Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. JARPPI_LPR

    JARPPI_LPR 1st gear

    Hehkut zekattu aiemmin, toimii. Sammutussolkku testattu ja toimii, myös GMscannerilla naksahtaa kun laittaa ON-OFF-ON.. Siirtopumppu testattu ja laskiessa tiiviskorkkiseen limupullo-kirkasletku patenttiin laskee siirtopumpun tuotto rajusti.. Pitänee tilata uusia että saa nää peruspaikat eliminoitua.. Laskin pullosta "ryyppy" löpöt suoraan imusarjaan ja ei, ei edes hörähtänyt? Kaikki liittimet kävin vielä kertaalleen läpi ja katoin pinnit, kaikki kunnossa myös pinnien lukot.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oisko jako metsässä?
     
  3. J.J

    J.J Gearhead

    Oletko katsonut mitä injection pump closure time näyttää scannerilla startatessa, erittäin oleellinen tieto?
     
  4. JARPPI_LPR

    JARPPI_LPR 1st gear

    Kävi mielessä, tosin jakoketjua laittaessa merkit oli kohdallaan mutta pitänee räjäyttää jakopää auki..
     
  5. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Mites optinen lukija syöttöpumpussa?Sillekkin oli joku testaustapa
     
  6. JARPPI_LPR

    JARPPI_LPR 1st gear

    Äkkiväkkiä en löytänyt tuota "injection pump closure time" mistään?
    Injection time measured 14 astetta
    Actual injection pump timing 35,73
    Top dead center offset 0,62
    Ei taida antaa vikakoodia mikäli rikki?

    Edit: Niin tässähän on pumpun opetus tekemättä mutta pitäs kait eka käyntiin saada..
     
  7. J.J

    J.J Gearhead

    GMTDscanilla voi "injection pump closure time" voi olla nimetty "injection pulse width".

    Ei anna vikakoodia käynnistystilanteessa.

    Sulla voi tosin ajoitus olla niin paljon pielessä ettei käynnisty sen takia.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sen, tuleeko sinne pyttyyn polttoainetta sais kai selville kun ottaa hehkuja irti. Jos monasti yritetty, niin kai sieltä jotain tulis ulospäin... Sillon vois epäillä sitä jakoa.
     
  9. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Niin onko tää käyny ollenkaan ? Eli kone vaihdettu ja sen jälkeen aivan mykkä?
     
  10. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Tirskahtaako startatessa suuttimen putken juuresta, kun vähän löysää sitä? Eli saako kakkua vaiko ei saa.
     
  11. JARPPI_LPR

    JARPPI_LPR 1st gear

    Joo toi "injection pulse width" muistaakseni löytyi jostain valikosta, zekataas sekin..
    Ja tuo jakopää alkaa vaikuttaa nyt todennäköiseltä syyltä, vanhasta luurista löytyi kyllä kuva jossa oli ketju vaihdettu ja otettu kuva jakopäästä, merkit kohdillaan.. Mutta, pitää tulevana viikonloppuna tarkastaa..
    Hehkuja ei oo irroitettu, mutta joka suuttimen putket otettu löysälle ja startattu/ilmattu.

    Juurikin näin, sulta(Vai velipojalta?) hain sillo tän koneen ja perushuoltojen jälkeen jäi kaverin talliin seisoo. Piti nakertaa yks omakotitalo välissä..
    Aiemmin vanha, laakeri vammainen kone lähti käyntii kuin palmun alta ja sen jälkeen apulaitteet siirretty toiseen koneeseen ja joka täysin mykkä?

    Joo, ilmauksen yhteydessä zekattiin kaikki suutinputket ja löpöä tuli.

    Kampiakselin asentotunnistimen toiminnan tarkastin vielä kotona ja sekin toimii, tosin johto aavistuksen rispaantunut niin vaihdetaan ehjää, taitaa löytyä vieläpä paikalliselta jermulta..
    Palataan viimeistään ensviikonloppuna!
     
  12. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Joskus korjailtiin vuosia pihal seissyttä subbaria ni ei lähteny millään käyntiin ni ecun vaihdolla läks, oli ilmeisesti kosteudesta ottanu itteensä se.

    Se rupes pelaan sen vaihdolla mut välillä oikutteli ni oli moottorin johtosarjas kans sanomista ni vaihdetiin kans ni ongelmat loppu, toi oli seissy kone osina pihalla ilmeisesti 3-4vuotta
     
  13. Khalle

    Khalle 1st gear

    Mikäköhän subille nyt tuli..
    Oli aamulla tyhjäkäynnillä n. 5min ja lämmöt oli noussu ~115°c. No lähin ajamaan sitä enempää miettimättä ja huomasin ettei tullut lämmintä kabiiniin.
    Hetken kun ajo niin kabiiniin tuli lämmintä jäähtysnesteen tuoksun saattelemana ja lämmöt laski samalla.
    Toistui nyt useasti tänään..
     
  14. toyota...

    toyota... Gearhead

    perkules sammu subbari kolmekertaa töistä tullessa. Heti kyllä lähti käyntiin? Onko se nyt se kuuluisa bmd? Luulis jäätymis ongelman sahauttavan...

    edittiä. Auto seiso reilun puoli tuntia, ja kävien heittään 30km lenkin. Ei sammuillu nyt. Siirtopumppu naksutti alkuunsa tosi hiljasesti, onlikohan jäässä, vai pumppu kaput?
     
    Muokattu: 22.1.2018
  15. J.J.

    J.J. Gearhead

    Litkut jäässä.
     
    palontie, Jussi289 ja Karpov tykkäävät tästä.
  16. Khalle

    Khalle 1st gear

    Ei oo päässy jäähän, lämpösestä lähdetty tänään liikkeelle.. Näinköhän on nesteet vähissä..
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vaikka lähet lämpösestä, niin liian laiha neste menee hyhmään heti kun saa pakkasta kennoon tai syyläriin. Ei se lämpösenä pysy.
     
  18. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Tuulilasipuhalluskin varmaan ollu täysillä ja syylärin flektikin pyörii aina, äkkiä ne nesteet jäähtyy. Vaan niimpä nuo tais olla nesteet kohmeessa mullakin. 5km ajoin ja ihmettelin kun lämpömittari näytti normaalia mutta lämpöä ei tuu yhtään. Käytin korkin auki, ei ollu jäässä mutta jäähilettä pinnassa. Nyt ollu jonku 4h roikassa ja jäähdytinnestetesterikin löytyi, just menossa kattomaan mitä se näyttää ->
     
  19. Khalle

    Khalle 1st gear

    -35 on pakkasen kestävyys.. En usko et olis jäähän päässy..
    Uus termari ja lämpöanturi tilattu.
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Voi olla pmd/fsd boxi.ootko Naftasuodatinta vaihtanut?
     

Kerro tästä muillekin!