Kokemusta Dodge Nitrosta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jus57, 7.12.2010.

  1. voima

    voima 3rd gear

    Moparihan se on Grand Cherokeekin,itsellä -02 4.7 V8 on ihan muuttoautona tuotu ei mikään eurooppa malli,eli ei pitäis olla pohjolan oloihin tarkoitettu,eilen Ajotietokone näytti -32 hyvin tarkenee.
     
  2. kinde

    kinde Gearhead

    Hyvää Joulua vaan kailkille samalla.

    Faijalla on chevy s 10 blazerin jälkeen nyt Nitro R/T harmaa/harmailla nahkapekeillä...... On tosi tyytyväinen ja sen mitä olen itsekkin ajanut niin hyvin hyökkää. Faija ei ole ikinä ollut kiinnostunut käyttömaksuista ja en ole kysynytkään. 20" alsat alla, eli todellinen katumaasturi. :lol:

    Vähän niinku varannu sen seuraavaksi................. 8)
     
  3. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    No mitenkä nykyiset kokemukset?
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kyllä tollanen Dodge Nitro R/T 4.0 on kiinnostanut aina, auto jossa on sitä oikeaa särmää näiden mauttomien nykypuikuloiden joukossa.
    Aina tulee mieleen International Scout, en tiedä miksi...kaipa se on tuo tyylikäs muotoilu, joka on rumuudessaan suorastaan kaunis :odcool:

    Ei hajuakaan minkälaisia häiriöharavia käytössä...käyttikseksi joskus miettinyt, lähinnä aina silloin kun sattuu näkemään liikenteessä, luonnossa mielestäni vielä paremman näköinen kun kuvissa.

    Korostettakoon että CRD dieselit eivät kiinnosta vain tuo 4.0 R/T 4 x 4.

    Tuossa yksi, sinänsä outo myyjä kun myy R/T 4.0 ja kuitenkin otsikossa lukee myös 2.8 CRD...

    https://www.nettiauto.com/dodge/nitro/8628513
     
  5. fishbone

    fishbone Gearhead

    tollasta minäkin kattelin ankkalinnasta,ovat siellä halpoja mutta ei sit varmaan sellasta laiteta:mad:
     
  6. PerttiP

    PerttiP 1st gear

    Hyvä auto. Vaimolla on tuommoinen ja sopiva työmatka ja kauppakassi.
     
  7. Fikke

    Fikke 3rd gear

    Suurimmaksi osaksi vanhaa keskustelua. Onko Nitroista kokemuksia, mitä hankinnan yhteydessä kannattaa ehdottomasti tsekata? 4x4 on ehdoton kriteeri ja mielummin 4.0, mutta CRD:kin on vaihtoehtona, jos sopiva tulee eteen.
     
  8. Virranpoika

    Virranpoika 1st gear

    Moro kaikille. Uutena palstalla lähden kyselemään kokemuksia ja tietoa nitroon liittyen. Ostin edullisen Nitron 2.8 SXT 4x4 ja olen ollut muuten tyytyväinen, mutta kaksi asiaa harmittaa. Automaatti vaihteisto vaihtaa liian aikaisin isommalle ja moottori jyrisee matalilla kierroksilla tämän johdosta. Onko tuo vaihteisto jotenkin säädettävissä? Pitääkö väite paikkansa että tässä olisi mersun aski? Toinen ärsyttävä asia on että polttoaineen suodattimen jalasta kuuluu epämääräinen pörinä 9/10 kertaa kun virrat laittaa päälle. Loppuu jossain vaiheessa ja saattaa alkaa uudestaan. Ei vaikuta ajoon mitenkään, mutta jokin siellä kait lienee vialla, muukin kuin merkki ja malli? Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.
     
  9. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kyllähän tuossa on MB johdannainen automaatti, joka on siis oppiva. Ota akku irti 15 minuutiksi niin sen pitäisi nollata laatikon muisti. Sitten vaan lähdet ajamaan ja opetat sen omille tavoillesi eli anna monoa reippaasti.

    Valitettavasti näillä on tapana oppia takaisin joten välillä kannattaa käyttää se akku irti. Samalla tietysti menee muutkin muistit. Joissakin mopareissa löytyy sulake konetilasta jonka voi nypätä 15 minuutiksi irti ja se resetoi vaihteiston. En tiedä onko Nitrossa tuollaista.

    Pörinä voisi olla EGR venttiili? Putsaa EGR putket ja venttiili. Nehän menee dieseleissä tukkoon.
     
    isalmela ja Virranpoika tykkäävät tästä.
  10. puna niska

    puna niska Gearhead

    Nitron serkkumallissa kj Cherokeessa on ainakin 545rfe.
    Varmaan saa ohjelmoitua mutta lähtisin voimansiirron niveliä tutkimaan,ei kannata lannistua jos ei ekan nivelen vaihdolla juribat häviä.
    Tuo oma pyydys jurisi kanssa ,shudder fixiä tomaattimehuihin,etukardaanin murros ja korottavat vieterit on hävittänyt pahimmat äänet.
    Turbiinilukko osaa noissa äännellä kanssa siis jos 545rfe,sen takia ei esim ohjelmoinnin yhteydessä kannata ahnehtia väännön kanssa.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    On siinä todennäköisesti Mesen laatikko, mulla just samanlainen nostimella ja tässä ainakin on Mesen loota, pitäis käsijarru tehdä kuntoon, jos vaan toisen takapyörän sais irti :odeek::odeek:
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos on 5lovinen tomaatti ja AWD, niin sillon on NAG1/W5A 580 laatikko.
     
    Virranpoika tykkää tästä.
  13. Virranpoika

    Virranpoika 1st gear

    Ok, pitää kokeilla "nollata" vaihteisto. Jotenkin en usko EGR venttiilin olevan polttoaineen suodattimessa. Tämä ääni siis tulee selvästi pa-suodattimen jalasta. Se suorastaan värisee samalla.
     
  14. Virranpoika

    Virranpoika 1st gear

    Ei sieltä voimansiirrosta mitään jurinaa tule. Se selvästi vaan vaihtaa liian aikaisin isomman vaihteen ja jyrinä on sitä kun kone käy matalilla kierroksilla liian isolla kuormalla. Esim 40km/h vaihtaa jo 3 vaihteen pesään, vaikka saisi mennä 50km/h asti ennen kuin vaihtaa.
     
  15. puna niska

    puna niska Gearhead

    Ok
    Jos et suomesta ketään löydä niin voin laittaa yn:nä italialaisen hepun osoitteen on ohjelmoinut jeepin tcm:miä mutta muistikuva että ei onnistunut etänä.
    Oisko tuo uudempaa mopar arkkitehtuuria niin pääsis sisään hp tunersilla tms.
    Crd Jeeppin ovat laittaneet hemin tcm:mää ja on noussut vaihtokierrokset mutta en välttis suosittele.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Lähtihän se, metrin jatkolla viimeinen mutteri auki, eikä edes katkennut, kengät ok, vaijerit ok, säädöt aika lähellä, ihmettelen että oli saatu vasen nollaa ja oikea 0.2kN... No säädin kengät lähemmäs ja konttorille...
     
  17. Virranpoika

    Virranpoika 1st gear

    Moro taas kaikille kohtalotovereille. Nitrossa tuntui ajossa pieni nykäys ja syttyi ABS, ESP, BAS ja ajonvakautuksen varoitusvalot. Nelikko ei mene enää pällee. 4WD valo syttyy hetkeksi ja menee pois, eikä oikeasti vedä kuin takapyörät. Itse epäilen/toivon, että vika olisi vaan ABS anturissa, mutta kun en perkele pääse Porissa nyt missään lukemaan vikakoodeja kun Pelttarilla kone rikki ja muut paikat oli välipäivät kiinni. Maanantaina pitäisi lähteä ajelemaan Mikkeliin, joten pysähdyn jossain esim Treella luetuttamassa koodit. Kertokaa, voisiko epäilykseni pitää paikkansa ja voiko tuo nelikon toimimattomuus johtua tuosta ABS anturiviasta?
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voi, jos yksikin nopeustieto puuttuu, menee pari modulia vikatilaan, mutta voi se olla muukin syy... Espoossa vois onnistuu vikakoodien luku, jos tätä kautta koukkaa... Siis laitteet on, ajan kanssa pikkasen ongelmaa...
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onnistuuko Nitrossa avainjumpalla vikakoodien luku kuten LX korisissa?
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei se ABS/ESP -vikoja kerro, se kertoo vain moottorinohjauksen koodit, eikä aina kaikkia niitäkään. Ja mun mielestä ei enää 2007 uudemmissa toimi avainkikka...
     

Kerro tästä muillekin!