Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Saattoi mulla tuo ajankohta heittää?
    Toki tiedän isäsi ja vaarisi on meillä käynyt tallilla,ollut mukavat keskustelut vanhoista ajoista,kun hän asui ja pyöri täällä Äänekoskella, "jenkkiautopiireissä" ainakin jo-70 luvun alussa jollei aiemminkin,kuuluu näihin "pioneereihin" tämän harrastuksen alkuajoilta,ainakin tällä seudulla.

    Joku vuosi sitten olitte koko kolmikko Bigwheelsissä jossa olin juttusilla teidän kanssa pikaisesti,tiedä muistatko,mutta taisi silloin olla juttua mm. sinulle tulevasta Elcaminosta;)
     
    Muokattu: 17.12.2017
    cadillac man tykkää tästä.
  2. FiftyOne

    FiftyOne 1st gear

    Hyvin muistan :)
    Veke pyöri Äänekoski-Suolahti sektorilla minun ikäisenä ja Royalilla sekä 51 letukalla aiheutti pahennusta kylällä. Tästäkin mulla löytyy kuvia kun juhannuksena ovat mun mummon kanssa lähdössä tansseihin sillä 51:llä. 52 Buickikin sillä oli jossain välissä, armeija-aikaan vissiin.
    Meillä on tämä harraste syvällä juurissa, minä rakensin itselleni 59 Apachen juuri ennen ajokortti-ikää. Sitten Veken kanssa tehtiin 51 Chevy, samanlainen joka hänellä oli minun ikäisenä.

    Camino jäi hautumaan kun nämä autot + moottoripyörät veivät ajan opiskelun ja työnteon ohessa. Nykyään mulla on tuo 72 Chevelle 454 SS ja käyttiksenä 05 Mustang.

    Kuviin palatakseni, Veke oli löytänyt juuri jotain vanhoja valokuvia piirongin kätköistä.
    Nappaan kuvista kuvia ja linkkailen tänne.

    Yritän kerätä näitä vanhoja photoja mahdollisimman paljon, joten jos muiltakin löytyy Automyynti Lampisen plaanilta kuvia niin ilmoille vaan. Myös Jyväskylän vanhat kuvat kiinnostaa.
    Isän autoista olen pystynyt jäljittämään vain 58 Cadillac Coupe De Villen.
    Kovasti kiinnostaisi tietää, esim. missä isän punainen 71-72 Roadrunner on, ja missä se musta Iroc-Z on, josta tekivät t-topin kun auto oli juuri uutena Metrolta tuotu Jyväskylään.
    Avo Impalat, valkoisen rek.nro oli NMO-8 ja punainen oli NRR-98.
    Veke teki aikanaan myös 4d Dartista ja kirveellä pahoinpidellystä Swingeristä yhden kokonaisen auton, jatkoi ovet, vaihtoi katon, auto maalattiin tumman metalli siniseksi, valkoinen vinyyli sisusta...
    Muistaako kukaan näitä autoja?
     
    cadillac man ja jart$u tykkäävät tästä.
  3. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Muistan varsin hyvin kun parina aamuvuoro aamuna kun olin töihin lähdössä aamu viiiden jälkeen Mikkelissä (kesälla 2002 tai 2003) tuo lotkotteli kaupungilla...siihen aikaan ei liikennettä hirveästi kaupungilla ollut...ensin kuului ääni ja sitten kulman takaa ilmaantui tuo niin siinä autohörhön silmät kummasti kirkastui :)

    Hieno peli, harmi vaan että ei enää ole suomen kamaralla...


     
    ChevaMan tykkää tästä.
  4. Larry

    Larry Double Gearhead

    Jenkki-Vekellä oli liike vähän aikaa myös tuolla Tikkakoskella. Siellä oli ainakin sininen 70-80-luvun taitteen Chevy steppari ja valkoinen 4d Buick ~70, ehkä Skylark. Ei muista kunnolla...
     
    cadillac man tykkää tästä.
  5. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Nää on ollut jo aiemminkin,mutta siinä on tuota Ääneseudun ja Jyväskylänseudun kalustoa,
    kun V8:n kuvaaja teki lehteen juttua-95.
    Laatu ei oo hääppönen kun pokkarilla kuvattu.
    Klik,niin suurentuu
    [​IMG] [​IMG][​IMG]
     
    Muokattu: 18.12.2017
    TwistOla, rane58, MadMike ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Mahtavaa jos on kuvia löytynyt,Veke lupaili juurikin kopiota tuosta Juhannustanssi reissun kuvasta,muisteli että tuolla-52:lla Buickilla olisi reissu tehty,kuva vaan oli silloin jossain"tallessa"?
    Saattoi tietty olla eri juttu,mutta kuvan piti olla Kovalan tanssilavalta Äänekoskelta?
    En ole itse tuota tanssilavaa koskaan nähnyt kun purkivat se jo ajat sitten,niin jospa sekin vielä näkyisi kuvissa?

    Tietysti muutkin kuvat olisi hienoa nähdä mitä löytyy.

    Sieltä Heinämäen liikkeen pihasta jäi mieleen farmari Dodge Lancer,oliko muistaakseni kasilla,paljon muutakin kalustoa tietysti oli mutta yleensä nämä reissut oli vahvasti terästetty erinäisillä virvokkeilla,niin ei kovin terävänä ole mieleen piirtynyt nämä vierailut:rolleyes:
     
    cadillac man tykkää tästä.
  7. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    [​IMG]
     
    esmi, cdv70 ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    esmi ja palontie tykkäävät tästä.
  9. isalmela

    isalmela Gearhead

    Komea on!
     
  10. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    [​IMG]
     
    isalmela, esmi, cdv70 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Turun näyttelystä kultaiselta 80 luvulta, Charger toimi, muistoksi Suomeen jätti suhteellisen pitkät mustat viivat urheiluhalliin johtavalle tielle ;)
     
    tinareki tykkää tästä.
  12. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Sitten olis vuorossa oman kylän poikien näyttelystä kuvia. Vuosiluvun saa tietäjät kertoa.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Pande_K, impala62 ja esmi tykkäävät tästä.
  13. minski

    minski Gearhead

    Kyseessä oli nk. "Ohkolan romis". Siinä oli aikoinaan harmaa kaarihallin pääty lähellä tietä. Romutettava kalusto oli ns. "laidasta laidaan" (itä-autoista jenkkeihin ja siltä väliltä).
    Tässä: https://goo.gl/maps/9rCeksdjxWH2
    Näkyy ainakin v. 2011 jotain romuja olleen vieläkin tontilla.
     
  14. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Hantalta lisää näyttelykuvia:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    esmi, Vuokralainen ja Pande_K tykkäävät tästä.
  15. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Pande_K tykkää tästä.
  16. mikka

    mikka 3rd gear

    Kyseessä oli nk. "Ohkolan romis". Siinä oli aikoinaan harmaa kaarihallin pääty lähellä tietä. Romutettava kalusto oli ns. "laidasta laidaan" (itä-autoista jenkkeihin ja siltä väliltä).
    Tässä: https://goo.gl/maps/9rCeksdjxWH2
    Näkyy ainakin v. 2011 jotain romuja olleen vieläkin tontilla.


    " Ohkolan romis" on siivottu kolmisen vuotta sitten, enää ei ole mitään nähtävää, tyhjä laani.
     
    Muokattu: 20.12.2017
  17. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Sandberg & Saapunki EG Vega
    [​IMG]
     
    Larry tykkää tästä.
  18. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    [​IMG]
     
    esmi ja Larry tykkäävät tästä.
  19. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Huonosti tilaa silinterihatulle.
    [​IMG]
     
    ChevaMan, TwistOla ja impala62 tykkäävät tästä.
  20. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Filth, isalmela, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!