Small tire or big tire,missä raja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Jukka 63, 14.10.2017.

  1. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Tänään tuli taas katsottua Tv 6:n Street outlow sarjaa useampikin jakso_Onneksi on tallentava boxi.Nyt pienessä notkeessa heräs ajatus tehdä Chrysler "300" projektista (mikä meni vituksi lompakon kroonisen tyhjyyden takia ja teknisten ongelmien aiheuttamien ongelmien takia) Nyt onkin ajatus tehdä vaatimattomasti suomen,euroopan,maailman nopein small tire c body.Taakse mahtuu katusliksi 12,5 lähes heittämällä,onko se silloin small tire?
     
    GS tykkää tästä.
  2. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Aika useasti näyttävät pitävän 10.5 rajana ( tai 10.5w mikä on oikeasti noin 11.25 33 korkeena)
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jep 10.5 tuntuu olevan se raja.
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kyllä 12.5" katusliksi on small tire, se on pienempi kuin 10.5 normaali ja selkeesti pienempi kuin 10.5W. Mut jos muodostuu ongelmaks niin kokeile mahtuuko 10.5 sliksi, esimerkiks Takala ei just nyt tartte.
     
  5. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Joo! Mä oon Takalalta hakemassa iskarit sovitukseen! Ja ehkä sit myöhemmin sliksit:mad:.
     
  6. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    sliksit jäi!voi hakea sovitukseen;)!
     
  7. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Tänään taas talillla pohdittin tuhkakupin poistamisen vaikutusta vartin aikoihin.Karkee arvio 5 sadasosaa.Mutta,kun "Rysyssä " on 5 tuhkakuppii+sikarin sytyttimet takaoasastolla onks sitten parin kympin parannus vartilla.Kun sitten poistetaan nää,pitääkö vaihtaa perävälitys tiuhempään.Nyt 2,76,ajatus olis3,23 tai 3,55
     
  8. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Tavoitteena on tietysti 10 sekunnin auto.Helppo rasti.:)
     
  9. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Niin! Jukka.poista se rattikarahka:D!lähtikö kymppi pois ajasta:eek:.sehän painaa ihan julmetusti.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onkos tämä se vihreä TT NY projekti?
    C-bodyistä saa painoa pois aika helposti. Varsinkin kun rupee karsimaan sähköpenkkejä, yms varusteita. En ole mitannut mitä sähkösäätönen kuskinkuppipenkki omassa painaa, mutta meinaa välilevyt lennellä selästä kun se pois otti :D
     
  11. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    No! Jätetään jotain hienouksia:rolleyes:!
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämä on minun suosikki katu C-body, eli lehtijouset, ei kehikkoa yms. Tais mennä 10.7aikoja betoniradalla.
    Joskus -90 alussa yrititn toitottaa kun on toimiva lehtijousitus on joka nostaa perää ylös niin se lähtee ja kulkee.... Ja C-bodyjen paras puoli, takana on massaa reilusti.
     
    MadMike, kime2 ja kimmok2014 tykkäävät tästä.
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Aika paljon sa niit jousii muokata et toimii, on niin pitkä etusegmentti et vaatii kyl tukee. Mut onneks on keksitty.... traction barsit!
     
    MadMike ja hantta tykkäävät tästä.
  14. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Pitäiskö alkaa jalostaa Newporttii
     
    MadMike tykkää tästä.
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kuhan saa ton vapari 572 alsamotin kasaan ni pitäishän sitä koeponnistaa... Tarvii alkaa jo treenaa rattikarahkal voimavaihtoi.
     
    MadMike tykkää tästä.
  16. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Pitää viedä Husson Jaskalle et laittaa suorakytky rattaat sihin ni jo vain!
     
  17. kimmok2014

    kimmok2014 2nd gear

    Ilman muuta pitää jalostaa . Kolmilovinen manuaali ja ei turhia tehostimia . Sotilaiden miehistönkuljetus peli .
     
    kari6767 tykkää tästä.
  18. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Kenellä on Jukan kateissa oleva mäntä! Hä.:mad:
     
  19. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Onko kyseessä E mäntä?
     
  20. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Emännät on aina kateissa.Varsinkin hyvännäköiset ja töissä käyvät.Sen takii joutuu tyytymään yh siideri valaisiin täällä Hakunilassa.Yleensä aamulla herättyä moisen vierestä,pakko todeta,ei jatkoon.Nyt on kyllä oikeesti ongelma.Rysyn motti hajos Jykän palatessa malmin kisoista takaisin.Traileri kyytiä tallille.Motti auki ja 5: mäntä paskana.Samalla tietysti kaikki männän kaikki roippeet kierteli muissakin sylintereissä.Loppu tulos= Turbojen pakosiivet paskana,kannet ruvella + 5 venttiliä kierossa.Männät oli tietysti saanut kipeää.Jykällä oli sattumalta jäänyt hyllyyn Rossin takomännät 4,5 porauksella ja 4,15 iskulla joilla ruttu olis 9,3. Mun mielestä optimaallinen 528:lle, E 85 + ahtoa 1,4 bar.Nyt kuitenkin kuitenkaan ei löydy yhtä mäntää.Hämärät muistikuvat kertovat,että laatikossa ois ollu kaikki ennen kuin Vippi lähti Amerikkaan = aikajana.Jykällekin on tullut mun lisäksi toi nuoruusiän dementia,ei voi kaikee muistaa.Ollaan etsitty tallista jne.Kysymys on, olisko Jykä lainannut johonkin tarkotukseen kyseistä mäntää ja nyt se on jossain tuntemassopaikassa.Toi olis kiva saada takaisin,muuten mennään 2 settii yhdistämällä 8,0 rutulla.Toi rutun nosto kiinnostaa koska vois toi kylmäkäynnistys ongelma parantua.Lisäksi,jos jollain on tarkka hajuinen koira,nyt olis oiva tilaisuus kouluttaa siitä männän etsimiskoira.Viedään tallille,haistaa 7 setin mäntiä ja häntä heiluten paikallistaa kadonneen männän.
     
    Muokattu: 4.11.2017
    Volvo_5.7 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!