SBC350 yleiskunnostus projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Ja vielä lisäyksenä Artsin tekstiin, vain yksi ohjaus kerrallaan, eli ei guideja ja self aligneja, tai orkkis kannen ohjausta kimpassa.
     
    PauliR ja artsiracing tykkäävät tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    Sorry Selli että ryöstäyty nää puheet omaan mottiin vähän liikaa,mut toisaalta nämä pienet detalji tiedot ovat kyllä arvokkaita,kun vaikkapa rupeat kansia hankkimaan.
     
    Selli ja PauliR tykkäävät tästä.
  3. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Näin juuri, ja kaikkea ei aina välttämättä muista ottaa huomioon osia hankkiessa, niin pientä muistin virkistystä on syytä harjoittaa aika ajoin meistä jokaisen:rolleyes:
     
    PauliR ja max tykkäävät tästä.
  4. Selli

    Selli Gearhead

    Tämä on kuule enemmän kuin rikkaus että jauhetaan aiheesta ja sen ympäriltä. Niinhän miehet aina puhuu? :) Ja että itellä kummittelee idea yhtälailla laittaa 1.6 keinut niin pitää olla tosiaan tarkkana mitä valkkaa.
    Kansissa sitä pidän hyvänä jos siellä olisi lämppärianturille paikka. Kaikissa tuota ei ole. Itellä kun on aina ollut tuossa apparin puolen kannesta mittari kii. Nyt kun tulee uusi syyläri ja flekti niin pitää kuitenkin katsoa tuokin puoli kuntoon.
    Välillä pitää laittaa kuvia. Kiinasta tilasin syylärin joka tuli alle viikossa kuitenkin Saksasta.Asiallisen näköinen ainakin ja on 1gen f-bodyn kiinnikkeillä.
    [​IMG]

    Dyno tosiaan olisi kiva tehdä nyt kun on niin lähellä samat koneen osat Maxin kanssa. Saataisiin kansalle huvia ja faktaa.
     
    max ja PauliR tykkäävät tästä.
  5. aric-z

    aric-z Gearhead

    linkkiä mistä tilasit syylärin, kiitos.
     
  6. Selli

    Selli Gearhead

  7. aric-z

    aric-z Gearhead

    halvalla löytyy 2-geniin, mutta luki etteivät toimita suomeen.
     
  8. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Eli nämä jotka itellä oli aikoinaan LT-1 mäntäsessä koneessa:D
    [​IMG]
     
    max ja Selli tykkäävät tästä.
  9. Selli

    Selli Gearhead


    Millähköhän numerolla tota voisi kattella? Kaikki tuolla nimellä haetut osuu vain puoliin tai jakajan päivitys osiin. Onko heittää mallinumeroa jolla vois vähän tutkia tuotetta?
     
  10. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

  11. max

    max Double Gearhead

    Juu,epänormaali viehtymys amerikkalaiseen valurautaan on yleisesti tiedostettu sairaus.
    Lääkityksellä ja säännöllisellä terapialla se saadaan kuitenkin pidettyä kohtuullisessa määrin aisoissa.
     
    Selli ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  12. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Oireet: Pakonomainen tarve kerätä nurkat täyteen enemmän tai vähemmän epäkuranttia roinaa, (ns. aarteet, tulevat tarpeet, näitä ei enää tehdä, old school, jne.)
    Lääkitys: Säännöllinen osien hypistely, uusien osien tarkastelu, esille levittäminen, akuuttiin sairauskohtaukseen käynti vauhtikaupassa ja lievempään Summitin katalogin selaus...
    Terapia: Vertaistukiryhmien kokoontuminen esim. Veijo Esson baarissa kahvin ja munkkiporsaan kera, vertaillaan oireita, niiden vaikutusta tallikauden edetessä, kiivaimpaan ajokauteen, tuliko takapakkia, onnistumisia, kannustetaan kohtalotoveria, jne...
    Diagnoosi: Ei pysyvää parannuskeinoa, toivoton tapaus, jatketaan terapiaa ja lääkitystä annostusta tarpeen mukaan muuttaen.
     
    Naumasto, fenix, fmila ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. max

    max Double Gearhead

    Sairaalloinen Max.Hp. lukemien saavuttamisen tarve ja tarkastelu on yksi sairauden vaikeimmista olomuodoista.Vaikeimmassa vaiheessa menee jopa niin pitkälle,että moottorin muilla ominaisuuksilla ei ole enää merkitystä.Tähän ei edes lisätty lääkitys auta.
     
    Naumasto, Diktaattori ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  14. fmila

    fmila Gearhead

    Onneksi toi ekan rivin väittämä ei enää oo niin tärkeä, liekö kaikki kisavuodet helpottanut (siirtänyt?) paineita max. tehojen suhteen?? Nyt kuitenkin taas tuntuu siltä, et "tarttis tehdä jotain". Onneksi budjetti edelleen rajoittaa touhuja "riittävästi" ;-)

    Tätä ketjua lukiessa alkaa kuola valua vanhankin koiran suusta ja jos jollain nurkissa jotain sopivaa kansiparia joutilaana, voi ehdotella YV:nä, tai vaikka suoraan tänne. Kun ajattelin edelleen pitää koneeni alkuperäiset -461et koskemattomina. Kone kun osoittutui alkujaan -67 350 SS Camaron koneeksi. Omanihan on -67, vaikkakaan ei SS.

    Eli jos jotain Worldia, Bowtie tai vastaavaa 64 cc palotilaista ja max.185 cc luokkaa "viri kantta" nurkissa tiellä pyörii ja saa alsaakin tarjota.

    t. AM
     
    max, Selli, jakulepi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. north

    north Gearhead

    Tos on vähän roippeita kasnnu tulevaa SBC projetkia varten,alakerta,kannet ja nokkakeppihän tulee sit konttirahtina tänkuun kaheskymmenes päivä.
    [​IMG][/URL][/IMG]
    [​IMG]
     
    J.J., max ja Selli tykkäävät tästä.
  16. north

    north Gearhead

    Niin juu,tos kun noita nokkakeppejä tykkää vaihdella niin noi on hyvät.
    [​IMG]
    Nää on kyl kovat nostajat.
    [​IMG]
    Mut tos on noi vierekkäin.

    [​IMG]
     
  17. Selli

    Selli Gearhead

    Tänään sovittelin nokkaa ja hyvin pyöri. Kampurakin sai istutuksen. Kirjan mukaan pitäisi osua 0,002 - 0,007" ja omassa 0,0035" Alueelle siis osuttiin ja pyörii kevyesti sormenpäillä pyörittäen. Vkl olisi tavoite tehdä männille asennuspenkki,sovittaa renkaat sylintereihin jne jne. Pikkuhiljaa pikkuhiljaa.
     
    max, kime2 ja jakulepi tykkäävät tästä.
  18. Selli

    Selli Gearhead

    Mitäs raati on mieltä? Sovittelin renkaita pyttyihin niin tuo renkaan gäppi jää vähän isoksi vaikka sylinterin koko on kuitenkin vielä sallituissa rajoissa. Top renkaassa 0,7mm 2nd 0,75 ja ölppärenkaassa 1mm. Kirjan mukaan 0,58mm olisi yläraja. En uskaltanut vielä heittää mäntiä paikalleen jos pitää vielä renkulat vaihtaa. Renkaat on perus Melling std olevat. Sovitin 30mm syvältä ylhäältä katsottuna. 9123KM mallia noi kiekot.
    Mäntä —>sovitus meni kyllä kivuttomasti. Tein asennuspukin ja nips naps paikalleen.
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Itse en epäilisi moottorin toimintaa vähän väljemmilläkin renkailla, mutta voithan hankkia varmuudeksi viilattavat renkaat niin voit sit viilata ne ihan itse väljiksi :D
     
    Selli tykkää tästä.
  20. max

    max Double Gearhead

    Parempi kun ei sano noista renkaiden välyksistä mitään,mut enemmänkin olisin kiinnostunut mihin kohtaan se mäntä asettuu verrattuna dekkiin.
    Oletko jo sitä kokeillut?
     

Kerro tästä muillekin!