1988 Chevrolet c1500 305 tbi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Markokou...., 6.4.2017.

  1. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ns. "kevyt metallivanne."
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei ne sokat edes aiheuta ähinää avauksessa, vaikka antaa niiden olla paikallaan. Jos nyt ei välttämättä haluu uusiokäyttää just niitä.
     
    palontie tykkää tästä.
  3. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Nyt on kaikki renkaat maassa.Huomenna lavan tyhjennys romuista ja pölyt pois jotta kehtaa koeajolle mennä.Epäilen ettei pihaa pitemälle tarvi mennä,meinaan ei taida renkaat kääntyä tarpeeksi.No sitten rälläkkää olka-akselissa olevalle stopparille.Lyhenetään niin pal kunne melkein jostain muualta alkaa ottaan kii.:D Ihan en oo tyytyväinen etujarruletkujen reittiin.Menee yläpallon mutterin vierestä ja olka-akselin välistä.Ahdas väli,senverran satulan paikka muuttu sit.
     
  4. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Tommonen siitä tuli.
    [​IMG]

    Toi sivu putki liian äänekäs,vaihdan siihen sen loppuvaimentimen vielä niin kattoo miltä sit kuulostaa.
    Mittarinopeudet pitää kaverin kans käydä koittaan,nyt näyttää mitä sattuu kun se välityskin vaihtu.
     
    Camino'79 ja wilburi tykkäävät tästä.
  5. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    En vielä mittarivirhettä tarkasti tiedä.Mut kertokaas viisammat mistä rattaita ja onko paha homma vaihtaa.
     
  6. janiluo

    janiluo Gearhead

    Ei ole rattaita siellä kun on sähköinen anturi...

    Alatukivarren stoppareita on myös turha rälläköidä kun vanteet ottaa yleensä droppispindeleiden jälkeen alatukivarren etureunan kanttiin. Itse rälläköin kanttia pois ainakin 100mm alapallosta eteenpäin ennen kuin mahtui pyörä kääntymään. Silloin oli tosin 17" vanteet...
    :)
    - Jani -
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ei ole mitään ratashommaa.
    Guuglaa GM DRAC
    Juttua löytyy myös täältä OD:lta.
     
  8. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Toistaseks kääntynyt riittävästi,talissa näytti ettei kääntyis tarpeeks.
    Vai ei rattaita,pitää guuglaa ja tutkia:eek:
     
  9. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Voi vit...että sähkö osia:mad: Miks ei voi mekaanisia osia olla mitä vaihtas,mulle toi sähkö on kirosana.
    Joo ja mitä guuglettaa ni lontoolla tulee,mistä en mitään tolkkua ota.Jotain VSSB,DRAC:mad: Vittu hermot menee ennenko ees vikaa tai korjaus toimenpidettä tiedän.
     
  10. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Jotain positiivistä niin mukava ajella remontin jälkeen ja molemmat takaset kyl vetää:D
     
    rb ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Arkeen takas.Kertokaas viisammat kuin saan ton mittarin pelitään oikein,kiitos.
    Jotain pinnejäkö pitäisi vaihdella:rolleyes: Mistä saa?
    Perähän nyt se 3.73 ja renkaina 225/70-15
     
  12. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Mikä on mittarin näyttämä/ todellinen nopeus?
     
  13. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Latasin puhelimeen gps nopeuden.Koitin niin mittari näytti 62 ja puhelin todelista50km/h Sekä mittari 74 ja puhelin 60km/ Koitan töihin menessä mitä 80 ja 100 vauhdit mittaristossa näyttää.Noin äkkiseltään reilun 12km/h liikaa mittari näyttää.
    Lisää katoin.Mittari 100 todelinnen 80 ja mittari 130 todellinen 100km/h
    Eli mitä kovempaa ajaa sitä enemmän mittari virhettä:eek:
     
    Muokattu: 27.12.2017
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuossa juttua kuinka se tulisi tehdä ja kuinka sen voi myös tehdä...

    http://67-72chevytrucks.com/vboard/showthread.php?t=313815

    Alkuperäistä kalibrointi kittiä ei GM:lta enää saa, jossa on se 7-pinninen "kampa"...käytännössä vaihtoehdot ovat joko modata piirilevyllä niitä jumppereita tai asentaa DIP-kytkin sinne piirilevyn taakse, josta sitten naksuttelee halutut päälle ja pois...molemmat vaativat koko mittariston purkamista että pääsee muokkaamaan piirilevyä.

    Jos vähänkin epäilyttää, kannattaa jättää jonkun elektroniikka hepun tehtäväksi, heille pikku juttu juotella...ei mahdoton tehdä itsekään, mutta vaarana tuhota koko mittaristo, tekeepä sen kuka tahansa !

    OD:n GM 6.2/6.5 diesel-osioissa ainakin kirjoittelee heppu...olikohan nimimerkki kojo...joka tekee dieseleiden lastuja ja modailee erillisiä DRAC/VSSB moduleita ohessa...käytännössä ihan sama juttu, mutta sijainti mittariston piirilevyllä, kannattaisi ehkä kysäistä.

    Noilla 225/70R15 renkailla ja 3.73:1 välityksellä laskurin mukaan kalibroimiseen tarvittava Input Ratio on 0.856 jolla kalibroinnin voi tehdä...pinnit/jumpperit tulee olla seuraavasti kytketty.

    Lähin Input Ratio taulukosta : 0.850835

    Pinnit seuraavasti :

    1 = 1
    2 = 0
    3 = 0
    4 = 0
    5 = 1
    6 = 1
    7 = 0

    Pinnit 1, 5 ja 6 poistetaan ja 2, 3, 4 ja 7 jätetään.

    Esimmäinen numero 1 - 7 on pinnin/jumpperin numero ja jälkimmäinen numero onko se kiinni/pois... eli 0 = kiinni ja 1 = pois.
     
    Muokattu: 28.1.2018
  15. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Kiitos.
    Englantia en tajuu ja jää kyl noi juottamiset ammattilaiselle.
    Taitaa olla helpoin ajaa känykkä mittariston päällä:D
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Siinä tapauksessa suosittelen kyllä lämpimästi tuota, aivan loistava keksintö :odwink:

    [​IMG]

    http://activegps.fi/
     
  17. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Toihan hyvä ja helpompi kun mittariston päivitys.En äkkiseltään hintaa löytänyt.
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Toi uusi on kyllä aikas hintava, vanhemmat joita omassa käytössä kaikkiaan 3 kpl oli 160e luokkaa...jotain 15 vuotta noita käyttänyt.
    Käytännössä ei tule edes paljon vilkuiltua auton omaa nopeusmittaria tuon kun näkee helpommin koelaudalta...himmenee pimeässä ja kirkastuu kun tulee kirkasta, valoanturi ohjaa.
    Asetukset saa muokata kuten haluaa, itellä 100m tarkkuus nopeudessa ja 20 sek. ennakko tolpille ja etäisyys/nopeus kohdatessa.

    Uudessa nuo värit, vihreä laillista, oranssi pikku ylitys ja kun punanen niin ajat reilua ylinopeutta :soosoo:

    Tuohan maksaa äkkiä hintansa takaisin...kerran ajat ajatuksissasi tai muuten tuntematonta tietä ja passikuva maksaa äkkiä saman.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Etkö sä nyt edes yhtä elektroniikkaharrastajaa tunne? Kyllä noi lisäviritykset on vähän ku huono vitsi. Saattaa lyhän tyrskäyksen aiheuttaa, mut sit lähinnä vituttaa.
     
  20. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    En tunne yhtään hyvää tinaajaa.Pitää kattoo toi mittariston poisto sitten kun auto joutaa taas liikenteestä pois oleen.Kyselen täältä sit taitajaa,kuka tietää mitä osia ja mitä pitää tehdä ni kiikutan mitaarin sit semoselle.
    Seuraava rojekti toi pyyhkiän moottorin vaihto.Pitää jo 1 ruuvikin porata jotta saa ton listan pois,että pääsee varret irotteleen moottorin takaa:mad: Sit ihmettelen niitä sähköjä että mikä mihinkin menis.Kai siinä rojektissa vielä jotain muutakin ongelmalista tulee,ei se helposti kuitenkaan mee:D
     

Kerro tästä muillekin!