pc-ohjelma; DeskTop Dyno 2000

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 5KinKP60, 9.12.2002.

  1. 383

    383 Gearhead

  2. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Ok, toi kuulostaa ihan realistiselta, mutta pystytkö vielä näillä tiedoilla päivittämään laskelmaa ja laittamaan vielä vaikkapa kuvan sähköpostiin tai tähän topicciin käppyrästä?

    Airgapin mitat ja tiedot löytyy tästä: http://www.edelbrock.com/automotive/mc/manifolds/chevy/rpm-air-gap-sb.shtml
    http://www.edelbrock.com/automotive/misc/tech-center/tech-discussion.shtml

    Fenderwell-pakosarjat primääriputken halkaisija 1,85" pituus 26" kollektorin halkaisija 2,5" ja pituutta 4".
    Olisi myös hyllyssä shorty-malliset peltisarjat, joissa sama primääriputkien halkaisija kuin edellä mainittu, pituutta 16" ja kollektorin pituus 2" ja halkaisijalta 3".

    Nokkaa ei ole listattu, mutta lähinnä tätä vastaava listoilla oleva olisi ehkä:
    http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=306&sb=2
    Siinä LSA on vaan tiukempi ja intake 4° jyrkempi.
    Ehkä toi on spekseissä lähempänä keskikastia, kuin mietoa nokkaa (vai oliko niin, että mekaanisen asteet lasketaan eri tavalla ja ovat noin 8° loivempia kuin hydr. vastaavat???)

    Kaasari:
    https://www.holley.com/products/discontinued_product/parts/1402010

    Tämän jälkeen kysymys kuuluukin, että mikä on eniten pielessä ja vaatii muutoksia?
    Edit: Ja tarkoitus on kuitenkin pitää tämä katuautona, ei race.
     
    Muokattu: 15.10.2017
  3. SBM

    SBM 2nd gear

    Mä voin naputella noi tiedot tässä illan mittaan, mutta heti pistää eniten silmään nuo kannet.
    2.02" on liian pieni imuventtiili, virtauksia katsellessa pakopuoli näyttää hyvältä mutta tuo imupuoli on aika "vaisu" mikäli nuo kannet on tosiaankin portatut. Imukanavahan on hyvänkokoinen.
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead


    Tuo on melkein kuin kopio omasta Moparistani ;) Oma moottori on osoittanutunut toimivaksi paketiksi kadulle.
    Laitoin oman koneen tiedot lihavoituna sinun koneen tietojen perään. Tuo toimii mainiosti pumppubensalla. CR 11,2:1

    Oma ei ole vielä käynyt dynossa mutta kuvittelisin tuolta löytyvän vitosella alkavan lukeman.
     
    hot1930 tykkää tästä.
  5. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Pystyisitkö tsekkaa, että miten toi nokan LSA vaikuttaa kokonaisuuteen ja olisiko muutos merkittävä jos se olisi 108-110?
    Tavoite voisi olla se 500 hepukkaa, se riittää. Mutta paketti pitää olla sellainen, että että sillä ajelee kadulla mukavasti.
     
  6. SBM

    SBM 2nd gear

    Sori, luulin jo kirjoittaneeni vastauksen mutta ei näköjään....

    Eli korjasin nuo pakosarjojen tiedot, kaasarin ja imusarjojen tiedot samat kuin aiemmin, koska imusarjasta pitäisi tietää myös kanavan pituus ja kaasarista enemmän teknistö tietoa. Nokan vaihdoin tuohon 242/248° jolloin tuloskset oli 514 / 6000 rpm ja480 ft lbs / 3500.
     
    hot1930 tykkää tästä.
  7. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Vielä palaan tähän aiheeseen, olisiko tällainen nokka-akseli parempi edellä mainittuun kombinaatioon?

    MECHANICAL ROLLER Small Base Circle: Rough idle, Great mid-range torque & power. Great mid-range torque & power. Needs good intake.
    Operate range 3200-7400 rpm.
    LSA 108° 0.050" 245/255, 0.600" / 0.600" intake centerline 104°
     
    Muokattu: 28.10.2017
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tämä aiemmin linkittämäsi listanokka small basena vois olla varmempi valinta manuaalin kanssa, jos haluat että cruisailu kohtuu kierroksillakin olis sujuvaa.

    Mulla on omassa 548 isolohkossa sama nokka, tosin nostot vipusuhteesta johtuen isommat.
    Toimii miellyttävästi koko alueen, mutta isoista kansista johtuen on kuitenkin selvästi ylävireinen ja kierrätelly oon 7 tonniin.

    Tuo sun viimeisin ehdotus on kyllä muuten varmasti tehokas ja toimiva, ellei ajettavuus alakierroksilla arveluta.
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Jos joku ihmettelee vertailua 427 pikkulohkon ja 548 isolohkon nokkavalinnoissa, niin näissä koneissa sattuu venttiilikoko (2.02" sb ja 2.3" bb) suhteessa sylinteritilavuuteen olemaan täsmälleen sama.
    Se on yksi hyvä kriteeri haettaessa tiettyjä ominaisuuksia.
     
  10. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ei kait tuo jälkimmäinenkään nokka vielä liian raju ole manuaalillakaan katuajoon. Tuon pitäisi toimia ajettavasti 1500rpm alueelta ylöspäin ihan mukavasti. Tietty jos haluaa ajella tyhjäkäynnillä kylän raitilla niin sitten miedompi.

    Omassa pikkulohkossa on (manuaali myös) 108LSA 260/264 .050" ja .623 nostolla oleva keppi joka sekin menee kadulla hyvin. Hitaassa kruising-ajosa nyt jo vähän vaatii kytkimen käyttöä kun tasainen veto alkaa 1800rpm jälkeen. Alempana tuppaa nykimään ja nyhtämään.
     
  11. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Jeesatkaas nyt pikaisesti, niin ehdin vielä tilata oikeanlaisen nokka-akselin kuormaan.

    Tämä tavarantoimittaja myy vaan Howardsin tuotteita, joten niistä pitäisi nyt löytyä mekaaninen rolleri pienellä perusympyrällä.

    https://howardscams.com/c-1268612-camshafts-and-cam-lifter-sets.html#!engine_manufacturer=Chevrolet||camshaft_type=Mechanical Roller

    Itse ajattelin tällaista:
    https://howardscams.com/i-24075853-...-mechanical-roller-3200-to-7400-camshaft.html

    tai sitten tällaista loivempaa:
    https://howardscams.com/i-24075783-...-mechanical-roller-2800-to-7000-camshaft.html

    Aikaisemmista viesteistäni poiketen kannet muuttuu. http://www.airflowresearch.com/220cc-sbc-race-cylinder-head/

    Ja imusarja on Victor-E:
    http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/2978/10002/-1

    Puristussuhteellekin voidaan vielä tehdä muutoksia, sillä männät lähtee tilaukseen samaan kuormaan.
     
    Muokattu: 15.12.2017
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    No nyt näyttää tehon nälkä ottaneen ylivallan, onneksi olkoon!

    Hyvät osavalinnat tosiaan jos voimat haluaa maksimoida, kyllä noilla 1200 kiloinen pyydys liikkuu vilkkaasti.

    Kun sulla on siinä manuaali ja ainakin aikaisemmin valehtelit että ihan vaan katukäyttöön, niin nokaksi tuo miedompi vaihtoehto vois olla parempi.
     
  13. hot1930

    hot1930 Gearhead

    No joo :(
    Se on niin helppo myydä itselleen, kun lisähankintojen summat tuntuu olevan vain "välirahaa" aikaisemmin budjetoituun summaan.
    No niinhän siinä sitten kävi ennen kuin huomasinkaan, niin oli jo täpätty rasti Dart SHP-lohkon sijasta kohtaan "aluminium pro race block" :eek:
    Mutta meni myös toi loivempi Howardsin nokka-akseli tilaukseen.
     
    valtope, 4d sedan ja Herje tykkäävät tästä.
  14. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tulee kyllä hieno motti, alumiinilohkolla vielä hienompi.
    Tuollainen SHP on kyllä melko painava, muistakseni toi oma painoi 85-90kg, paljos alumiininen ploki painaa?
     
    valtope ja hot1930 tykkäävät tästä.
  15. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Näyttäis alumiinisen lohkon paino olevan 110 lbs, eli noin 49 kg.
     
    Muokattu: 17.12.2017
    xarper ja valtope tykkäävät tästä.
  16. hot1930

    hot1930 Gearhead

    [​IMG]

    Vielä pari juttua ja sitten on tää paketti kasassa.
     
    FuryIII '71 ja xarper tykkäävät tästä.
  17. hot1930

    hot1930 Gearhead

    [​IMG]
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  18. hot1930

    hot1930 Gearhead

    [​IMG]
     
    Herje ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  19. 383

    383 Gearhead

    Paljonko tuli voimaa ????
     
  20. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Ei ole ihan vielä valmis, mutta ehkä loppukuun aikana voi viedä jo dynoon.
     
    valtope tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!