :rolleyes:
     
  8. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Varmaankin F*****t ja R****s P***e
     
  9. Fc

    Fc 3rd gear

    Moni joka ”omin päin” on touhunnut osia taikka autoja Amerikan maalta on myös näillä palstoilla moittinut Amerikan pään kontitupaikkoja ettei sieltä vastata kovin hyvin maileihin taikka soittoihin. Ihan sama ongelma on myös sieltä meille päin ettei info kulje toivotulla tavalla. Meillä on Amerikassa kaksi suomalaista ja kolme amerikkalaista yhteistyökumppania jotka auttavat kaupanteossa, buukkaavat maarahteja sekä pakkaavat kontteja. Meidän vaan pitää pystyä luottamaan että homma toimii Amerikan päässä mutta aina se ei vaan valitettavasti toimi halutulla tavalla ja romujen myyjät tuntuvat olevan vuosi vuodelta hankalampia ja epäluuloisempia jonka takia myös kaupanteko on vaikeutunut. Asiakkaat usein kyselevät että koska auto haetaan myyjältä ja koska se tulee kontituspaikalle ja koska menee konttiin yms… Koskaan ei ole vastausta antaa suoralta kädeltä vaan tieto pitää aina kysyä Amerikan päästä koska he hoitavat nämä asiat, niihin ei pysty itse vaikuttamaan. Infon kulku tässäkin tapauksessa olisi tärkeää että se kulkisi mahdollisimman nopeasti mutta monesti se vaan tökkii joka on valitettavaa ja hankaloittaa asioimista. Amerikan pään yt-kaverit monesti hoitavat myös kaupat varsinkin jos auto on Craiglistillä tai missä tahansa myyntipalstalla missä ei ole hajuakaan myyjän taustoista. Siitä toki pitää maksaa alk. 500usd jos rahan kierrättää heidän kauttaan mutta se on heidän työtään ja haluavat palkkion. Itse aina huudellaan Ebaysta ja silloinkin pitää etukäteen sopia myyjän kanssa maksutavat ja onko myyjä edes halukas myymään autoa ulkomaille. Tänäkin vuonna pelkästään neljä Ebay-kauppaa on mennyt harakoille voitetun huudon ja depositin maksun jälkeen vaikka kaikki on sovittu etukäteen valmiiksi ja kaiken olisi pitänyt olla kunnossa. Karkeasti 95%:sti autot ostetaan kuvien perusteella ja myyjän sanaan luottaen, se on riskibisnestä ja sen kaikki pitäisi tiedostaa. Kalliita kympin parin autoja en mielellään osta asiakkaalle ilman että sitä kukaan Amerikan pään kavereista toteaa paikanpäällä. Iso maa ja isot etäisyydet monesti voi kariuttaa kaupat kalliiden autojen kohdalla jos sitä ei pääse yt-kaverin toimesta katsomaan. Hankintamatkoilla Amerikassa pääsee itse toteamaan romujen kunnon ja osaa kertoa autosta enempi kun itse näkee livenä, seuraava reissu onkin parin viikon päästä.

    Amerikan tuonti ja touhuaminen valtameren taakse ei todellakaan ole helpoimmasta päästä ja tätä kun tekee päivittäin työkseen niin myöskin ongelmia on melki viikottain, aina jossain muodossa. Jos Suomessa asiat menee sormia napsauttamalla niin Amerikan maalla se ei mene läheskään aina niin vaikka kuinka haluaisi. Sanotaanko että mikään ei yllätä kun jenkkien kanssa pelaa ja ihan kaikki on mahdollista.

    Jani Falcont 050-5239955
     
    Zombi-E, Norri, rb ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Nyt kun vinkumiset on vinguttu niin todetaan vielä se, että koska olin kuullut pariltakin taholta hyvästä palvelusta niin tuli kokeiltua ja asia on nyt käsitelty. Meni hieman heikommin tällä kertaa, mutta minähän en asioita kerrasta opi joten varmaan annan vielä toisen mahdollisuuden, jos/kun sopiva kulkine on taas tarpeen/tarvitaan.
    Ja kun/jos asiat menee hyvin niin annan varmaan siitäkin hyvän/asiallisen positiivisen palautteen.
    Itsekin tuota välityshommelia tuli jonkin aikaa kokeiltua, tarjoiltua sitä ja tätä mitä sopivasti intternjetistä löytyi ... voin ihan rehellisesti todeta, että onneksi kukaan ei tarttunu. Olis voinut käydä mulle ihan sama juttu ja sit luettais tästä omalta osalta. Se on vähän risky business, kyllä se on selvää.

    Mut toi toinen kotimainen... on saanu jo pari tsäännssiä enkä sinne suuntaan edes pissaa vaikka olisivat tulessa. Ihan tyytyväisenä ajelen vähän pidemmälle osia hakemaan, rokki soimaan ja cruise päälle baanalle, nou hätä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. fish

    fish Gearhead

    Tullut uusi ilmiö Suomeen. Eräs yritys kauppaa Usassa olevia autoja omistajien tietämättä välitysmyyntinä. Sain juuri eräältä auton omistajalta /myyjältä Usasta viestin (laitoin hänelle suomalaisen myyjän yhteystiedotkin):
    That's not possible. It is mine and not available except from me.
    Ilmeisesti resepti se että etsivät netistä Usasta ilmoituksen vastaavasta autosta kuin Suomessa myynnissä ilmoittavat sitä oikean omistajan tietämättä hieman halvemmalla kuin Suomessa vastaava.
    Kun joku kiinnostuu niin tarjoavat sitten toista auto kun ilmoitetun auton myynti ei ole ollut alunperinkään heille mahdollista.
    Tämän asian jotkut jo huomanneet ennen minuakin, sain kavereilta vinkin ja nyt totesin itsekin saman.
    Kukahan tunnistaa tästä itsensä ?
     
    mikkis83 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Viddu mitä touhua.
     
    rane58 tykkää tästä.
  13. 42olds

    42olds 2nd gear

    "I try to tell everything I know because of the expense and logistics involved on your end.
    I don't want to contribute any more bad International relations as we already have Trump doing that."
    On siitä Trumpista jotain hyötyä :rotfl:
     
    isalmela, TheVille ja Pertti K tykkäävät tästä.
  14. sectoid

    sectoid Gearhead

    Taas vaihteeksi näitä "myyjiä" tuolla nettiautossa. Laitoin viestin, ei vastausta, mutta auto lähti myynnistä. Vittu mitä paskaa.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos oli jo myyty eikä viittiny sitten vastata kun näkee ilmotuksen poistuvan?
     
  16. sectoid

    sectoid Gearhead

    Luultavasti näin.
     
  17. pataatti

    pataatti Gearhead

    Itse ostin myös tällaisen välitysmyyntiauton joka oli paikanpäällä käyty katsomassa. Sitähän en koskaan saanut. Lopulta kun löysin auton joka ostettiin sen ostamisesta luovutukseen meni yli 9 kuukautta. Suomessakin auto seisoi melkein puoli vuotta ennen luovutuslupaa. Ja minä opin kerrasta.
     
    Muokattu: 28.9.2017
  18. buicksuper

    buicksuper Gearhead

    Sittenkun päätätte ostaa auton niin tutkikaa hieman sen myyjän taustoja, ei ole ensimmäinen kerta kun on kaverin kaveri hommaillut jotain ja kun maksut kasaantuu niin sun auto rahat menee niihin maksuihin. Onhan täällä ollut juttuja..
     
  19. callu

    callu 1st gear

    huh, kattelin tollasta välitysmyyntiautoa ja onneksi ei ollut ihan mieleen, saa jäädä mun osalta tollaset diilit, en viiti ottaa riskiä.. se kummastuttaa pientä kulkijaa että miks vitussa tänne susirajalle koetetaan tuontilafkojen toimesta raahata kaikki vitun paalikuntoiset paskat järjettömillä hinnoilla kuntoonsa nähden? voisin kuvitella että kohtuukuntoisemmille kulkineille olis enemmän kysyntää kuin sellaisille joista ei autoa saa liikenteeseen kuin n. 10v askartelemisella joihin motivaatio loppuu kahden vuoden hitsaamisen jälkeen, tottakai vanhoissa on laitamista mutta olis nyt edes sellaisia mitä ei tarvitse alkaa uudelleen tekemään epämääräisestä kasasta ruostetta ja muuta paskaa jossa seassa on etäisesti peltiä muistuttavaa tavaraa seassa..
     
  20. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Niin OT kuin olla ja voi...

    Mulla on ihan perus 040-alkuinen, ollu kohta 20 vuotta. Mutta nyanssina sanottakoon, että kun tän numeroni sain operaattorilta, niin tää tais olla jonkun huoran vanha numero.

    Jotenkin veikeetä vastailla muutaman ekan kuun ajan puheluihin ja viesteihin, kun kaiken maailman ranet tekstasi/soitteli kanki ojossa :D :D tais se tavoiteltu "Sirpa" olla pari kertaa "just suihkussakin"...

    -JJ-
     
    isalmela ja viikinki75 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!