1000hp katuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mickey, 14.10.2017.

  1. Herje

    Herje Double Gearhead

  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei tuhannen hepan katuauton loota ole koskaan "liian" kovilla jos pysytään kadulla ja kestää nopeusrajoitusten sisällä. Joka jenkkivalmistajalta löytyy sellainen joka pikku muutoksilla kestää kadulla ihan mitä tahansa tehoa.
     
  3. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Varttiaika:11,109, 60ft:1.761 L.nop:217.74

    Luulis yli tonnilla menevän aika paljon kovempaa loppareita, mulla ainakin menee?
    edit: tässä yks liukkaalla kentällä suditeltu vertaus: 60ft: 1,8007 loppari:235,36 ET:10,0694
    Noin 20km/h loppareissa on jonkun mielestä aika iso teho ero?
     
    Muokattu: 19.10.2017
    Catiska, xarper, PauliR ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Wade-

    Wade- Gearhead

    Varmaan suurin osa tuolla varttivedolla mennyt savuna ilmaan.

    Kaikille ei ole tärkeää se että viimeinenkin poni saadaan välitettyä tiehen, jotkut puuhaa mitä puuhaa koska ne haluaa.

    Omassa turboprokkiksessa on tavoitteena saada 1100hp takapyörille, ja pitää auto sellaisena että sillä voi vaikka koko kesän ajaa rinkiä. Vartille en aio hampaat irvessä mennä yrittämään mitään matalaa ysiä, koska alusta ja voimansiirto ei ole mitoitettu slikseille, mutta mä teenkin tätä puhtaasti rakentelun ilosta. (Sais vaan valmiiks joskus)

    Kun pääsääntöinen ajatus on käyttää kadulla niin on pitänyt tehdä megaan ominaisuuksia joilla saa ohjattua bensapumppuja järkevästi jottei polttoaine lämpene turhaan/ pumppu jyrise ärsyttävästi, öljynjäähdytys ja sen flektin ohjaus ym.

    Mitä rahaan tulee, niin kyllähän sitä menee, ja kaikki on suhteellista. Liki kaiken oon tehnyt itse, mutta maksaa sekin kun ostaa matskut ja hitsit ja reenailee vielä hitsaamaankin.

    Myös se maksaa että tarttisko koneen pysyä nipussa vähän pidempäänkin kuin vain yhden kesän?

    Helvetti, pitäskö laskea sähkölaskukin mukaan kustannuksiin? Sitäkin kuitenkin kulunut :eek:

    Mun mielestä on turha vertailla vehkeitä joitten käyttötarkoitus on täysin eri, on ne tuhannen hepan autot joilla voi ajaa 50km siirtymän kadulla hampaat irvessä peltorit päässä, ja käydä vetämässä huiman ajan vartilla.

    Sit on ne joilla voi käydä duunissa, kaupassa ja vaikka cruisingeissa cruisaamassa tai savustamassa renkaat kaikella sillä "turhalla" voimalla, ja ehkä käydä vartilla jotain 11-12s aikoja sudittelemassa.

    Hauskaa on varmaan kummallakin vaihtoehdolla.:cool:
     
    isalmela ja J.J. tykkäävät tästä.
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Joo, mutta vaikka pelit sutisikin niin kyllä loppareita kertyy JOS voimaa oikeasti on tonni tai yli. Oli tarkoitus perä sit mikä tahansa, eikä 1.7 60ft ainakaan liukkailla baanoilla sysipaska suoritus ole?
     
    MadMike ja peltsi tykkäävät tästä.
  6. Wade-

    Wade- Gearhead

    Saatettu vaikka lähtee pienillä ahdoilla ja pidot riittäny sen 60ft jotenkin? Sit sutinu enempi vähempi loput. Ne lopparit lienee just sitä luokkaa mitä ne renkaat saa tiehen välitettyä auton työntämiseks eteenpäin.

    Tai sit on ollu pari kiloa vähemmän painetta motissa kun on vartilla käyty.
     
    MadMike tykkää tästä.
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Onhan tossa sekunnin verran penkissä voinut se tuusa olla....mutta tossa strippiajassa loppunopeuden perusteella n 500hv käytössä. Plonks.
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    onni on kellä oma dyno on :)
     
    peltsi tykkää tästä.
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    Juu aika surkea veto jos on "edes" 750hv ollut pelissä.

    Muistaakseni tuon tuhat hv zetan omistaja ajoi aikoinaan 200sx nissanillaan aika saman vartin ja tehoja oli joku roti neljäsataa.
     
    Muokattu: 20.10.2017
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä tiedän yhden kaverin, hattu päästä sekä osaamiselle et jokaiselle muulle aspektille häntä kohtaan, yks suurimmin arvostamtani osaajista. Mut kehitti motorin joka on ihan perus tojota mitä nyt 1000+ voi perusta olla. Jos omistaaj ite haluaa, ni voi kertoo t/e asioita et alun asioista on edetty. Osaava viisas, tietävä ihminen ja avustusjoukko, ni yli 70 dynosessioo. Kaapallisesti jo pelkist dynojutuist 35k€, Ja se ei oo välttämättä se huippu.
     
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mä en noista rajuista vehkeistä tiedä, mut tolla antiikki hevoskärryllä loparit on aina ollu palttiarallaa samat, mut aika on vaihellu melkee sekunnin ruovittelusta tai vaihde missistä johtuen. Seisovan mailin kävin ajaa vesisateessa ja siinä vartin aika oli melkee 2 sej huonompi, nopeutta siinä ei mitattu, mut mailin loparit oli kyl just sellaset et pitää viel uskaltaa kuivallaki kelil mennä... Ai miten tää liitty aiheesee, ei mitenkää, paitsi ehkä vartilla lopareide pualest, tai ei ehkä senkää... Loppukevennyksenä vielä et noille rajuille vehkeille kantsii ottaa sit joskus kuski, vai mitä studio57.....
     
  12. KimmoT

    KimmoT Gearhead

    Mailin listalla 3 ensimmäistä on ls koneella ja eräs jopa ihan vakio ahtimia lukuunottamatta. Omalla vetellä edellinen omistaja oli ajanut maililla 364km/h. Silti auto on mukava ajaa myös kadulla. Kytkin on jopa helpompi käyttää, kun käyttis vectrassa. kone vetää maantiellä isolla vaihteella oikeastaan tyhjäkäynnillä. Ja kulutus on sen verran pieni, että voisi ajaa vaikka Euroopan lomareissun.
     
    camaro95, J.J., peltsi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Juuri näin, ja onnea uuden auton johdosta, pikkulinnut lauloi asiasta.
     
  14. shr1

    shr1 Gearhead

    Itelle sit taas ei oo juurikaan merkitystä, et montako kaakkia toi oma moottori työntää, enkä varmaan koskaan tule sitä edes tarkalleen tietämään. Noi hevostelut on muutenkin kokenu niinku inflaation tänä päivänä. Ehkä täysin mahdoton haave olis päästä kapeilla kumeilla 8sec puolelle ilman trans brakea ja muita lähtöpapattimia ja jos se vaatii x määrän voimaa, niin se pitää yrittää sit jostain kaivaa esiin. Saattaa jäädä toteutumatta, mut pitäähän ihmisellä olla haaveita.

    Kustannuksia en oo tarkalleen laittanu muistiin, tulee vaan paha mieli... Korvaamaton ja rahassa mittaamaton apuhan tässä touhussa on taitavat ja oman alansa osaavat kaverit, joita voi aika ajoin vaivata ellei kaikki hommelit iteltä luonnistu. Ilman niitä ei olis toteutunu tähänkään astiset jutut, vaikka muuten onkin ns. yhden miehen tiimi.
     
    three hundred ja peltsi tykkäävät tästä.
  15. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    OT. Onko mikä versio Mega 3 ohjaimesta käytössä? Hukkakipinä varmaan käytössä
    Tallikaverin V10 autoon juuri asennettu Paxton tuner kit, kone käy mutta se vaatii ohjain muutoksia ennen kun uskaltaa ajaa. Ahtimen valmistajalla on ollut erillinen sytytyksen viivästäjä joka on jopa CARB laillinen jos jättää omat suuttimet.
    2 gen 450 hp kone ja 7psi paineella 620 hp ilmoittavat Viperiin.
     
  16. saresks

    saresks Gearhead

    Otetaans yksi 55/45% painojakaumainen jenkkilotja automaatilla ja laitetaan siihen 500/1000/1500 hv moottorit ja lähdetään lappu lattiassa paikaltaan drag radialeilla

    Sataseen kaikki ovat yhtä nopeita

    Sataankuuteenkymppiin 1000 ja 1500 hp ovat yhtä nopeita

    Maaginen raja takaveto katuautolle (maks 120 km/h) näyttäisi olevan reilut 700 hv, siitä enemmän ei ole nopeampi vaikka kuinka savuttaisi.

    Eli mielummin tuo 700 hv ja säästyneillä rahoilla hyvä elektroninen luistonesto kuin 1000 hv.

    Esimerkin 1500 kg lotja 7kg/kW mahdollistaa noin 300 hv tehon. Nyt on kaikki yhtä nopeita kadulla ensimmäiset 20 metriä.
     
    Muokattu: 20.10.2017
  17. Toope

    Toope 2nd gear

    Tätä nyt kannata vakavasti ottaa....mut. Tommonen 1000hepan auto on kun puolmetrinen vehje,komiaa sitä on esitellä,mut harvassa ne reiät....:oops:
     
    isalmela ja Make.S tykkäävät tästä.
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Mitä helvettiä sitä luistonestoo pitää jokapaikkaan tunkea? Aivan turha kapistus.
     
  19. saresks

    saresks Gearhead

  20. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Pari kertaa olen kyytiläisenä päässyt kokemaan Corveten vedot reiluun 300km/h, lentokenttä olosuhteissa ja seisovalla maililla. Muistelen omistajan sillon kertoneen ~850hp sen tehoiksi. Ristus että olihan se kyytiä! Aivan tautinen se kiihtyvyys koko matkan ajan! Siinä oli vielä takagummeina muistaakseni katusliksit että sai paremmin alkumatkasta pitoja. Taisi silti lyödä ne takaset tyhjää pitkälle toiselle sadalle..

    Hieman pukkas vetojen jälkeen tärinää päälle ku oli vissiin adrenaliinitasot kohillaan.. :D

    Eihän tommosessa tehoissa ole vitunkaan järkeä katuautossa, turhaa vouhkaamista ku ei niitä pysty edes kadulla käyttää.
    Mut on se radalla tietenni mukava ku pääsee oikasee nilkan ni alkaa se maisema vaihtua..

    ..mut ei siinä, mahtava se kyyti oli kokemuksena. :)
     

Kerro tästä muillekin!