Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko noi lootan nipat jotka tulee jäähdyttimelle (lootaöljyn jäähytys) kuinka standardi kierteillä?

    Meinaan vaan että onko ne paljon eri malleissa tai vuosina vaihdelleet? Mikä lie jenka 91 pikapissa?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tais sillon jenka muuttua, kun vaihtu laippa o-rengasmalliin. Noi -91 on sitä "uudempaa". Vaan voihan sit olla vieläkin uudempia, mut niistä minä en tiedä.
     
  3. toyota...

    toyota... Gearhead

    normi tyhjäkäyntiä käy lämmitettynä. Saattaa se kylmänä startatessa muuten käydä vähä lujempaa...
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Voi vittu.


    Kiitos silti vastauksesta.

    Pitäs tuota sitten sovitella vanhempaan syyläriin.
     
  5. tst

    tst Gearhead

    94:s ei ainakaan enää ollu o-renkaita laatikon pään liitoksissa mutta ei ne kuitenkaan vuotanu vaan ne letkuprässäykset. Otin laatikon nipat irti ja tein hydrauliletkut tilalle, kenno olis varmaan hajonnu jos siitä olisin nippoja yrittäny irti ja taisi ne aika hintaviakin olla niin katkaisin rautaputket ja siihen helmiliitos.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Varmista ny ensin, en minä välttis muista oikein.
    Muutenhan se menee vanhanmallin juntturoilla ja uudet levitykset putkiin.
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei siellä syylärin päässä mitään O-renkaita ole...5/16 in Inverted Flare liitin...onko toi nyt joku "sisäkartio" sitten nimeltään ?

    Jotakuinkin tuon näköinen, kuva lienee kyllä jarruputkesta.
    [​IMG]

    Noihin saa kyllä väliin erilaisia adabtereita jos syylärissä sattuu olemaan joku muu...esim BeCool ja Howell alusyyläreissä on 1/4 NPT kierteet ja siihen vaatii 1/4 NPT - 5/16 in Inverted Flare adabterin.
     
    palontie tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei kiitos.

    Mulle tuli se 80-luvun alun v6 buikin ja capricen (muitakin toki oli) syyläri mikä muuten just saman kokoinen ja letkut, mutta tota lootajäähyn kierrekokoa en löytänyt mistäään.


    Toki se paikanpäällä selviää mutta vähän huonossa paikkaa auto ja operaatio pitäs tehdä kerralla kuntoon. Loppuviikosta olen itse auton tykönä.


    E: rokkiauton nippaosasto tarjoo samaa 5/16 kyllä kapriissiin ainakin.
     
  9. toyota...

    toyota... Gearhead

    kyllä toi 6,5 louskottaa noin 850 r/min lohkolämppärin jälkeen. Kuuluuko olla noin vai onko joku poksi/ anturi moron?

    ja toinen asia. Neljännen kerran syttyi abs anti- lock merkkivalo ( 2kk aikana)
     
    Muokattu: 12.12.2017
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En tiedä abseista muuta kun yleismutun.

    Anturin kehässä paskaa tai halkeema. Itse anturikin voi oikutella.
     
  11. tst

    tst Gearhead

    Taitaa se olla ominaisuus. Ehkä jos anturin johtoon laittais katkaisijan sais aina halutessaan kylmäkäyntiennakot päälle ja kovemman tyhjäkäynnin kun ei tuo kone taida oikein tyhjäkäynnistä tykätä vaikkei tosin varmaan ennakot päällä käyttelystäkään.

    Tuolla on noita videoita korkeammasta tyhjäkäynnistä. Siitä en sitten tiijä vaikuttaako tuo käynnistyvyyteen.
     
    Muokattu: 12.12.2017
    toyota... tykkää tästä.
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos samalla lämppärin puhallin vittuilee, niin saattaa vika löytyä virtalukosta.
     
    toyota... tykkää tästä.
  13. tst

    tst Gearhead

    Tossa silveraatossa vanteeseen hinkkaava abs piuha sytytteli valoa aina välillä.
     
  14. jar

    jar Gearhead

    Tässä linkki miten tuo high-idle tehdään OBD1/2 koneisiin:
    http://www.kennedydiesel.com/FastIdleSetup.html
    Eli 96 uudemmissa voi kytkimellä valita 1070/1360/1600 ja vanhemmissa vain 1075 rpm.

    GMTDscanilla saa asetettua kanssa koneen aamukahvin ajaksi naapurien iloksi rouskuttamaan vähän kovemmin.
     
    toyota... tykkää tästä.
  15. toyota...

    toyota... Gearhead

    vähän vaan enkun kieli hataraa
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paremmin täältä saat hataralle enkulle tukea kuin esim ranskalle ;)
     
    onoff road ja Niskalaukaus tykkäävät tästä.
  17. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Lohkolämmitin lämmittää sen anturin niin se luulee että moottori on kuuma. Toimiiko hehkut lohkon kanssa? Mulla on 6.2:ssa napissa kylmäkäyntiennakko ja -kierrokset eikä ne tommosilla lämmöillä mun mielestä vaikuta käynnistyvyyteen käytännössä mitään. Toisaalta en kyllä muista millon oisin viimeksi käynnistänyt ilman niitä, pitääpä tehdä testi kun kotia pääsen.
     
    toyota... tykkää tästä.
  18. tst

    tst Gearhead

    Kauankos rokkiautosta kestää nykyään tulla rojut tai olisko jollain yläpalloja joutilaana? Sais vas etupyörän laakerinkin kuulemma uusia..
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Se laakeri tulee napoineen ja painaa kuin synti,joten suosittelen ostamaan esim Kojolta.N. viikko mennyt kun on tullut kotiovelle.
     
    onoff road tykkää tästä.
  20. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Tää näyttää olevan myynnissä: https://www.nettiauto.com/gmc/suburban/9309049
    Oli joskus vuosi-pari sitten viimeksi, muistaakseni.
    On tosta käsittämättömän vaikee uskoa, että olis ajettu yli 680 tkm.
    Silloin, kun se viimeksi oli myynnissä, niin kysyin silloiselta myyjältä, että onko mittarilukema tosiaan maileja. Silloinkin oli jo 4oo tuhannen mailin paremmalla puolella lukemat.
     

Kerro tästä muillekin!