1988 Chevrolet c1500 305 tbi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Markokou...., 6.4.2017.

  1. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Joo vähän mopo karannut täs homassa:D Oliskin rahhoo niin teettäsin kaiken:D Se mitä ite koittaa säätää niin ei viitti vituiksmän tyylillä tehä,kun joutuu uusiks sit tekeen tai teettään senkin.
     
  2. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Ruosteenestomaali rungossa,vielä pinta väriä niin pääsee niputtaan.
    Tuli uutta osaakin taas :)
    [​IMG]
     
    KajS tykkää tästä.
  3. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Vetokoukun poistin ja noi sähköt pitäis siistiä.En tiedä miks vihaan sähkötöitä,en noihin haluis ees koskee.No en kyl ymärräkään autosähköistä tai mistään sähkökaavioista mitään:eek:
    Onko tämä töpseli amerikan oma vaunun pistoke?
    [​IMG]

    Tossa pistokkeen yläpuolella toinen 4 napanen ylimääränen liitin.
    [​IMG]

    Takana tarvi kai enempää kun noi 4 johtoo tuolta nipusta.
    [​IMG]

    Liittää ne tohon liitimeen,minkä saa irti sitten kun lavaa poistaa.Saa ton sekasotkun pois ja noi helvetin rosvoliitimet.Se kuka tommosia käyttää,sille vois korviin tommoset liitimet likistää killuun:mad:
    [​IMG]
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Pakko sanoa mutta kyllähän ryöstäjät on sopivassa paikassa oikein käytettyinä hyviä ja käteviä kapistuksia.

    Alustassa kaiken ravan ja paskan kanssa taas ei niinkään :D
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Nuo molemmat pistokkeet ( 4-napanen lattapistoke ja pyöreä pistoke) on amerikkalaisia perävaunupistokkeita.

    Lattapistoke on jenkkien kevyimmän luokan perävaunupistoke ja pyöreä luokkaa kahta isommalle kärrylle.

    Usein nuo on rosvoliittimillä, itelläkin oli...paremmissa tulee sellanen adabterijohtosarja, joka kytketään yksinkertaisesti avaamalla tuo lavan johtosarjan pistoke ja kytkemällä se adabrterijohtosarja siihen väliin, naps - naps ja kytkennät on tehty.

    Lavan johtosarjassa on 4 johtoa, parkki, vasen jarru/vilkku, oikea jarru/vilkku ja maa.
     
  6. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Pitää raksia kaikki ylimääränen pois ja kytkee tuolta valojen johdot tohon liittimeen.Toivottavasti pituus riittää johdoissa,niin ei tarvi laittaa kun yksi jatkos.
    Tommonen adabterijohto olis hieno,johon liittäs meitin perävaunu pistokkeen.Olis helppo ja siisti kytkentä.
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Et tekis sillä käytännössä mitään täällä Suomessa....meillä pitää olla oranssit vilkut ja jarruvalo myös erikseen, jenkeissähän jarruvalo/vilkku on se sama polttimo.

    Vilkut täytyy tuoda edestä ja jarruvalo jarruvalokatkasijalta vetokoukulle...käytännössä helpompi tuoda 7-napasella kaapelilla kaikki kerralla edestä taakse.
    Käytännössähän kaikki löytyy sieltä rattiputken alapäästä ja kuskin jalkatilasta.
     
  8. J.J

    J.J Gearhead

    Tuohon johtojen vetoon edestä asti on tuollainen vaihtoehto:

    https://www.etrailer.com/Accessories-and-Parts/Tow-Ready/118158.html
     
  9. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Pitää sit perehtyä noihin jos koukun ja johdot meinaan laittaa.Nyt en laita kun kärryä ei oo ja lava-auto jus jolla tavaran saa kuskattua :D Tosin pelkän koukun saatan pistää takasin,ompahan kiinnitys piste jos tarvii vetää/hinata jotain.
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Toimii se tollasellakin, näkyy erottelevan vilkut ja jarrun...eka kerta kun tollasen näin.

    Kunnon water proof liittimillä kiinni, tiedä sitten kuinka vesitiivis toi boxi on ?

    Noi on hyviä, käy myös osaan Gm-liittimiä, joissa on litteät "karvat", kuten vaikka pikkarin kusipojan pumppu...

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/487408/Pikaliitin-4napanaaras-vesitiivis

    GM - Delphi pyöreitä liittimiä saa vaikka Nippelit Tepolta.
     
  11. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Nyt seisoo auto tassuillaan,nokka pystyssä :D Pakarin akselin ylitys poistettava tai nostettava.Taidan vetää putken kyljestä ennen akselia ja jää viimenen pönttökin pois,jos mökä vähän lisääntyis:D
    Sit se on toi etupää tiputettava,ei kehtaa lähtee ajeleen nenä pystyssä.
    Noi sähkötkin pitää sit tehä kun muuten saanu pajotettua,ei kyl tykkäis yhtään niihin koskee:rolleyes:
     
  12. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Nyt tulee putki sivusta ja mökää piisaa:D Pitää kattoo kun tielle pääsee testaan että kuin mökää ja miten muutetaan/vaimennetaan.Seuraavaks etupää alas.
    Piti varapyörä laittaa takas ja putsasin paskat pois teräsharjalla,no ei tarvikkaan tota alle laittaa:eek: Voi olla ettei kanna auton painoo jos sattus tarviin joskus:D
    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Oho?! :eek:

    No jo on korroosio iskeny :D
     
  14. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Joo hyvin on iskenyt.Mutta se hissi/vaijeri toimi ihmeen hyvin,yleensä nekin jumissa :D
     
  15. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Siellä vararenkaan yläpuolella olevat rungon tukiraudat ja vasemman puoleisen iskarin yläkiinnike on yleensä pahoja mätäpesäkkeitä.
    Vararengasta kun tulee irroteltua harvemmin, niin kuppa on ilmestynyt ihan puskista. Samaten se varapyörä on joskus puolillaan rapaa.
    Mutta luonnonlakeja uhmaten se vaijerihissi on aina toiminut vaikka ympäriltä on teräs käyny vähiin.:confused:
     
    rb tykkää tästä.
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pidän suosiolla varapyörän täällä näissä olosuhteissa lavalla. Saa ainakin pestyä välillä molemmin puolin. Ja voi poistaa rungosta vähän turhaa tavaraa.
     
  17. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Täysillä kuormilla ajaessa, vararengas vie tilaa lavalla. Pitäis vaikka joka öljynvaihdossa irrottaa se vararengas ja putsailla paikat.
     
  18. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Meinasin että alan pitään kesä/talvi rengasta varalla,niin tulee aina renkaitten vaihdon aikaan otettua se varapyörä alas.
    Kokeilin pihassa missä vähän mäkeä,kyl molemmat takaset ruopii mutta kyl lisäpainoo saa lavalle laittaa talveksi.
     
  19. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Ei mee niinku elokuvissa hommat.Jo pallonivelien muttereitten sokatkin teettää töitä,ovat niin haperoo reissään.Onneks mutterit lähti auki vaikka tyngät oli vielä reissä.No toinen lähti sit naputtelemalla ja toisen joutuu varmaan poraan auki:mad: Sit oiskin melkein eka napa irti ja uutta tilalle.Saa nähä koska ehtii taas pajottaan,vituttaa kesken kiivaan remontin lähtee ansiotyöhön:rolleyes:
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ikuinen ongelma; työnteko haittaa harrastamista :D
     

Kerro tästä muillekin!