Alastaron kiihdytysrata uhan alla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 15.12.2017.

  1. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Kyse oli varmaan siitä, että onko radan käyttöaste varsinkin arkisin niin suuri että ne melupäivät ovat oikeasti pois jostain myynnistä vai ei.
    Sinänsä sillä nyt ei ole niin väliä, pitää niille joku hintalappu laskea joka tapauksessa.
     
  2. stana

    stana 3rd gear

    Juuri näin. Maksaja pitää löytyä koko hiljaiselle päivälle.
     
  3. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Vuonna 2017 on kiihdytelty kalenterin mukaan 7pv ja lisäksi 4 hiljaista päivää...... siitä on saatu 10% liikevaihdosta. (olikos se noin 5-600t€/v) kai siinä on vähä jo laskettu hiljaisille päiville.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kyllähän sitä rataakin prepataan aika pitkään ja hartaasti. Eikös siltäkin ajalta juokse ratavuokra?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuulin että jos viime vuonna ei olis ajettu yhtään kiihdytyskisaa niin ratayhtiön vuositulo olis noussu ~50donaa. Tosta voi päätellä kaikenlaista jännää.
     
  6. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Niitä meluttomia päiviä kiihdytyskisojen jälkeen ei ole koko kautena kuin kaksi.

    Ainoastaan EM kisojen jälkeiset ma ja ti on pyhitetty hiljaisuudelle.

    SM osakisojen jälkeen, joita tulevana suvena on kaksi, on rata käytössä heti ma.
     
    JuhaKuu ja jknR tykkäävät tästä.
  7. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Siis liikevaihto kasvanut vai ei kai sentään tulos;)
     
    JuhaKuu ja pantera tykkäävät tästä.
  8. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Jos liikevaihto on 500000€, ja kiihdytyskisoista ja niiden aiheuttamasta yhteensä kymmenen päivän käyttökatkosta radan muulle toiminnalle tulee rahaa noin 50 ooo, on se vaikea uskoa että joku maksaisi sata tonnia juuri niistä päivistä jotka on olleet fyyralle varattuna.
     
    jknR ja JuhaKuu tykkäävät tästä.
  9. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Kerro lisää.
     
    pantera tykkää tästä.
  10. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Sivuheittona tuli mieleen, että jos 2018 kausi on viimeinen Drag Race-kausi Alastarolla(ainakin Pro-laitteiden osalta) ja jengi aikoo protestoida Tupalaa tulematta 2018 kisoihin katsomaan/ajamaan niin onko fyyralla tai kenelläkään muulla kisajärjestäjällä järkeä järjestää kisan kisaa siellä tällä kaudella? :confused:
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Todennäköisesti tälläiset lopettamispäätökset saa yleisön ennemmin liikkeelle ja EM:ssä on enemmän katsojia kuin aikaisempina vuosina.
    Se että muutama OD:n suurin vouhkaaja haluaa kusta omiin muroihinsa eikä tänäkään vuonna vaivaudu paikalle, tuskin näkyy katsojaluvuissa.
    SM kisoissa ei oo tainnut muutenkaan ketään käydä niin kaikki muutos siellä vaan parantaa tilannetta.
     
    jknR, MK1, belair54 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. supo

    supo Double Gearhead

    Höpö höpö,kyllä ne joilla vermeet kasassa tulee ajamaan ja ne jotka ei tule niin niillä taas äiti sanonut ettei tänäkään vuonna mennä sinne!Nyt kaikki vermeet vaan kasaan ja uusia ennätyksiä jahtaamaan Alastaroon sillä nyt on miehet paikalla laittamassa rataa ennätyskuntoon!Eli tulossa kaikkien aikojen kesä 2018 Drag Racingissä Alastarolla ja Motoparkissa jota muistellaan vielä vuosien päästä miten vermeet kulki kovasti!
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No vaikka sitä hilloa tulis vain 1dona enemmän ilman ensimmäistäkään kiihdytyskisaa, niin se kertoo miten hyvä bisnes on vuokrata rata fyyralle.
     
  14. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    heheh... tai sitten muistellaan kun radalle valuu öljyä ja ja sitä mopataan 6 tuntia yhteen putkeen ja musiikkia tulee radiosta ja pahoitellaan jatkuvasti. Seuraavana vuonna ihmetellään Motoparkissa, että ompas tänne ainoalle radalla tullut paljon katsojia.

    Jos Tupalan kanssa ei saada jatkosta mitään sopua voisi olla hyvä lyödä heti luu kurkkun. Viime tipassa ilmoittaa, että kisaa ei ajeta ja radasta ei makseta mitään, pitäkää tunkkinne. (Vai pitääkö radan vuokra maksaa jo 6kk aikaisemmin?) Toisaalta Ruotsiin kisoja kattomaankaan ole mahdottoman pitkä matka, voisi FHRA yritätä järjestää jotain yhteiskyytejä sinne sitten.
     
  15. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Jos kymmenesosa liikevaihdosta tulee kymmenestä päivästä, en nyt hirveen huononakaan bisneksenä sitä pitäisi. Miksei niistä muista päivistä saa enempää veloitettua, onko ne ainoat hyvät ajopäivät fyyralle varattu?
     
  16. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Ei huono idea!Fyyran jäsenille!
     
  17. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Ainut mitä se kertoo on ettei yritys ole osannut hinnoitella tuotettaan oikein.
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mitens sellanen ajatus et ruvetaan pitää Alastarolla FHRA:n ratapäiviä ja ajetaan noil vehkeil ympyrärataa sen minkä niil pääsee. Ja maailma pelastuu.
     
    jorkat, cutlass cruiser, Cumminski ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. stana

    stana 3rd gear

    Blacklist endurance!
     
    jknR tykkää tästä.
  20. pile

    pile Gearhead

    mihis uo muka perustuu ,voisin sanoa että täyttä paskaa.
    Sen verran mäkin tierän tuon ratayhtiön hinnoitelusta.
     
    Catiska ja pantera tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!