Suuri työkalukeskustelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.2.2014.

  1. josu

    josu Gearhead

    Wurhin pullo on kestänyt kaikenmaailman brakecleanirit mitä kaupasta saa.
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Pinelinessä on joku syövyttävästä aineesta varottava kuva kyljessä vaikka on mäntyöljypohjanen.

    Mä oon ostanu läheisestä varaosaliikkeestä valvolinen räkleeniä, kypällä kolme tappia. Riittää mulle puoleksvuodeks.
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Wurthin pulloihin saa myös parempia tiippareita just noille kovemmille liukkareille ym. Vink vink ;)
     
  4. valpas

    valpas Gearhead

    Mun mielestäni niissä spray pulloissaon tarkempi, ja kovempi suihku, kuin painekannussa. Mulla on painekannuissa vain vettä, ja JL-tuotteen liuotinta, ja niihin vertaan. Spray pullo sopii ahtaampaan tilaan.
    Aika myrkkyä tuo Kliineri on, ja tulen arkaa, joten kannattaa käyttää mahdollisimman vähän, ja hyvin tuuletetussa tilassa.
    Syttyäkseen ei tervi liekkiä, eikä kipinää, pelkkä kuumuus riittää! Kokemusta on......
    Jos esim. Betonista polttaa öljyä pois, niin Kliineristä ei jää nokea. Esim. Tinneristä jää. Jos tekee, niin pitää tietää, mitä tekee. Kliineri hulmahtaa noin kahden metrin säteellä, jos tulta antaa suihkeen perään. Liekki on melkein näkymätön reunoilla. Pensa on lepposa aine kliineriin verrattuna.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Jostain bräkleeni pullosta tavasin kyljestä etanolia ja ponneainetta

    Se oli hyvää tavaraa monta bensa autoa sillä "pilottina" käyntiin

    Sit tuli jotain kilpailevaa merkkiä putsaa iha jees, mutta ei mitään toivoa autoa käyntiin



    Mitäs niissä kliinereissä yleensä on?

    Eli oisko niissä mahdollisuutta jättää joku aine pois ja saada 90% tulos muutaman euron litrahinnalla
     
  6. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Jos kliinerissä on tetrakloorietyleeniä, niin kannattaa olla sytyttelemättä. Kovassa kuumuudessa se muodostaa fosgeenia, jota käytettiin taistelukaasuna sata vuotta sitten. Tappaa olemattoman pienenä annoksena, ja vastamyrkkyä ei ole. Maailmalla on käynyt vahinkoja noiden kanssa, ja siitä tulikin mieleen, että enpä muista kyseistä ainetta nähnee ostamissani kliinereissä, joten liekö niitä edes Suomessa myynnissäkään ainakaan spraytavarana.
    http://www.brewracingframes.com/safety-alert-brake-cleaner--phosgene-gas.html
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Se on eu/suomessa ainakin kiellettyjen listalla mikäli wurthin edustajaa on uskominen, eli ei pitäisi löytyä meikäläisten kliinereistä o_O
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Palaan sen verran momenttiavaimeen että olisko jollain wurthin kirjautumistunnuksia että näkis netistä hintoja?

    Kiinnostais momenttiavain 3/8" läpityönnettävällä karalla, momenttihaarukka 20-100Nm. Sille siis jos löytys hinta.

    Vertailua ennen päätöstä.

    Bahcon sais alle pariin satkuun mutta siinä ei ole läpityönnettävää karaa, eli toimii vaan toiseen suuntaan. Tosin se ei ole ihan ehdoton edellytys mutta saisi olla sekin toiminto.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ite itelle vastaten. Vyrttiläisen 0 alv hinta 209€. Kävin toisessa salaseurakaupassa joka piilottaa hintansa tuulipukukansalta, eli Etrassa. Siellä Bahco 3/8" 20-100Nm 177€ verollisena. Ei ollut hyllyssä mut tilasin sen.
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Noista pumppupuetelista....

    Tässä on ollut ainakin 5 vuotta erivahvuisia wyrttläisen pinelinen seoksia, hyvin toimii vieläkin ja paineet pysyy. Wyrtin oma pumppupullo ei kestä tätä lientä.

    "Special seals for chemical products" Olisko ollut motonetti mistä ostin, saatto olla kodin terrakin... Tai joku muu.[​IMG]
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mulla ihan samanlainen, mutta tyttöjen malli, kun noiden sinisten muoviosien sijaan mulla punaiset. Olikohan Würth-merkkinen. Hyvin pelaa, halpa ei ollut.

    e: Eipä ollutkaan vaan CRC-merkkinen, Kärkkäiseltä taisin ostaa.

    Kävin tänään hakemassa Lidlistä aika pätevän oloisen 6/12 V ylläpitolaturin, 18 e.
     
    Muokattu: 21.1.2018
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Wurthin pulloon viton-tiipparit ni kestää ;)
     
  13. GBS

    GBS 3rd gear

    Painepullosta tuli mieleen että liukkaria varten ostin yhen pesuainekauppiaan suosituksesta bauhausista Glorian 5L painepurkin 49.90,- on Viton tiivareilla. Aika edukas mun mielestä.
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Samanlaisessa mullakin on ollut pinelinet ja vastaavat jo vuosia. Kungs-merkkinen tosin.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ja fuel hose;n pitäisi kestää bensaa etenkin jos siitä lukee suitable for ethanol

    Siltikkin ne ovelasti sulaa aina välillä



    Nyt tulin miettineeksi, onko muuten suomessa ollut parikin tapahtumaa jossa auto harrastaja on kuollut talliin selittämättömästi?
     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jep, moni letku haurastunut vaikka on pitänyt viinaa kestää. Stormilta ostettu pro motion on kestänyt rätkässä hyvin, hintaakin parisenkybää metri.
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Bensaletkuissa luotan edelleen vain ja ainoastaan gatesin multifueliin. Se on nyt käytännössä todettu kestäväksi eikä oo pykiny vuosiin :)
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Gates multifuel pehmenee dieselissä ainakin yhdestä rullasta otettuna.
    seuraavasta rullasta otettuna kestikin sitten paremmin


    Yks gates;in letku kesti sentään tunnin ennen kostumistaan ja seuraavaan päivään, ennen ku laski 30L bensaa tielle
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mitähän vittua?! ^
    Mulla ollu nyt kolmessa autossa ja vanhimmassa jo yli 5vuotta eikä mitään ongelmaa :eek:
     
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sain Bahcon momenttiavaimen kätösiin. Siinä ei ole nuolta joka osoittaisi väännön suunnan mutta kalibrointitodistuksen mukaan testit on tehty kumpaankin suuntaan. Vaksia Etraan myyjälle joka varmistikin että tämä malli tosiaan toimii molempiin suuntiin. Veri nais.
     

Kerro tästä muillekin!