mitä tehä valiantille?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 944676, 14.12.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    mitä tehä valiantille

    Minulla oli pari vuotta sitten tollainen 65 valiantti kesäkäyttiksenä.Ostin sen puolivälissä toukokuuta ja hitsasin valsua 1,5 viikkoa noin 10 tuntia päivässä,ensimmäinen päivä kesäkuuta oli jo leima otteessa.Lokakuun loppuun mennessä olin ajanut valiantilla 20 000 kilometriä,ainut vika koko aikana oli katkennut pakoputki.Tekniikkana tietysti 170 ja manuaali,bensan kulutus 8-10 litraa sataselle.Valiantti oli seisonut muutaman vuoden ennen minulle tuloa ja paljastui todella mädäksi yksilöksi.Mutta lopussa kiitos seisoi,kyllä kannatti hitsata.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Noista moteista muistuu mieleen aina direct connectionin alustakirjassa "paljastetut" eri moottorien "oikeat" tehot. Siinä kaikki kutoset oli niputettu samaan ja olikohan vaihtelyuväli 90-105 heppaa koosta riippumatta. Mikä sinänäsä on ihan järkeenkäypää kun melkeen kaikki "tehoosat" on samoja. Eli vääntöä 225:ssä pitäis olla reilustikin matalilla kierroksilla enempi kun taas 170 kyllä kulkee saman kun enempi kierrättää.
     
  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Pidä se Valiant ja laita ajoon se, sehän on maailman toiseksi parhain auto!! :D
    Ja sixtoisex, ei räpeltämättömiä Valiantteja tahdo enään mistään löytää...
     
  4. kinde

    kinde Gearhead

    Ehdottomasti auto ajokuntoon, aina tulee hyvä mieli kun vastaan tulee vanha kunnon valtteri, moikkailaan :wink:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ei helv... pickupiksi... :mad: nooo, onneks et kumminkaan suositellut :rotfl: :rotfl:

    Entisöiden... on mun ääni :soosoo: , noita on pilattu ja rikottu niin monia... kiva jos niitä säästyis muutama alkuperäisenäkin. Symppikset sille 170 cid tekniikalle... täällä yks 2 ovinen harmaa entisöity, mr tarkastusta odottava 8)
    pst. EI myynnissä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    JUURI NÄIN. Se ensteks paras on sit Pocho ;)
     
  7. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    kerpeleen kirjautuminen... noi 2 ed. on mun 8)
     
  8. perkele

    perkele Gearhead

    montakos muuten löytyypi originaalina??
     
  9. Käkö

    Käkö Gearhead

    Niinpä, ite oon nähnyt yhden kohtuu orginellin ja sekin oli kaxovinen...

    4-ovista '66 en muista nähneeni orkkis kuosissa...
    Nimimerkillä: 600 valokuvaa Mopareista...
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kuopiossa on vanhemmalla pariskunnalla käyttöautona tyylikkäästi kulunut mutta hyvin pidetty metallinhohtoruskea -66 Valiant 100 4d.
     
  11. Mikey

    Mikey 1st gear

    Jos ei pikkukuutonen miellytä tai ei oo kunnossa niin osta meikäläiseltä täysin rempattu 225. Vain kaasari puuttuu. Löytyy muutakin tekniikkaa, vaihteisto, perä, etuakselisto, jarrut jne jne jne...
    Tosa linkki: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=37669
     
  12. kartsa

    kartsa 1st gear

    :eek: ei muuta kun laittamaan,kun hulluus iskee sitä ei lopeta mikään.olen itse kokenut tämän,tossa vuonna 96.ohi ajaessa näin kaksiovisen valiantin yhden talon pihalla.se seisoi kuormalvojen päällä etuakselin varassa,lähemmän tutkimuksen jälkeen kaverit tuumas ettei tosta autoo tuu kun siitä oli karsittu paljon osia.mutta hullun kiilto silmissä hieroin kaupat ja sain kuljetuksen kaupan päälle.viikko siitä sain takaakselin ja valiant oli jo hinattavissa talliin,siitä se lähti 8) (jos olis mahdollisuus niin tekisin saman uudelleen)
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itselläni on '64 2d Valiantti ympärivuotisessa käytössä. Juuri sen ominaisuudet talviautona miellyttävät eniten; lähtee käyntiin aina, on lämmin, pieni polttoaineenkulutus yms... lista on loputon, mutta mikä parasta, koskaan ei ole tien päälle jättänyt! (Paitsi kerran tasauspyörästön räjähdettyä, oma moka). Turha tulla vaihdattelemaan sitä mihinkään japanialaiseen kikottimeen.
    Mutta asiaan: käyttöentisöi se, siis aja sillä ja pidä nätisti. Fiksaile pikkuhiljaa parempaan kuntoon.
    Autot tykkää siitä että niillä ajetaan :D
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo erehdyin kerran Essolla kehumaan hyvinpidettyä autoa ihan kohteliaisuudesta, niin eka reaktio oli, että "ei ole myynnissä" ..

    Taitaa räkänokat luulla, että sen saa halvalla lauluautoksi.

    Oma isoisäni osti vastaavan Vallun uutena Kuopioon 1967. Se taisi olla vihertävä , ainakin valokuvan perusteella? Sitä tuuppasi linja-auto vasempaan kylkeen joskus 1970 ja se meni vaihtoon 100 000 ajettuna pian sen jälkeen. Korjaus ei kai onnistunut iahn 100%:sesti? Minnehän se meni? :odroll:

    No autoilu-uransa isoisä päätti omistamalla 1979 C10 Scotsdalen 1979-98 kuolemaansa saakka.. Tais rullata silläkin + 400 Tkm ? No tulihan sitä itsekin käskettyä 8)

    No ainakin tiedän, mistä minun jenkkiautoiluni periytyy , kyllä se tuliterä Chevy teki vaikutuksen pentuna silloisen kekkosslovakian Saab, volvo, lada, datsun harmaudessa..
     
  15. tuurna

    tuurna 1st gear

    entisöi se valiantti ja heti! Elä heitä pois tai jos niin teet mä ostan sen!!! Noita kun ei liikaa/tarpeeksi näe katukuvassa, vastaan tulee mitä hirveämpiä spoileri kilkuttimia...vanhoissa autoissa on tyyliä. Mutta minä olen myös sitä mieltä et autoo pitää ajaa vaikka se oli ko. täysentisöity valiantti, kun mitä järkee on rakentaa ja puunata komee auto ja sit kerran kesässä käyttää maitolaiturilla ja todeta et kone toimii jne. ja sit takas pahana latoon pressun alle. Ja tämä ajaminen ei todellakaan tarkoita et sitä silmäterää poletetaan jokaiseen kurviin peräluisus(tai jos rahaa on niin ei ku kahvailemaan) tai sillä ajetaa joka ikinen paska tai ryyppy reissu!
     
  16. Flathead

    Flathead 1st gear

    Orkkiskuntoinen tai entisöity Valiant on kyllä aina ilo silmälle. Siinä on sitten aivan liian aliarvostettu auto ja sydäntä kyllä riipii ajatella miten monta valsua on tuhottu juuri siksi. Sukulaisäijällä on suht alkuperäiskuntoinen ´65 170 koneella, ja kertoi kesällä 500000km rajan menneen juur rikki. :D Jaksoi kehua auton maasta taivaaseen luotettavuuden perikuvana!
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mä olen aikas samoilla linjoilla monen muun kanssa, eli joko fossilisointi tai käyttöentisöinti. Niin tai näin niin raiskata sitä ei pidä, liian monta kaljareki-Valtteria on nähty joilla väkisin kuutosta piiskaten ja neljä äijää kaarista nostaen yritetään saada kumi palamaan... :odroll:
     
  18. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kyllä siitä -66 vois 200 egee tarjoo HÄ.
    Kuntoon vaan kaunis ja sulavalinjainen pirssi itelläkin on -66.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Entisöi vaikka tossa V8-lehti keskustelussa toi rakentaminen tuntuu olevan pop. Mutta paskoista voi rakennella mieleisensä, hyvähän on hyvä jo sellaisenaan
     
  20. C3 72

    C3 72 Gearhead

    Oma kanssa löytyi ladosta seisomasta 7 vuotta sitten,alkuperäinen Suomi auto,ostettu vuonna -64 Leppävirralle,eka omistaja oli paikallisen pankin johtaja,vuoteen 1981.2 ovinen ,170 ja 3 vaihteinen rattikarahka :)

    Alkuperäiset rekisteriote ja huoltokirja tallessa.Huollot oli tehnyt Varkauden Kello ja Kulta/auto-osasto :D :D

    Laitoin valtterin käyttökuntoon,vaihtelin öljyt,akun,tulpat,kärjet ja ilman putsarin ja eikun ajelemaan,oikein Hjyvä käyttöauto ON.

    Tietty pikku ruostevikoja on mutta ne korjaillaan pellillä eikä kanaverkolla.

    Laita käyttökuntoon ja kurvaile menemään,elä laske lauluauto kuntoon,rahallista arvoahan noilla ei vielä ole :( ,mutta odotellaan 15-20 vuotta niin katsotaan sitten uudelleen 8) 8)

    PS.jos jollain alkuperäinen kuskinpuoleinen lokaripeili niin voisin ostaa.
     

Kerro tästä muillekin!