Chevy van g20 5.7tbi nykii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ikomika85, 15.9.2017.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    Ehkä epäasiallinen viesti, mutta siirryn Karpov:n tukijoukkoihin: Te kaasari-swap.

    Nimimerkillä kolme vuotta kaasarilla, ei yhtään TBI-related pulmaa niinkuin efidodgen kanssa oli.
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos tuolle polulle lähdet, niin saat tarvittavat osat sillä rahalla millä myyt kaikki tbin kamat täällä. Eli win win.


    KajS:lle kiitokset tuesta!
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Tämä on asiallinen viesti.

    Ostin itsekin starttipilottipurkin, kun en saanut slanttivania käymään ja käynnistymään oikein. Starttipilotin suihkiminen ei paljastanut kaasarin ja imusarjan tiivisteen vuotoa eikä alipainelähdön vuotoa, joka tuossa suorassa kuutosessa on 6-sylinterin imukaulassa.

    Samaten autossa, joka minut innoitti raatoautoilemaan (pojan '76 Ford Granada 2,6 l V6 Cologne) starttipilotti ei kertonut, että imusarjan tiiviste oli kypsä. Auto saatiin katasatettua siten, ettei se käynyt kaikella Cologne-voimalla. Uusi imusarjan tiiviste teki siitä pilsnerbilistä melkein raketin.

    Tässä koetetaan olla avuksi, sillä tuollainen 5,7 Chevy on oikein toimiessaan oikea Das Langzeitauto; voi kiertää uusien päästökorrektien kauppiaat kaukaa ja jatkaa autoilua maailman tappiin asti.
     
    palontie tykkää tästä.
  4. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Nykii silloin kun lukkoturbiini kytkeytyy päälle. Nyt on johto irti laatikosta ni ei nyvi mut osakaasulla käy aivanpäin helvettiä ja sit kun nostaa kanyvin ylös ni tyhjäkäynti laskee niin että välillä sammuu.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Villi veikkaus; auto alkaa liikkumaan :rotfl:.

    Mutta mitä siin on sytkyennakot? Säätöpiuha irti, säätöpiuha kiinni? Entä kierroksilla?

    Selviää semmosella säädettävällä ajotuslampulla.
     
    KajS tykkää tästä.
  6. kylis

    kylis 1st gear

    Ihmettelin omassa vanissa juuri keväällä samanmoista vikaa. Tulpanjohto poikki! Ilmeisesti osittain hyppi kipuna koska tulpat oli kaikki kuivia. Yleismittarilla katottuna kaks poikki. Alkoi juurikin ravistamaan kun lukko kytkeytyi.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joopa. Mulla oli avaruusmunaPontiacissa sama juttu. Yhden johdon vastus oli vielä ihan läänillään, mutta selvästi muita enemmän. Just muistin, et ton takiahan se nyppi ja kako just pintakaasuajossa. Osin palamaton seos lambdalla vissiin sekottaa pakan tehokkaasti.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Käsitin että johdot ja tulpat oli vaihdettu ilman vaikutusta.
    Muuten kyllä sytkyviat on omissakin tulleet ilmi juuri noin kun lukko menee päälle ja kierrokset tippuu/kuorma kasvaa.
     
  9. okkim78

    okkim78 2nd gear

    Onnistuin omassa vanissa sotkee joskus tulpanjohtojen paikat:oops:peräkkiset kaks viimestä apparin puolelta..joutokäynti oli hyväo_Omutta kun kaasua tarjos niin melkonen ravistus ja tärinä alko..säikähin jo että turbiini hajos..onnex ei.kahesti turbiini noista kotteroista menny niin oireet oli samat.sen sytkämodulin oon suosiolla vaihtanu uutteen kun uus jenkki on pihaan tullu..startatessa aina hajoovat ja häviää kipinä..ja perkele aina työpaikan pihaan tietty..saavat sitten jupista että jenkit on paskoja..ei eivät suomen talvea kestä..liekkö sattumaa kun talvella nuo moduulit hajonneet:rolleyes:
     
  10. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Juu syttymoduli kannattaa vaihtaa. Ei o kallis osa.
     
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Joku, joka tiesi paljon Chevyistä (ja autoista yleensä) sanoi OD:lla viime vuosikymmenellä, että ne moottorin ja korin/rungon väliset maadoitukset ja akun miinuksen ja korin väliset maat kuntoon niin sytytysmoduli säästyy.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös maat ollu jo katottu ja toisella puolalla ja icmmällä katottu?
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Edelleen odotan vastausta sytkyennakkokysymykseen. Nimittäin niinkin on käynyt että se testiliitin on saanut huonoa kontaktia ja sytkyt menneet välillä säätötilaan (=tyhjäkäynnillä nollaennakko) ja välillä normaaliksi.
    Tyhjäkäynti muuttuu nimenomaan raskaaksi kun testiliitin on irti.
     
  14. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Katsoin ennakot johto irti nollassa ja kun laittaa johdon kiinni sytkä säätyy niinkuin pitääkin. Ja kun vika ilmestyy ni ei näy katkoksia testi johdossa yleismittarilla mitattuna.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikä sitten jää jäljelle ettet olisi tsekannut tai kokeillut toisella osalla?
     
  16. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Eipä taida olla enää osia vaihtamatta tai kokeilematta. Pitää viikonloppuna vielä katsoa mitä winaldl näyttää.
     
  17. okkim78

    okkim78 2nd gear

    moi! minä en mitään tiedä mutta pariinkiin kertaan käyny appiukon japsien kaa että uudetkin sytkäosat on paskana..ja siitä seuraa vittu se että testataan suotta taas kaikki maholliset osat mitä on..ja kun tään teet merkkihuoltamolla niin ei palkat riitä mihinkään..mitsuun ois sytkäyksikkö melkein 700e maksanu merkkiliikkeessä mutta joku neekeri ukko möi omastaan 100e.ja toimii tänäänkin..tai omastaan ja omastaan..;)tiijä noista..
     
    KajS tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toiseen tbi ongelmatopicciin vai tähän aiemmin? En muista enää kun näitä niin monta.


    Niin tosiaan laatu on monesti varsinkin icmmä kohdalla kuraa, miksei muissakin palikoissa. Lohduttaa entisestään näitten tbi:tten kanssa kun ei tiedä missä vika on eikä tiedä onko vaihdettaa osa kunnossa eli oliko vika siinä vai missä.
     
  19. KajS

    KajS Gearhead

    Toimimaton ja huonolaatuinen tietotekniikka kaikissa olomuodoissaan on yksi suurimpia ennenaikaisen alkoholismin aiheuttajia tällä vuosisadalla.
     
  20. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Winaldl näyttää että kaikki anturit mitä olen vaihtanut ni olis rikki o_O.
     

Kerro tästä muillekin!