Bensatankin tekoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Buickustom, 22.1.2018.

  1. Buickustom

    Buickustom Gearhead

    Suunnitelmissa uusi, mittojen mukaan tehty tankki buickiin.
    Varapyöräkotelon tilalle on mietitty sitä. Matala ja leveä, rosteria luottohitsari suositteli aineeksi.
    Mistä löytyisi hyvä anturi+mittari, sekä lähtö&paluu, ja huohotus?
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ainakin osa noista venetarvikeliikkeestä ;)
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    jep bilteman venetarvike osastolta löytyy nuo kaikki
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja ainakin venetankeissa paluu ja huohotus tehdään tankin teon yhteydessä.
     
  5. B68

    B68 1st gear

    Tiedäthän että katsastus voi vaatia painetodistuksen. Omasta tankista meinas tulla pallo vaikka paine ei ollut kuin 0,2bar.(tai jotain. Mutta vähän) Hullu juttu kun tankista on huohotus reikä, niin painetta ei pitäisi käytössä tulla.
     
    Buickustom tykkää tästä.
  6. rodhot

    rodhot Gearhead

    Buickustom tykkää tästä.
  7. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    -46 Hudsoniin laittelin Volvo 145 tankin,hintaa jäi jotain 10 euroa.Anturi,mittari ym. tarpeelliset palikat Volvosta myös.Integroin ton Volvon mittarin Hudsonin orkkis mittaristoon ettei hypi silmille Volvon systeemit.
     
  8. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Rosterista tehty itellä, hydyliikkeestä JIC-liittimistä hitsattu lähtö/paluu tankkiin ku niihin käy myös nuo AN-liittimet. Ja huohotus tms pienemmät on vaa putkenpätkät johon saa letkun.

    Itellä Mussen anturi johon tehty puristuslaippa, tiivistykseen pari klingeriittitiivistettä piti väkerrellä. Mussen anturi siks että toimii ton Falconin orkkismittarin kanssa.
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Puisessa moottoriveneessäni kävi kerran vahinko, rakenteiden sisällä ollut soppatankki alkoi vuotaa, ja kun naftat jo olivat pilssissä, en katsonut aiheelliseksi purkaa koko paattia kesähelteellä, vaan marssin lähimpään autohajoittamoon, ja ostin jostain, mikälie Ladasta, takapaksin reunalla olleen tankin, itseasiassa 2x, ruuvasin ne veneen laidoille jemmaan, yhdysletku, ja menoksi. Anturi toimi veneen mittariston kanssa, mutta toimi väärinpäin, jolloin vääntelin anturin vartta sen verran, että koho kääntyi toisinpäin, jolloin mittarikin näytti oikein.
     
  10. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Mielenkiintoista, en ole tuosta kuullutkaan mutta ei yllätä yhtään. Mulla on rosteritankki jonka aihiot teetin aikoinaan. Itse hitsasin kasaan. Pirullista hitsata koska vetelee aika iloisesti. Autometerin mittari ja anturi. Anturille on sisäpuolelle värkätty laippa jossa kierteet ruuveille Lähdöt ja huohotukset tein alunperin 10 mm rosteriputkesta. Nykyään tankki on muutettu ruiskulle käypäseksi joten pumppu, lähdöt ja paluu on isossa laipassa kiinni. Tankin sisällä vastalaippa ja kierteet kiinnitysruuveille. Tankin korkki on venetarvike, varmaan ainoa kikkare mikä on veneeseen halvempi kuin autokäyttöön.
     
  11. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Kaveri teki puuveneeseen itte yli 100 litran naftatankin vanerista.
     
  12. Buickustom

    Buickustom Gearhead

  13. rodhot

    rodhot Gearhead

    Omani ostin jo 2016.
     

Kerro tästä muillekin!