Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Kyl mää uskaltasin väittää notta kyseessä on kahreksan sylinterinen ottomoottori, liekkö sämpylää kutosella ikinä tehtykään.
     
    xarper tykkää tästä.
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kyllä se V8 on, taisi kulkea koodilla L99 vuodet 94-96 tjsp...
     
    Mäöräkoera, 12345678910 ja xarper tykkäävät tästä.
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Mut ei oo 262:sta pikkulohkoa valmistettu hetkeen aikaan..
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On tuota ollut ja kuulemma hyvä mosa. Yleensä niistä saanut enempi pulittaa.
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    :confused:Näköjään Capricea on saanut 4,3 V8:lla. Mä olen aina kuvitellut ton olevan sama kone kun Astrossa. Eli V6

    Jopa vanhemaakin koppaa. Tosin lyhyen aikaa. "V8 - 267 in³ (1980 - 1982)" -Wikipedia.
     
    xarper tykkää tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    L99 on 4.3L V8...LT1 5.7L:n pikkuveli...

    Toki Caprice:ssa on ollut myös 4.3L 262cid V6 konetta.
     
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Tuo 5.32 olikin viileällä kelillä ja kelihän vaikuttaa tosi paljon autoon. mutta otin ohjelman pois tuossa joku kuukausi sitten ja testasin ennen sitä 5.78 ja vakio ohjelmalla 6.22. Käsittämättömän laiskan tuntoinen. Jonkun päivän päästä piti laittaa ohjelma takaisin. Kun ei kehdannut ajaa.
     
  8. rb

    rb Double Gearhead

    Mäöräkoera tykkää tästä.
  9. Jeppe93

    Jeppe93 1st gear

    Joo kasiltahan tuo kovasti näyttää. Enemmän heposiakin kuin vanhassa 305 Tbissä. Mutta mitä itse lukenut niin varmaankin samat Optisparkin ongelmat ainakin vaivaavat tuotakin konetta kuten Lt1
     
  10. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo toki viileämpi ilma auttaa tekemään enempi tehoa. Ja tuo ero on just sitä mitä itekin oon huomannut että sen puoli sekuntia tuo ohjelmointi tekkee Hempasta nopeamman. Mulla on itellä se 91CAI ohjelma käytössä ite modattuna (hieman bensaa lisättynä yläkierroksille, flektien ohjausten lämpörajat muutettu, kaasuvastetta herkennetty +10%) , tuolla kombinaatiolla oma Hemi on kaikkein reippain kulkemaan, se Diablon oma kovin ohjelma (oliko se diablotune vai 93CAI) ei ainakaan mun autoon ollu paras.

    Joo vaikka tuo Hemi ei vakiosoftalla olekaan mikään mummumoottori vaan vakiomotiksi varsin kierrosherkkä ja hyvin vetävä, niin tuon Diablon softa kuitenki muuttaa tuon motin tehoja ja luonnetta niin paljon että ero on varsin hurja varsinkin ajossa käyttäytymisessä kun vaihdelaatikon vaihdotkin on tiukennettu :cool: Tuo mesen NAG1 lootahan onkin tunnettu vetelyydestään, Diablon softalla saa tuon lootankin pelaamaan kuten Hemin perässä toivoisi sen toimivankin ilman fyysisiä muutoksia.

    Vielä kun sais disabloitua tuolla softalla sen lootan itseoppivuuden pois päältä kokonaan niin ei tarvis lootan arvoja nollata noin kuukauden välein, lootahan opettelee mummomoodiin aina ajossa ollessaan :poff: Vaihteenvaihdothan onneksi pysyy tiukkana, eli sama vaikutus kuin shift kitillä mutta se lootan reagointi ja herkkyys millon vaihtaa pienemmälle jne niin tuo oppimismoodi pitää huolen että se hakee koko ajan kohti kulutusmielessä optimaalista käyttäytymistä mistä itse en perusta ollenkaan :rotfl:
     
  11. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ei ole kyllä pahanhintanen ja tuo pikkukasi mottihan on terhakkaampi kuin se 305TBi mikä noissa ruukaa olla. Kilsatkin vielä kohtuulliset. Runkohan noista ainaki kannattaa tsekata ettei oo pahasti ruosteessa, jostaki syystä se paksuin rauta noissa tuntuu ruostuvan nopeiten, itellä pari kappaletta ollu noita sämpylöitä 305 koneella vuosien varrella. Edelleen sanosin että noissa vehkeissä saa varmaan eniten rahoilleen vastinetta, mielestäni mukavampia ajella kuin tuo mun nykynen 300C Hemi kun on pehmiää sohvaa edessä jne. :rotfl:
     
    Karpov tykkää tästä.
  12. AVOAUTO2

    AVOAUTO2 3rd gear

    Joo ,mätänee runko,lattiat ym. oudon nopeesti. Tossakin leima just edessä, eli kannatta ottaa nosturille.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jotain varmaan tapahtunut materiaaleille kun ruostesuojaus tuskin on huonontunut vanhemmista?
     
  14. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    On kyllä niin totta, miun Jeeppi hakee tosiaan sitä isompaa aivan heti, tuntuu kuin jokin olisi rikki.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    palontie tykkää tästä.
  17. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ei ole rikki. Semmonen se on. Diablolla saa ne vaihot tehtyä tiukoiksi ja siitä mummomoodistahan pääsee eroon ilman Diabloakin kun käyttää vaihdelaatikon sulaketta 30s irrallaan. Ite teen tuon resetoinnin aina ku alkaa ketuttaa se mummu joka hiipiny mun lootan sisään vaihteita vaihtelee :poff:

    Onhan niitä olemassa tuolle laatikolle semmosia lisäboxeja millä saa tuon oppimisen kytkettyä kokonaan pois. En oo ite kuitenkaan siihen enää jaksanu lähtiä ku kuitenki tuo on mun arkiauto ja riittää ku nuo isommat virittelyt tekee varsinaiselle harrastekalustolle. Diablolla saa kuitenki ite vaihtotapahtumat tiukaksi ja sitte Diablolla tai sulakejumpalla sen lootan adaptiivit aina resetoitua, menne se aina muuan viikon mun ajossa sitte ei niin mummomoodissa.

    Pääsis tuosta mummumoodista pysyvästi eroon silläkin, että laittas sen lootan boxin sulakkeen releohjatuksi, eli kun sammutat autosta virrat niin rele katkasee virrat siitä sulakkeen karvasta jolloin boxi menettäs muistinsa aina kun auto sammutetaan. Ja kun laitat virrat päälle niin virta alkas taas kulkia lootan muistitoiminnoille jne. Näppäsis sulakkeen vaan irti sulakeboxista, tilalle johtojen nokkaan rele+sulake ja ite relettä ohjaamaan sytytysvirta, 5 euron ja 15min homma tehä.

    Muutenhan tuo NAG1 on erittäin hyvä laatikko, kestävä ja luotettava.
     
  18. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Täytyypä laittaa mielen päälle:)
     
  19. Larry

    Larry Double Gearhead

  20. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Mun muistaakseni Pontiac- ropaaja Jim Hand ajaa tollaisella farkulla varttimailia. Taitaa kulkea 12 sek aikoja 455:lla joka on kasattu hyvin pitkälle tehdasosilla.

    No tarkastin G:llä niin löytyi ihan videokin.
     
    RamVan_Sickboy, esmi ja palontie tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!