Chevy Duramaxin door ajar

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Kuormuri, 7.12.2017.

  1. Kuormuri

    Kuormuri Gearhead

    Mun -06 vuoden duramaxin oven tunnistin alkoi temppuilla. Eli näyttö herjaa että door ajar kuskin ovelle. Sitten samaan syssyyn alkoi keskuslukot ronksottaa kun vaihtelee ajovaloja pitkille. Vika poistui hetken päästä mutta tuli myös takaisin.

    Mikähän mahtaa olla vialla?
     
  2. Fikke

    Fikke 1st gear

    Mulla aivan sama homma oven kanssa. Mulla vm. 2004. Ei ole vielä ehtinyt perehtyä.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eiköhän siellä nyt joku maapiste ole menettämässä kontaktia... Jos ajovalot vaikuttaa, niin eka arvaus on heti akun ja korin välinen maapiuha.
     
  4. Kuormuri

    Kuormuri Gearhead

    Kiitos vinkeistä.

    Akkujen maadoitukset tuntuisi olevan kunnossa. Door ajar häly tuli päälle hiukka sen jälkeen kun tiukkailin lämmityspuhaltimen liitosjohtoja, puhallin siis pysähteli ja kun heilutteli puhaltimen johtoja hanskalokeron alta niin alkoi toimia. Voisiko siellä suunnalla olla jotain mikä aiheuttaisi ”driver door ajar” häiriön? Omasta mielestä johtoliitokset siellä ovat kunnossa mutta toki olen kaukana ammattimiehestä.
     
  5. Kuormuri

    Kuormuri Gearhead

    Nyt välähtelee näytössä välillä myös ”service airbag” teksti. Olisikohan joku boksi seonnut? Osaisiko joku suositella amerikanautoista ymmärtävää autosähkömiestä Kymenlaakso - Helsinki alueelta?
     
  6. eno

    eno Gearhead

    Mulla jäi korotuksen yhteydessä irti H2:ssa takapyörän kohdalta joku runkoon menevä 0.75 mm² piuha niin herjasi "unknown driver" ja kaikkee muutao_O

    Et se vika voi olla ihan missä vaan. Mun tapauksessa kävin vaan läpi kaikki johdot mitä olin irrottanukin. Jos se olis hapettunu poikki omia aikojaan, ni siinähän olis vikaa etitty.
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kokeileppa BCM lltä c6 johdon liitäntää preppaamalla,(purple)bcm taitaa olla sulakeboxin vieressä
     

Kerro tästä muillekin!