Kertokaa tyhmälle suorituskyvystä, teho/nm

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 14.11.2017.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Välitykset sellaiseksi että tulee renkaaseen kehänopeutta parisataa ja sitten eikun jarruttamaan.

    Kait sieltä se 65hv tulee, eli sama kuin jostain litrasesta civikista. :D
     
    jorkat tykkää tästä.
  2. jorkat

    jorkat Gearhead

    voi olla jarrulla tekemistä
     
  3. J.J.

    J.J. Gearhead

    Samat 65hv sitä jarrua kurittaisi kun esim siinä litrasessa civikissä on.

    Mutta joo ois ihan mielenkiintoinen tapaus nähdä miten tommonen laite jarrutetaan ja mitä se sitten työntää sinne rissoille.

    Vois tulla hieno lappu, tyyliin 65hv ja 1500nm. :D
     
  4. jorkat

    jorkat Gearhead

    ehkä ennemminkin jotain 4000nm
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eik ne ameriikan koneet ole just tollasia "65hv, 1500nm" tyylisiä
     
  6. J.J.

    J.J. Gearhead

    Saattaa olla lähempänä.
     
    jorkat tykkää tästä.
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    .... @800rpm. Niiden jälkeen onkin rasittavaa ajaa koneilla minkä pitää riekkua jossain 4000 tuolla puolen että löytyy vääntö ja tietysti sitten iso teholuku jos vääntö ok. Ei se ole mukavaa ajamista.
     
    jorkat tykkää tästä.
  8. jorkat

    jorkat Gearhead

    kait ny itekkin tajuat viestisi olevan täysin absurdi?

    pia ei ole enään moniin vuosiin vastannut teho-osastosta, henkilöstö on itseasiassa kokonaan jo vaihtunut.
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    mulla on stanadyne optimisäädöissä, puolella kaasulla mennään se mitä mennään ja polkimen loppuliikeradalla säädetään savutuksen määrää
     
    jorkat ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  10. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    No sulla on tehoa sit yli 250 heppaa....joku voi laskee tarkemman arvon....
     
  11. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Nyt ei jokin täsmää. Noilla luvuilla sulla on pakussas maksimiväännön kohdalla (430 Nm/ 2250 rpm) tehoa 137 heppaa ja jos tuo "yli 400Nm " tulkitaan tasan 400NMm punarajalla (5000rpm) niin siellä onkin 306 hv !!!

    Hyvä on ohjelma ;)
     
    Karpov tykkää tästä.
  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mulla meni stw koppa varttimaililla 17.45 / 123.64 onkohan paljon tehoja :D
    Perä 3.08 ja th200r4
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Pia pitää nykyään tuho osastoa, sori kirjotusvirhe
     
  14. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Anna kun arvaan 145 heppaa....
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Veikkaisin 1500 hevosvoimaa ja ruoveit koko matkan.
     
  16. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ei muuten ruopassu yhtään vaan perä nytkähti alaspäin valtavan väännön ansiosta, pito oli täydellinen ja ampaisi matkaan kuin tykin suusta.
     
    Roberto tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sama tulos olis voitu saada jollain 170 hepallakin :D
     
  18. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Kyllä loppunopeus olisi ollut enemmän jo noilla tehoilla....
     
  19. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear


    Perkale kun meni auton mukana paperit auto on Kemissä .Pyhäjärven jtm motorin dynossa kävi ja möiköhän Jarmo sen nelivetodynon Varkauteen? siellä tietokoneella ne laput varmaan olisi Ghj-587 oli rekkari no piti hyundai h1 2008-2010 mittarista kuva etsiä punaraja 4500rpm muista nyt muuta kuin yli 400nm meni koko alueen ja tuo 173hv/430nm. Hyundaita on kahta mallia toisessa 140hv ja toisessa 170hv olikohan turbo ja puristukset erit? Kuitenkin Autoon tuli yläkierroksille paljon kun unohdin auton vapaalle yksi syksy kun olin kesän -72 chargerilla ajanut ja niin se manuaalipaku rullasi ojaan ja cooleri meni rikki niin tilalle tuli maahantuojan hyllystä 170hv cooleri. Silloisilta foorumeilta luin että 170hv malliin saa ohjelmalla 215hv ja 500nm itse uskoin viisaampiin jotka sanoi että että 10hv olisi ollut lisää kuulerilla.
     
    Muokattu: 12.12.2017
  20. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Ei mee vieläkään läpi nuo luvut,, 400 nyyttonia ja 4500 rpm on vieläkin yli 255 hv.

    Jos tuo 173hv olis siinä 4500 rpm niin vääntö olis sillä kohdalla 270 Nm.

    Ettei ollu vähän semmonen "vapaalla kädellä" tehty dynolappu ;)
     

Kerro tästä muillekin!