305 kansipahvi/venttiilien ohivuoto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kime2, 21.1.2018.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Mistä olette hommanneet 305 ohuita kansipahveja?
    Us-partsissa ei ollut kuin "fel-pron millistä"

    Tarkoituksena kun ei olis laskea puristuksia entisestään,kun näyttää uhkaavasti siltä että joudun käyttää kannet moisesta voimakoneesta pois koska venttiilit vuotaa reilun 20%.
    Kone on siis 91 mallin sämpyläcapricesta ja ollut kaikki mahdolliset saastelaitteet ja kone sisältä sen mukainen eli karstainen ja venttiilit vuotaa.
    Kone oli ennen pois nostoa ihan käyntikuntoinen.
    Ohivuodot on siis mitattu kylmästä koneesta pukissa ollessaan.
    Onko mitään "hyviä patenttikonsteja" saada venttiilit pitämään,kuin ottaa kannet irti ja koneistaa istukat ja venttiilit?
    WD-40:llä oon koittanut kanavien ja tulpan reiän kautta liuotushoitoa aloittaa.
    Tämän moottorin tarkoituksena olis saattaa pitkään seisonut auto ajoon ja väistyä sitten täysin kunnostetun 350:n tieltä,että tähän ei ollut tarkoitus uhrata rahaa juuri ollenkaan.
    Ainakaan tässä vaiheessa.
    Hyviä neuvoja otetaan vastaan myös yv-puolella!
     
  2. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    kone käyntiin, putsari irti ja lotraa litra pari vettä sumuna tai hyvin pienin erin kaatamalla...
     
    xarper ja kime2 tykkäävät tästä.
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Jotain näin. Tai jos ne kannet otat irti ni läppäät ne venttiilit, ei nyt älytön homma, luulis sillä häviivän ohivuodot jos on vaan karstaset.
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Crc gasket remover irrottaa myös karstaa aika hyvin.
     
    kime2 tykkää tästä.
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Juu,eihän läppäys sinällään mikään ole ja yhteistyöyrityksessämme varmaan venttiilit sais hiotettua "kossupullolla"!
    Mut mielellään en kansia irtottais...
    Mitenkähän tuo gasket remover reagoi sylintereihin,vai tuleeko liuottimella renkaiden ohi alas?
     
  6. Väne

    Väne Gearhead

  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Noita Fel-Pro 1094 -tiivisteitä tilasin itse viime viikolla US Partsista ja lupailivat niitä saapuvan viikon vaihteessa.
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Siis ohivuotoako on vain 20%, jos näin, niin eihän se ole mitään!

    Väliaikaisena koneena en tekis sille muuta kuin tulta putkeen, irtonaiset karstat lähtee käytellessä putken kautta ulos ja venttiilitkin alkaa pitämään paremmin.

    Jos ajattelet vielä ohuita shimmitiivisteitä käyttää, niin täytyis varmistaa tasojen kunto ja suoruus että ne edes pitää, homma karkaa helposti lapasesta.
     
    Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Samaa mieltä artsin kanssa. Ja varsinkin jos se on vielä mitattu käytännössä kuivasta pukissa olevasta koneesta niin sehän on oikeinkin tiivis. Ei muutakun kone paikoilleen ja baanalle, kyllä se siitä alkaa pelaamaan! :odcool:
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Jep,20% kahta puolta ohivuodot on ja mitattu camino79:n sanoin kuivasta koneesta joka käynyt viimeksi n.1,5v sitten.
    Tähän kyllä mietein niitä ohuita alkuperäistyyppisiä tiivisteitä.
    Kone on hyvin todennäköisesti tehtaanjäljiltä avaamaton eli ne tiivistepinnat voi olla etenkin lohkon puolella mitä vaan,kun kannethan menis siinä vaiheessa laskuun(ja porttauksille)jos ne irti kävis.
    Parhaimmillaan ohivuodot on ollut jopa vaan 6% joka jo on oikeasti vähän ja ne meni kaikki alas eli yhdessä sylinterissä venat pitää täysin.
    Tuo fel-proon 1094 on isolle poraukselle eli näin ei suositeltava 305:n pienelle poraukselle.
     
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tivarin irrotus spreitä meinasin et irtonaisiin osiin spruuttaa. Tuossa tais tulla neuvo et ei muutaku kovaa ajoa vaa, kun se muutenkin kohta joutaa verkonpainoks... Mutta onks ne orkkis tivarit peltiä? Eiks niitä voi käyttää uuellee kupariliiman kans? En tiedä, siksi kysyn...
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Kyllä täällä ainakin on menossa Fel-Pro 1094:t Chevyn 305:een ja näyttää että niitä on asentanu maailmalla aika moni muukin :)
     
    artsiracing tykkää tästä.
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei taida -91 mallin koneissa olla alunperin peltitiivisteitä.
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Venoille pikaläppäys paikallaan... Jouset irti ja vähän aikaa akkuporalla pyörittelyä istukkaa vasten. Yhteen dieseliin tein ton lopottavan imuvenan takia, ja perkele, sehän auttoi. Ajoin sillä vielä pitkään sen jälkeen, eikä lopotus palannu.
     
    kime2 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!