1984 Chevrolet Caprice jotain ihan muuta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja hevimies, 8.2.2013.

  1. hevimies

    hevimies Gearhead

    Tämäkin projekti sai tuulta alleen taasen. Eilen saatiin tuo runko haettua tallilta kaverin luokse hitsattavaksi. Samalla vahvistellaan noita puslapaikkoja ja tukivarren kiinnityspisteitä. Sen jälkeen runko suuntaakin kohti hiekkapuhaltajaa ja pulverimaalia. Noita puslia tarkastellessa ja vanhoihin vertaillessa kävi ilmi, että ne taka-akselin päällä olevat pultittomat kannakekumit ovat puolet matalempia kuin vanhat. Muuten ollaan samoissa korkeusissa ainakin perän puslien kanssa. Varmaankin menee sorvilla pyöräyttämällä korokerengas siihen.
    Keulan lisäpitkien tilalle ollaan pohtimassa ilmanottoja, jotka tulisivat vanhojen lamppujen kehyksien mukaisesti. Tuolla on idea nähtävissä kuvana: headlight air induction idea - Third Generation F-Body Message Boards
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    vaihteeksi laitellaan kuviakin: [​IMG]

    Kiitokset vaan hitsarille. kaikki takapään varret on nyt boksattu ja seuraavaksi sitten maalaukseen. Josko sitä ennen pullauttais noi puslat pois ja pohtis sitruunahapossa uittamista?
    Etupäähän tulee myös alatukivarsiin metallit pohjaan.

    lisäksi: taakse tulossa. http://www.umiperformance.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=2_173&products_id=286
    ja eteen: http://scandc.com/new/system/files/imagecache/product_full/SPC A body 010.jpg

    Taakse näin myös jonkun tekemän iskaritornin välitangon. [​IMG]
     
    Muokattu: 14.12.2016
  3. hevimies

    hevimies Gearhead

    Vihdoinkin tilattu koneeseen loput puuttuvat osat. Vien tuossa jollakin viikonlla kammen hiottavaksi ja sit pääsiskin vaihteeks niputtamaan mottia kasaan. mitenkä muuten nokan sisäänajo tapahtuu kun eikös siellä nosteta hetkeksi kierroksia aika paljonkin ylöspäin niin onko haittaa turbiinille. vai pitääkö olla turbiini kytkettynä irti kun kierrättää?
     
  4. hevimies

    hevimies Gearhead

    Nojuu turistaas taas vaihteeks vähäsen.:rolleyes:
    puslan korokkeet tuli tuossa männäviikolla piirrettyä ja annettua kaverilla sorvattavaksi. meinaan tehdä normi metallista niin voi sitten suoraan täppäillä runkoon kiinni ja saa samalla maalit niskaansa sitten. Kampi läks hiottavaksi jo reilu viikko sitten ja rockilta saapuivat dampperi, männänrengasuran putsaustyökalu, veivin laakerit ja imusihti.
    Nostajat on vieläkin carrolttonissa texasis ja täytyy varmaan niiden perään laitella viestiä että missä kuppaavat. :mad:

    Myös kauan etsimäni takavakaajatanko löytyi ja aletaan hieromaan kauppoja siitäkin.
    sitten pitäskin alkaa tuota saumatonta metalliputkea etsiä, että pääsis tekemään vahvikkeita ja 19mm putkea mistä leikkailee noita koripuslan keskiputkia.
    Noita alkuperäsiä tötteröitä kun ei oikeen enää oo missään hyviä. Omassani oli noin puolet ehjiä ja puolesta oli se alapään pilli ruostunut pois.
     
  5. hevimies

    hevimies Gearhead

    Jayy Kampi tuli viimeviikolla koneistamolta takasin. Tälläviikolla raappasin nuo männät puhtaaks ja ne olisikin oottamassa autossa jos vaikka tänään pääsis niputtamaan moottorin alakertaa. :) Moottorin nostajat vieläkin jossain jenkeissä. Taitaa joutua toisen setin tilaamaan ja täl kertaa fedexillä niin saa joskus perillekki. :mad:
    Kone alkaakin olemaan sitten kaasaria ja starttia vailla valmis.
    Bahcon reikäsahanterä tuli hommailtua noille korin puslapaikoille. Vaihdetaan kaikki paikat samalla kun aletaan. Alustaan alettava tilaamaan iskaria ja niveliä. Madallusjousiasiaakin pohdiskeltu voi nuo diiselin jouset olla vähän jämäkät nyt, tai ainakin pitää varmasti vähän pätkästä etusista pois. :cool:
     
  6. hevimies

    hevimies Gearhead

    Noniin nyt saatiin jo konetta kasaankin päin. ja kansien putsaamisella jatkettiin. Mitään kovin radikaalia ei lähetä tekemään mutta putsausta ja kiillotusta. kuinkahan noiden imukanavien puolella toi kiillotus? Haittaako mitään jos ne kiillottaa vai tarviiko ne olla karkeita että polttoaineilma yhdistelmä sekoittuu jotenkin?
    [​IMG]

    [​IMG]
    Nyt puuttuisi enää jakaja, startti ja kaasari. Laturikin pitää käyä kaupasta ostamassa ja bensapumppu jonkinsorttinen.
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

    Noniin taas potkaistiin tämä kakkakikkare eteenpäin.
    [​IMG]
    Tänäviikonloppuna tuli paukutettua tuo viimeinen kansi valmiiksi ja tietenkin innosta soikeana hakemaa tönäreitä diiselikylvystä, jotta niiden pesemisen jälkeen pääsis lyömään koneen kasaan, mutta:
    [​IMG]
    Noh suuremman ärsytyksen laannuttua kattelin uusia rockista, mutta samalla pohdin josko tuo uus nenäkeppi tarttis orkkista pidemmät tönärit ja loppujen lopuks päädyin tilaamaan comp camssilta tönärit, sekä keinut 1,52.

    Samalla tuli maalailtua noita alsutan osia. Kohta jos lähtis hakemaan lisää palikoita tallilta mitä pääsis maalailemaan. Runko ei ole edistynyt yhtään, mutta sitäkin pitäisi aloitella kohta puoliin.
     
  8. hevimies

    hevimies Gearhead

    Taas jotakin pientä. tallilta nappasin etypään osia matkaan ja sammalla kiskasin tuon polttoainesäiliön kyytiin.[​IMG]
    tuossa tankki raapattu harjalaikkalla puhtaaksi. Joku edellinen heppu oli tehnyt peltikattoruuvilla paikan tankin pohjaan niin tempasimpa sen irti ja juottelin technoweldillä umpeen. [​IMG]
    Samalla harjottelin taas tuon koritinan käyttöä ja tinailin tuon paikan kohdalla olevan lommon piiloon. [​IMG]
    Sitten olikin aika päräyttää happopohjamaalit tankkiin:[​IMG]
    Pintamaaliksi valikoin mastonin uutuusmalliston 2k sprayvärin alumiinin värisenä.
    Ongelmia meinasi tulla tuon aineen saamiseksi ulos purkista. :(
    [​IMG]


    Tällästä tällä kertaa. viikonloppuna jos pääsisi jo jarrusatuloita maalailemaan, sekä jarrujakoventiiliä. Olka-akselit pitäs putsailla ja nekin sais sitten vetää maalilla. Ja jostain pitäisi löytää uudet jarrukilvet levyjen suojaksi. :rolleyes:
     
    mikkis83, wilburi, 12345678910 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. HT

    HT Gearhead

    Hyvin etenee. Hienoa.
     
  10. hevimies

    hevimies Gearhead

    Eteenpäin sano mummo lumessa.:rolleyes:
    Jenkeistä tupsahti viimeviikolla keinutönäripaketti summitilta.
    Eilen päästiin niputtamaan kansia ja hiluja paikalleen. :p
    Tänään jatkettiin imusarjan maalailulla, sekä muutama muu pikkuhilu tuli samalla nykästyä väriin.
    Projekti starttimoottorikin pääsi purkuun. Vaihtoon meneekin melkeen kaikki minkä saa irti revittyä.

    Vielä kun jostain saisi sen vht.n burnt copper maalin niin pääsis kasaamaan tuon koneen loppuun.
    Ainiin saumatonta putkeakin tuli tuossa viimeviikolla tilailtua, niin josko pääsis rungonkin tukia kohtapuoliin vääntämään.:confused:
    [​IMG][​IMG]
     
    Petri R., isalmela, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Miten tää etenee?
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    Tää ei oikein etene, johtuen tuon oldsin kanssa pelleilystä. :(
    Toiveissa olis kumminkin kesäkuussa hakea runko kaverilta ja alkaa hitsaamaan siitä ne muutamat mätäpaikat ja sit sen vois viedä maalarille.
    Moottori odottelee vieläkin oikeaa väriä. Pirun hankalaa saada tuota metallihohtooranssia/burnt copperia :(
     

Kerro tästä muillekin!