Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. spede

    spede Gearhead

    Vuotava suutin ilmeisesti käryn aiheuttaja omassa. Otin muovi suojat pois niin takaosa töhnässä ja tulipelti. Ajettu 145 000km. Korjataan tuo suutin ja katsotaan parantuko tilanne.
     
  2. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Noista dieseleistä halkeaa pakosarjat ja alkaa käry haista sisälle, ettei ois se perinteinen käynyt tämänkin kanssa? :odroll:

    Ja nuohan voi vuotaa öljyä tai polttoainetta monestaki eri kohteesta, se kans aiheuttaa hajuhaittoja.
     
    Bukero tykkää tästä.
  3. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

  4. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Kaasujalka keventynyt koko talven ollut 20% throtle.;)
     
  5. spede

    spede Gearhead

    Turbon imuputki vuoti öljyä ja siitä enimmät käryt mutta välillä haisee käry vieläkin hytissä. Suuttimet ei vuotanut. Etupäästä vasemmalta alkanut kuulumaan kova narina rattia käännellessä ja kaarteessa ohjaus palauttaa huonosti. Voisiko olla alapallinivel?
     
  6. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Jep, ja kun tuo turbon imuputki on aikansa vuotanut niin sehän vuotaa suoraan sen moottorin läppämoottoriyksikön päälle, eli se pimenee sitten sen vuotaneen öljyn seurauksena :odoops: Ja taas on nelinumeroinen lasku tiedossa jollei sitten vaan ohita sitä läppämoottoria kokonaan toiminnasta.
     
  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla on tarkotus nyt kun alko liukkaat kelit niin laittaa -10% throttle herkkyyteen, vajaavetoisella mukavampi ajella kun ei tuo tankki mene koko ajan kylkimyyryssä :rotfl:
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  8. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Rengasmelun vaimentamiseen kyselisin mielipiteitä ja ohjeita. Nyt nasta-aikana ropina kuuluu kovin hyvin herkkiin korviin, näin kesärenkaiden ajankohdan jälkeen. En ole löytänyt muovisesta sisälokarista äänieristettä, joka ilmeisesti joissain autoissa on?

    Miten olette vaimentamisen ratkaisseet? Laittaneet jonkin eristeen sisälokariin? Entä jos takakontin ja pyöräkaaret äänieristäisi sisäpuolelta, niin olisiko bitumimatto, vai alumiinihuopaeriste, ellei peräti ruiskutettava äänieristemassa toimiva ratkaisu?
     
  9. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Vinkki: Vaihdoin SRT8:n tuplaputket sinkkuputken tilalle (nyt olis orkkisputki 3.5 litraisesta ylimääräisenä). Se metallikannake joka on auton keskiosan paikkeilla (ilmeisesti estämässä putken putoamista katuun asti jos putki irtoaa?) kannattaa laittaa putkien sovitusvaiheessa paikalleen. Näin saa mallattua tuon kannakkeen väliin tilaa, mikäli se on mahdollista, jotta putki ei osu kannakkeeseen ja aiheuta runkoon ääniä.

    Yleinen moka on varmaan se, että ensin asennetaan putki lopullisesti paikoilleen ja vasta sitten laitetaan tukitanko, vai mikä metallikannake tuo onkaan. Lopputulemana tuota metallista kannaketta sitten muokataan tai tuo osa jätetään asentamatta.
     
  10. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Pumppu irtosi nätisti moottorin kyljestä, mutta bakeliittinen hihnapyörä ei pumpusta. Lopulta käytin korjaamolla missä laittoivat hommaan tehdyllä ulosvetäjällä/puristajalla hihnapyörä paikalleen kun UNC-pultti ja mutteriviritelmällä ei onnistunut.

    Ohjaus meni paremmaksi, mutta en ole vieläkään tyytyväinen tuohon konservatiivisen jäykkään ohjaukseen. Ehkä seuraavaksi tulisi vaihtaa etupään nivelten kumiosat, jospa ne ikänsä puolesta vastustelevat pyörien kääntelyä. Orkkiskamaa kun ovat, pois lukien yksi alapallo. Pyöriä ei ole käännetty kuin auton liikkuessa, koska parkkipaikalla jarru päällä ei renkaiden kääntely tee nivelille hyvää.
     
  11. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Rupesimpa hemistä tarkistamaan öljyjä. Kun moottorista alkoi kuulua vaimea tikittävä ääni joka kuulostaa samalta miltä bensan ruiskusuutin pitää. Niin kuinkas kävikään. Meni öljyn mittatikku poikki :confused:ja jäi vaan se keltainen rengas vetävän käteen.o_O
    Mistähän löytyisi uusi mittatikku ja onkait kaikilta ainakin kerran samalla lailla tikku katkennut:D
     
  12. matti163

    matti163 Gearhead

    On menny kaks tikkua tuolleen poikki, marmorilta löytyy ja tais maksaa noin 20€
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  13. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Jep kiitos. 26.90 eur. Marmoritiskin päivän hinta. Jenkkivehkeistä menee säännöllisesti mittatikkuja poikki eli kulutustavaralta kuulosti:confused: ainakin myyjän mielestä.:)
     
  14. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Mitähän helkkaria tapahtui tuulilasin pesurille. Jaksaa ruiskuttaa nestettä ainoastaan kun auto on pysähdyksissä. Auton liikkeellä ollessa vain kuskinpuolelta tulee lirua. Ei ole jäässäkään sillä ei ole pakkasta ja neste -20c seos... Ihmeellisiä vikoja pukkaa kyllä tähän mun kippoon.
     
  15. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Mikä oli suositeltu vaihtoväli vuodet/ kilometrit huomioon ottaen jakohihnalle tuohon 300c 3.5 koneeseen? Kertaalleen vaihdettu siina 120 tuhannen kieppeillä viitisen vuotta sitten ja nyt on ajettu 160tuhatta. Millanen homma tuo on asiansa osaavan vaihtaa ( en siis minä) , ja vaihdetaanko vesipumppu samalla kertaa?
     
  16. jorkat

    jorkat Gearhead

    luulin pystyväni, mut en pystykään. anteeksi..
     
  17. matti163

    matti163 Gearhead

    Tais olla tuo viisi vuotta se raja tai ainakin itselle vaihdoin kun tuli se täyteen ennen kilometrejä. Ei ole osaavalle paha paikka koska onnistui minultakin. Vaihtoon Vesipumppu ja samalla myös kiristinpyörä ja kiristin (semmonen patruuna). Osat otin rockautosta sis. Myös nokkien stefat. Continentaali merkkinen sarja maksoi muistaakseni 250€ toimitettuna, marmorilla hinta haitari pelkille osille 800-1000€.
     
  18. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Sama vika. Olisikohan pelkääjän puolen pesurin suuttimen uusimisen paikka? Kerro jos saat ongelman syyn selville.
     
  19. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Joskus ihmettelin miksi toka pykälä vaihtaa huonosti nelivaihteisessa lootassa. Syy voi olla se, ettei pedaalin rajoja ole opetettu, kuten ikkunannostimien osalta tehdään, mikäli akku on ollut irti. Eli virrat avaimella päälle, pedaali rauhallisesti pohjaan ja takaisin. Sen jälkeen virrat pois, jonka jälkeen voi käynnistää ja kokeilla vaihtaako paremmin.
     
  20. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Kertokaapa muuten, jos on muita asioita mitä tarvii syslerille opettaa akun irtiolon jälkeen? Kun mä tiedän tuon kaasupedaalin, sitten jotain opetettiin kääntämällä ohjaus ääriasennosta toiseen? Mutta mitä? Sitten tuo lasien opetus on uusi juttu, mitä se vaikuttaa käytännössä ja mitä pitää tehdä.
    Itse olen huomannut ainoastaan tuon kaasupolkimen liikeradan opetuksen vaikuttavan jotain tuntuvaa.
     

Kerro tästä muillekin!