DHL kulut yms

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja timopajala, 3.2.2017.

  1. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Mulle tuli vuorokauden sisään kahdeksan tekstaria DHL Expressiltä, että lähetä sos.turvatunnus ja samalla sitoudut maksamaan vähintään 24,80€.
    En reagoinut niihin ja paketti tuli silti, kysyin paketin tuojalta että: "mikä tilanne"? No siihen hän ei osannut vastata!
     
  2. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Tämä hyvä tietää. Lähetelkööt viestejä, jätän vastaamatta. Saa nähdä tuleeko perille luvattuna päivänä.
     
  3. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Tarkennuksena tuohon vielä, että mun paketti oli alle 22€ osien osalta ja kokonaishinta rahteineen oli noin 40€ eli ei tarvi maksaa alvia.
     
  4. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Jos vastaat/annat tunnuksen niin lasku tulee.

    http://www.dhl.fi/fi/ota_yhteytta/ota_yhteytta_express.html
    Tuosta täppi kohtaan huolinta/tullaus ja pyydät tarvittavat tiedot ja tullaat itse.
     
  5. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Muttakun tullit on jo maksettu etukäteen. Kyllä tämä saksanposti vai mikäsenytoli tekee harrastajan elämän tuskaiseksi.
     
  6. JJ

    JJ Gearhead

    Eikös se mennyt niin. että pyytävät pelkkää hetua tullaukseen noissa valmiiksi maksetuissa. Sitten kun pyytävät hetua ja spostiosoitetta tullauslaskun lähettämiseen, niin tulee myös lasku.
     
  7. elky

    elky Gearhead

    Tuo ei pidä paikkaansa. Jos alv ja tulli on maksettu etukäteen, DHL tarvitsee henkilötunnuksen tullausta varten. Mitään lisälaskua ei tule, koska alv ja tulli on maksettu jo.
     
  8. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    No näin tein ja mitään vastausta ei kuulunut. Sama tekstiviestiralli vaan jatkui. Sitten alkoi tulla s.postiin viestejä, että tullit, verot ja KAIKKI maksettu etukäteen, laita hetu tulemaan. Nooh, laitoin heidän ilmoittamaan mailiin hetun ja viestin, että jos tulee mitään palvelumaksuja niin tullaan itse. Tuli vastaus että "kiitos viestistä, emme peri vastaanottajalta mitään kuluja." Saapa nähdä kuin käy. Ehkä elky on oikeassa.
     

Kerro tästä muillekin!