Ramin turbiinilukko ei pysy päällä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kumminssi, 27.9.2017.

  1. kumminssi

    kumminssi 1st gear

    Mikähän mahtaa olla vikana vm95 Dodge Ramissa kun turbiinilukko pomppii päälle ja pois ja välillä myös ylivaihde pomppii päälle ja pois? Jos painaa od off-napin päälle niin sitten pomppii vain turbiinilukko. Tekee siis niin että n.80kmh vauhdissa lukko päälle ja pois päältä ja välillä lähtee myös ylivaihde pois päältä ja kohta ylivaihde uudestaan päälle ja sitte lukko päälle... :confused: Ja tämä vika ilmenny muutaman kuukauden aikana eikä tapahdu joka ajokerta. Välillä menny useita päiviä ettei vikaa ja välillä tekee ihan jatkuvasti. Itestä tuntus että joku sähkövika, kosketushäiriö koska ei ole säännöllistä... Mutta onko kellään mitään ehdotusta mistä lähteä vikaa etsimään..
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    TPS paskana.
     
  3. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Noissa vanhemmissa vehkeissä turbiinilukko menee päälle vain ylivaihteella.
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tarkoittaa varmaan 47rh, kun 47re menee kolomosellakin lukko päälle.
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Mun ysinelkku oireili tollein, kun laatikon lämpöanturi oli sökö.

    Mut se, jos tietyllä kaasun asennolla tiputtaa lukon, niin TPS
     
  6. Chevy_z28

    Chevy_z28 3rd gear

    Mun ex-99 mallis yks sähköjohto oli laturin lähellä ja sen kun eristi paremmin ja siirti kauemmas niin alko pelaan. Löytyy juutuubista jonkun keenerin tekemä korjausvideo..
     
  7. kumminssi

    kumminssi 1st gear

    Niin tässä menee lukko päälle kolmosella ku laittaa napista ylivaihteen napista offille. Ja kaasun asennolla ei väliä, pomppii päälle ja pois millä asennolla vaan jos vauhtia on tarpeeksi että pitäs kytkeytyä...

    Mikä tuon turbiinilukon ja ylivaihteen toimintaa ohjaa?
     
  8. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Laatikon aivot ottaa häiriötä yhdestä paksusta ruskea/mustaraitaisesta maadoituskaapelista joka tulee sieltä kuskin puolelta, menee johtonipussa moottorin etureunassa, laturin alta ja ottaa maita oikeanpuoleisen akun alta. Minä kaivoin sen esiin johtonipusta ja maadoitin sen vasemmanpuoleisen akun viereen. Nou ongelmat katosivat samantein. Toiset sanoo että riittää kun sen ottaa pois sieltä laturin alta, kauemmas magneettikentästä mikä muododtuu laturin ympärille.
    Tässä video missä näkyy se johtonippu. Katsoin sen äänettömällä, niin en tiedä mitä kaveri selittää =D
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    TPS
     
  10. kumminssi

    kumminssi 1st gear

    Okei, miepä kokeilen näitä ohjeita ku pääsen vapaille alkuviikosta. Toivottavasti vika häviää :)
     
  11. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Jarruvalokatkaisija voi olla yksi syyllinen tuollaiseen ongelmaan. Nosta jalalla jarrupoljinta, kun vika ilmenee.
     
  12. kumminssi

    kumminssi 1st gear

    Tjaa eipäs ole ainakaan tuo jarruvalokatkaisija syyllinen ku vika ilmenee vaikka poljinta nostaa. Ja sitte ne piuhat siinä laturin vieressä, siinä menee laturin johdot ja sitte 4kpl muita johtoja, kaks ilmeisesti laatikkoöljyn lämpötila-anturille ja 2 muuta jollekki toiselle anturille. Pitää varmaan ne laatikkoöljyn anturin piuhat eristää paremmin ja katsoa sen anturin kunto...

    Niin ja kaasupolkimen asennolla ei oo väliä ja vika ilmenee aina kun nopeutta tarpeeksi että lukon pitäis olla päällä. Ekassa viestissä lukee vähän väärin siltä osin.
     
  13. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    voit helposti tehdä siihen rytöösi nappilukon. konehuoneen puolella tulipellissä hanttarin puolella on liitin, josta lähtee monta johtoa. pinnistä 54 menee lukon ohjaus. liitä (siis liität, et katkaise johdinta) tähän oranssimustaan johtoon johto, jonka kytket katkaisijaan ja katkaisijasta maihin. lukon pitäisi kytkeytyä missä nopeudessa tahansa, kun maadoitat kyseisen pinnin.

    tällä tavalla voit ainakin rajata vikaa tai sitten tyydyt nappilukkoon, jos toimii sellaisenaan.

    muista irrottaa lukko, kun pysähdyt...
     
  14. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Omassa -95 ramissa oli täysin samat oireet, syyllinen oli viallinen laatikon lämpöanturi. Auton oma alkeellinen vikadiagnostiikkakin herjasi ko anturia. Eli kannattaa kattoa ne vikakoodit myös.
     
  15. kumminssi

    kumminssi 1st gear

    Kattelin vikakoodit joku aika sitte eikä vikoja ollu. Pitää kokeilla tuota nappilukkoa jos en muuten saa sitä toimiin. Eilen jo tutkin niitä piuhoja niin sitä nappilukkoa oli jo kokeiltukki...
     
  16. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Kyllä tuon nappilukon pitäisi auttaa, mutta vikaahan se ei korjaa.
     
  17. kumminssi

    kumminssi 1st gear

    Niin meinaankin kokeilla vaan että jos se napilla toimii niin sitte se vika on ilmeisesti tuossa maajohdossa, eikö? Kyllä se pitää automaattisesti saaha toimimaan ku on ennenki toiminu ja on kuitenki automaattilaatikko


    Onko tuossa od off-napissa ollu kellään vikaa ku tuntuu että sitä rämppäämällä olis joskus toiminu paremmin :rolleyes:
     
  18. Sami_H

    Sami_H 1st gear

    siis hä? eihän se ees pohjaan jää.
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Joko koitit vaihtaa sen TPS anturin.
     
  20. rb

    rb Double Gearhead

    Mun ysinelkku teki ihan samaa.

    Jännä ilmiö..... Joskus ihan moottoritienopeudessa ihmetteli, että miksi helvetissä motti alkaa jengaamaan kunnes huomasi, että OD napissahan palaa valo.
     

Kerro tästä muillekin!