Cadillac Seville STS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja K.Vainio, 3.4.2009.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    4300k on valoteholtaan paras lämpötila. Siitä ylöspäin valoteho vaan häipyy ja valon väri menee sinisen kautta jopa punaiseksi jos en väärin muista, esim joku 12000k. 3000k kieppeillä taas kusen keltaisia valoltaan.


    Ei oo omasta päästä vaan taitaa joka puolella olla noi taulukot.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juuei taida mennä punaseen... Infrapunaa alapäässä, ultraviolettia yläpäässä. Ja lampun värilämpö päivänvalon kelvineinä on kyl ihan perseestä. Kun mikään lamppu ei onnistu värintoistossa kuten päivänvalo. Minun suosikki 4000K tai max. 6000K hyvällä CRI:llä.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No laitetaas halogeenimiehelle referenssiä sillai hihasta vetämällä.
    3000K on värinä ku vajaalla sähköllä palava halogeeni, tai perinteinen hehkulamppu.
    4000K on ku oikein hyvin sähköä saava halogeeni. Useimmat ymmärtää puhtaana valkoisena.
    6000K alkaa jo selvästi sinertää. Menee ikäväksi katsoa, jos lamppu omaa vielä huonon värintotistoindeksin.
     
    palontie tykkää tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko tuo on 4000k vaan yleisest standardi kun eikös se just oo 4300? Ja sitten on 3000 tai 3500 alaspäin, ja ylös heti toi 6000k. Toki ne saattaa muitakin ilmottaa esim ebay mutta epäilen lämpötilan pitävyyttä.
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tilasin ebaystä xsenon satsin lyhkäsille huimaan 21e hintaan,ei varmaan huonommaksi voi tulla valot.
     
    Karpov tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kai 55w?
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    jep
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei kai niissä mitään standardia ole, eikä tarvitakaan. Ilmoitettu värilämpö voi olla tehtaan "tavoitearvo", ja mittaukset vähän sinnepäin. Ja sit se CRI, se muuttaa silmän näkemän kannalta asian ihan toiseksi. Jos siitä näennäisen valkoisesta valosta puuttuu joku värialue lähes kokonaan, niin silmä kokee sen aika ikävänä.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    6tonniset tulee pitkät ja lyhkäset.
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos kukaan asentanut letkulämppäriä näihin,ja mihin kohtaan?
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pistä pumpullinen vaikka tt thermo, niin saat oikeesti padan lämpimäksi eikä ole asennuspaikasta niin tarkka kuin perinteinen vastus.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Meilläkään ei ole. Kanada-versioon saa lohkispuikon, asennuksessa jälkikäteen otetaan kone pois ja loota irti, sit menee paikalleen...
    Kaverilla on DeVille, laitto pumpullisen lämppärin johonkin sinne ilmanputsarin alle ja kierrätti toisen lämppärin letkun sitä kautta.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu lämppärin lerkuun se yleensä laitetaan, ei liian ylös eikä liian alas.


    Noita puikkojahan oli joskus jopa lohkiksen tehosia (500-700w). Liekö niillä mitään tekee? Muistaakseni inusarjaankin sai sovitteella. Ei siis kyllä liittynyt norttiin.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    tota tt-thermoa juuri aattelinkin
     
    Karpov tykkää tästä.
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onko kukaan vaihtanu apulaitehihnan kiristysrullan laakeria? Pitääkö ottaa rulla, vai saako pelkän laakerin vaihdettua? Se(kin) paikka sen verran ahdas, etten edes vielä viittiny katsoo tarkemmin, miten koko kiristin irtoo. Rulla väärällä puolella, eikä ruuveja näkyvissä...
     
  17. Vaari1960

    Vaari1960 1st gear

    Omani vm:93,siihen ainakin sai vaihdettua pelkän laakerin,,.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onkos kukaan hankkinu sivuikkunoihin niitä vent shades/ vent visors tuuli ja sadesuojia? Ainakin yhdeltä valmistajalta löytyy, mutta jotenkin tiivisteen väliin tungettava malli. Se menetelmä vähän epäilyttää, en tosin vielä edes kattonu, onko se mahdollistakaan.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös ne aina oo tiivisteen välissä? Ei nyt caddy mutta kaikissa ollut mitä mulla on niitä ollu.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla on kaikki ollu teipillä karmissa. Tossa on aika piukee se tiivisteen kohta.

    Nää modernit mallit on ikäviä, kun vesikelillä ei voi ikkunaa edes raottaa. Katolta tulee vesi heti sisään.
     

Kerro tästä muillekin!