"LS"5.3 LM7 nokka ajatuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja impala-63, 18.10.2017.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eli tuollainen "ls" 5.3 moottori olisi tulossa n.1600kg autoon, laatikkona 4L60e ja perä 3.23 välityksellä oleva 10 bolt. Varmaankin omalla trukki imarilla ja yritetään pitkillä 1 3/4"peltisarjoilla.
    Mitä nokkaa suosittelette? Toiseen keskusteluun tulikin texas speedin 220r tai 224r ehdotuksia.
    Itse tietämättä asioista katselin compilta XR269HR tai sitten isommalla nostolla 269LR HR12
    Näitä jousia katsoin tohon LR nokan kaveriksi. Käykö näihin orkkis lukot ja retainerit?

    No miltä kuulostaa?
    En halua mitään korkealta vinkuvaa laitetta vaan hyvä käytöksisen auton josta nyt kuitenkin olisi otettu tehoja ulos.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Rajumpi LR isompine nostoineen tähtää juurikin myös sinne yläkierroksille enemmän kuin tuo miedompi.

    Miedompikin on vakioon verrattuna varmasti aika tehokas, eikä tarvii rajumpia jousia.
    Ne suositellut 26915 jouset riittää mainiosti ja vakio retainerit käy.
     
  3. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    OT. Itellä ls1 kaasarilla ja edelin 2216 nokka. Mikshän mainostavat just että pelkästään kaasarille ku ei mikää hirveen raju ole, lsa jonkin asteen tiukempi. Eikös noita gm ruiskuja pysty säätämään. Onko jotenkin kaasari swapissa hyötyä tuosta pienemmästä lsa:ta?
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tietenkin pystyy ja näin miedoilla nokilla lähinnä pikkusäätöä.
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Yksi asia joka vaikuttaa LSA:n valintaan on imukanavien pituus.
    Lyhyempi kanava - tiukempi LSA, ja päinvastoin.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tarkoittanet artsi 26918 jousia mitkä tuossa mun linkissä oli tuolle LR nokalle? 26915 kelpaa taas tuolle pienempi nostoiselle.

    :odoops::odoops:

    Minkäslaista turbiinia suosittelette? Texas speed suositteli 3000 stallista tuolle niiden nokalle.

    Otan varmaan tuon 269LR HR 12 nokan.
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tarkoitin että pienemmän nokan kanssa käy 26915 jouset ja vakio retainerit.

    Samat retskut käy kyllä 26918 jousiinkin, mutta eihän se haittais vaikka vaihtais nekin ja lukot myös noitten jäykempien vietereiden kanssa.
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Comppi kun suosittelee noita osia niin otan varmaan uudet tönäritkin http://www.compperformancegroupstor...tore_Code=CC&Screen=PROD&Product_Code=7955-16
    Ja nokka myyjä suositteli näitä lunati 73925k1 jousia eli otan varmaan nekin lukkoinen, retainereineen päivineen. http://www.lunatipower.com/News.aspx?id=78
    .660" nostolle niin riittää sitten jis haluaa vie jossain vaiheessa enemmän nostoa nokkaan.

    Mites toi turbiinin stalli onko siihen ja tietenkin noihin muihin valintoihin mitään lisättävää tai korjattavaa?
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tönärit pitääkin vaihtaa pitemmiksi korkeanostoisen nokan kanssa, jossa perusympyrä on aika paljon pienempi kuin vakiossa.
    Vakiotönärit on 7.385" pituiset ja linkin vastaavat 7.4", mahtaakohan olla tarpeeksi pitkät?

    Yhteen LS:ään johon tuli nostoltaan lähelle tuota sun nokkaa vastaava, laitoin 7.45" pitkät Compin 7639-16 tangot, ja ne oli pituudeltaan ihanteelliset.

    Mun mielestä nuo suositellut tuplajouset on vähän överit hydyrollerilla varustettuun LS:ään.
    Niillä tulee samalla myös ylimääräistä painoa raskaine teräsretainereineen kaikkineen.
    Mittasin kerran tuollaisten samanlaisten, mutta titaanisten retskujen painon, ja yllättäen jopa nekin olivat gramman painavammat kuin alkuperäiset beehive retainerit!

    26918 jousetkin riittää .650" nostolle. Itse laittaisin mieluummin ne kuin palaisin tavallaan vanhanaikaisiin tupliin, vaikka niitä nyt suositeltaisiinkin.
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tuo rankempi nokka tekee varmaan koneesta aika ylävireisen ja alle 2000rpm ei tapahdu mitään isompaa liiket. Mikä tuossa koneessa on puristukset?
    Tosin sulla on suht tihee perävälitys ja eikös tuossa lootas ole muutenkin tihee ykkönen?
    Eli heikko alavääntö jonkun verran peittyy välitysten ansiosta.
     
  11. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    0.050 alle 260 asteet on aika vakio vääntönokkia. Kerran kuulin että vasta noiden asteiden jälkeen alkaa tulla sitä tehoa Ei vaa ls vakio puristus riitä virinokille niin piti itekki laittaa tollanen melko vakio
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    My mistake... eli ne asteet oliki 219/227 eli aika mieto nokka. LS koneissa on aika hyvin ruttua mutta tässä on LM ja siinä ei taida paljoo olla puristuksia.
    260 asteinen vääntönokka voi olla aika raju. Mulla 230 / 0.6" lsa110 nokka isommassa LS koneessa ja se on kyllä ylärekisterin nokka.
    Toiseen LS koneeseen tulee litra lisää tilavuutta ja nokaksi 247/259-0.66" nokka ja se on sen valmistajan rajuin keppi. En usko et tuokaan ihan alhaalta vetää...
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  13. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    LM7:ssa on 9.5 ruttua. Hyvä budjettipäivitys, on roiskasta sinne 4.8 LR4:sen tasalakiset männät, niin saapi rutun nousemaan 10.5:een. Esim. 5.3 L33 alumiinimosassa on kelluvat versiot noista 4.8 männista, jo vakiona.
     
    peltsi tykkää tästä.
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mitä se sun pinkki turbaanos antaa jenkoja jarrua vastaa?
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    Abauttiarallaa 3300-3500. Lukko päällä nelosella huomaa miten kone ryytyy kun kierrokset laskee 2000rpm tuntumaan. Oon koittanu rikastaa ja laittaa lisää ennakkoa mut ei se paljoo parantunu. 2500 vetää jo hyvin. Kolmen tonnin yläpuolella kone herää kunnolla. Perävälitys 3.55.
     
  16. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Laitetaan ne beehive jouset.
    Nyt ei kyllä ruveta vielä mäntiäkin vaihtamaan tai homma karkaa lopullisesti käsistä. Oliko tohon limppuun mitään ehdotuksia niin päästään ehkä mudracerin kanssa hieromaan laatikon tekoa ja limpun hankintaa ?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No sen takia Peltsiltä sitä kysyin, vinx vinx. Sen limppu oli dräägreisinki vehkeessä joka liikahti 9.6/230 ja plootana 200R4 .
     
  18. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    En tiedä noista truckki malleista, mutta ls1 kannattaa vaihtaa jakopää parempaa. Mulle tuli tuplaketju eikä tarvinnu koppaa muutella. Öljypumpun pickup putki on vaan hankala saaha paikoilleen jos ei oo öljypohja irti ku pumppu tulee vähän ulomaksi. Edelbrockilta saa myös sureseat beehive jousia.
     
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tilattu ls 2 ac delco GM Original Equipment jakoketju.

    Mudracer, sitä vähän arvelinkin.
     
  20. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Oliko jotain stalli ehdotuksia tolle combolle? Jostain syystä compilta ei tule mitään vastauksia vaikka olen monta viestiä sinne laittanut.
     

Kerro tästä muillekin!