Cordoba-79

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja kuutio, 24.11.2017.

  1. kuutio

    kuutio Gearhead

  2. kuutio

    kuutio Gearhead

  3. kuutio

    kuutio Gearhead

  4. kuutio

    kuutio Gearhead

    Onneksi poika tuli käymään....
    kuvien järjestys mitä sattuu, mutta ees jotain näkyville..
     
    Rotten ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    On muuten hyvänmallinen auto! Lisäksi suomiautojen elvytys - etenkin pitkään seisseiden - on minusta aina enemmän tai vähemmän kulttuuriteko :)
     
    12345678910 ja rb tykkäävät tästä.
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    Nuorissa on tulevaisuus :)
     
    wilburi tykkää tästä.
  7. kuutio

    kuutio Gearhead

    JUU .. ärsyttävän helpolta näytti kuvien siirto
    en lupaa et enää muistan mutta yritän..
     
    Rotten ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. isalmela

    isalmela Gearhead

    Voin luvata että kyllä sen oppii! Jos ei kerralla niin sitten kahdella
     
  9. Latvis

    Latvis 2nd gear

    Noista kuvista vielä kommentoisin, että winkkari/firefox-pc:llä nuo kuvat, ainakaan minulle, eivät näy. Samaan aikaan android/firefox-puhelimella ne näkyy. Missä menee pieleen?

    Mukava nähdä, että muutkin harrastavat näitä Cordoba/Charger "kummajaisia"! ;)
     
  10. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Joo-o,muistan nuoruusajoilta pikkasen sotien jälkeen,oisko 1985 suurinpiirtein kun naapurin poika hommasi tuommoisen 1975 Charger SE version ja tietysti ehta Suomi-auto kun muita ollutkaan ja niitäkin vähän minkäänmoisia saati tuota korimallia.
    Historiaa en tiedä mutta ruotsinkieliseltä alueelta oli jostain tullut vaihtoon.
    Oli se hieno peli,ruskea metalliväri ja valkoinen vinyylikatto sekä valkoinen nahkaverhoilu erillisin etupenkein.
    Täysin originaali alkuperäiskunto ja lisävarusteiset aluvanteet alla.
    Tehostimet,vakkari ja ilmastointi ainakin löytyivät.
    Rattikarahka ja 727 lukolla,koneena oli 360 eikä auto paljon uutta kummempi ollut katsella,ajomääräkään ei lie ollut kuin 50tkm luokkaa.
    Hintavahan se taatusti oli ja aika täyslaidallinen tulta meille muille jotka olimme 4d sedan asteella vielä;)
    Sen jälkeen autolla ajettiin kesää talvea päivittäin ja silloin oli vielä arktisiakin jopa -30c lämpötiloja jolloin näki säälittäviä näkyjä umpijäisestä Chargerista jota surutta sahattiin käyntiin lumihangesta aamuisin eikä siinä mitään lohkolämmitintäkään ollut eikä vissiin tullut mieleen asennuttaa..mahdettiinko häävisti huoltaakkaan.
    Pariin otteeseen muistan että se hinattiin huoltoasemalle sulamaan paukkupakkasilla ja hieno auto meni kovaa kyytiä alaspäin,onneksi myi pois enkä senjälkeisistä vaiheista tiedä,toivottavasti pelastui uhanneelta kohtaloltaan.
    Nythän moisia suomi autoja saisi lähes kiittämällä kun kukaan ei osta mitään ja maailmallakin halpoja vaan eipä tätä korimallia pahemmin silti ole jälkituotu tai isommin arvosteta piireissä,ihme kyllä,minusta hienoja autoja entisöityinä.
     
    Muokattu: 12.12.2017
    KajS ja Petri R. tykkäävät tästä.
  11. kuutio

    kuutio Gearhead

    No niin
    ISOA edistystä ---- kävi kerrankin tuuria ja auton purkanut herrasmies tuli käymään!
    Itse asiassa yheks päiväks!
    Hieno auttamisen asenne.
    Kyllä monelle osalle alkaa paikka ja asento löytyä. Kertoili monta juttua historiasta
    - koneessa ns kurkistusremontti, kannet tehty koneistamolla
    -turpaani uus ja loota 904 läpikäyty
    -pitäs olla perässä lukko
    Mun mielestä hyvä lähtökohta cruisingpulkalle

    Saatiin kojelauta paikalleen ja liimattiin tuulilasi kii. Aika näyttää vuotaako jostain.
    Kattoverhoilun kanssa olis saanu olla kolmaskin asentaja

    Kun vaan kerkeis jatkaan. Puutelistakin pitäs tehä ja yrittää ekaa american-tilausta
     
    KajS, isalmela ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  12. kuutio

    kuutio Gearhead

  13. kuutio

    kuutio Gearhead

    Onkohan noi vanteet samanikäsestä T-böördistä?
     
  14. kuutio

    kuutio Gearhead

    Tuolla vanteet-osiossa vastauksia tulikin.

    Seuraava ihmettelyn aihe;
    -Mistä pitäs lähteä liikkeelle kun pitäs keulan pellit säätää jotenki kohdalleen, onko olemassa jotain mittaa esim. konepellin paikalleen saamiseksi?

    Sitte siihen lokasuojat ja niiden mukaan ovet
    Vai ovien lukot- saranat, etureunat - konepelti -lokasuojat?

    Miten ootte tehny? Vai ruuvailtu vaan osia eri suuntiin?

    Nyt näyttää ettei lokasuojien rei`issä ole säätövaroja, konepelti ei mee kiinni vaikka onhan
    noi tossa aikanaan ollu
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ite lähtisin varmaan ovista etenemään - ovet -> lokarit -> keula -> vikana konepelti?

    En kyl osaa perustella miks, jotenki aattelisin et kannattaa lähteä sieltä "ekasta raosta" ( oven takareunan rako) liikkeelle ja tuua sitte etiepäi sitä settiä, vaikee saaha sääettyä jos alottaa "keskeltä". Mut tää on vaan mun mielipide, ei o ikinä tarvinu säätää ku pelkät ovet uuestaan sarananvaihon jälkee.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Just niinku inlinee tossa sanokin, eli sieltä kiinteästä päästä liikkeelle ja etiäpäin. Toki joudut kaikkia säätämään useampaan kertaan koska tuskin on istuvuudet kuitenkaan just presis kerrasta, mutta helpoin on aloittaa kiinteästä päästä :)
     
  17. kuutio

    kuutio Gearhead

  18. kuutio

    kuutio Gearhead

    Joku vähä kasaillu keulapalaakin...
    Ja jtn muutakin mutta kyl taas meinaa usko loppua että tää viel joskus nipussa on..
    Moneen kertaan niputtaa ja sit taas purkaa...et toi palikka selkeesti kuuluu ton toisen alle..
    no kyl tiesin mihin ryhdyin kun tollasen toisten purkaman ostin..
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Osakasoissa on aina om ahaasteensa, mutta kyl säselviät siitä....
    USKOA BRO:
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. kuutio

    kuutio Gearhead

    Ny parina päivänä taas vähä kerinny tänkin kimppuun...

    Kyllä ON karjuttu alakerran setääkin apuun.. mut ei se tullu... ehkä tietää varmuudella omansa aikanaan saavansa
    Vähä hävettää täälä valittaa ns turhista, kun täähän on vaan periaattessa niputtamista
    kun kattelee toisten osaavimpien oikeesti työläitä ja taitavasti tehtyjä rojekteja

    Mutta monta tuntia tappelin noitten lokasuojien ja ovien säätöjen kanssa (pieni puolustus=yksin) ennenkuin tajusin että tätä oli alettu kasaan väärässä järjestyksessä

    Konepelti laitetaan vasta lopuksi ja sitten vasta sisäloksut!!
    Saa nauraa mutta luotin että tän merkin-korporaation harrastajat olis alottanu oikein!
    Tässä oli sisäloksut sieltä täältä vähän kii eikä lokasuojien alapäitä saanu mitenkään paikalleen

    Oli vaan nosteltu lokasuojat ja konepelti jne vähä siihen roikkuun..
    Onneks raivoomisen jälkeen löysin muutamasta purkitetusta ideasta rauhan ja vision--
    mietin miten tääkin on aikanaan Henryn työläisille tehdyllä pakkotahtisella hihnalla kulkenu
    ja miten ja missä järjestyksessä on ollu sujuvinta kasata
    Aikaa ja hermoja vaan meni
    Ei taida pyyhkijöitäkään saada paikalleen jos konepelti on tiellä

    Noo jos huomen sais vähä jatkuun, toi konepelti vaan hankala liikuteltava ilman kaveria
    ettei tulis lisävaurioita..
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!