mitkä on fiilikset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja slant six, 24.5.2008.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oisko nippeli-Tepolla? Kuvan otin netistä. Tommoset tuplajouset on turvallisia!

    [​IMG]

    Mä oon käyttänyt mitä nyt sattuu pöytälampun vieteristä K-raudan yleismalliin.
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  2. signet

    signet Gearhead

    Kokeiltiin joskus sata vuotta sitten,ei pysty sorvaamaan,onttoa,puhki menee...
     
  3. Myllis1979

    Myllis1979 1st gear

    Hankin sellaisen talviauton. Volkkari Poolon joltain melkein 2000-luvulta. Pelkkää paskaa... Ikinä ei ole ollut noin uutta autoa ja nyt se paska on mudassa jumissa ja se upea uusi auto näköjään hajosi faijan pihaan... Mutta ei hätää, otan varmaan sitten käyttöön Senecan.... Vähän tässä aprikoin, että jos enään hankin mitään talviautoja, vaan ajan tällä omalla teiden johtotähdellä!
     
    Rotten tykkää tästä.
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    ^Hyvä valinta. Oli lähellä ettei meikäläinen ajelisi tuolla nytten, mut kun jäin harkitsemaan liian pitkäks aikaan niin kerkes mennä sivusuun, kun tuo oli vielä ruostevaurioisena myynnissä...
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Käyttöauto oottelee vaihteeksi osia, matka jatkuu Valiantilla. Kuukausi takaperin tuli katsastettua, ainoa vika tuli paikanpäällä kun tempaistiin ovenaukasukahva sisältä poikki :) Se mikä talviajossa eniten harmittaa on kun ikkunat vetää jäähän sisäpuolelta, mitäs tuolle olette keksineet? Ja kuinka lämpimiä nuo kuuluisi olla? Isä aina kehuu kuinka lämpimiä nuo oli aikoinaan, mutta ainakaan tämä ei hirviästi vakuuta. Kyllähän sinne reilun kädenlämpöistä ilmaa tulee kun on lämmöt 90 asteessa, mutta ei hirviästi kehua voi. Vai onko sitä vaan tottunut liian hyvälle :D
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos hytissä olisi joku hallittu ilman poistumistie takaikkunan tienoilta niin saattaisi olla mahdollisuuksia suliin ikkunoihin. Eihän ne kojelaudan päällä olevat kaks tuloaukkoakaan ihan parhaiten sivulasiin osu, mutku jotta saa edes jotakin ilmanvaihtoa aikaiseksi, pitää pelata ikkunoiden raottelulla niin jotakinhan noista on jäänyt puuttumaan. Jossakin mun 80-luvulla purkamassa Dartissa oli poistopropelli takaikkunalla keskimmäisen 6x9 reiän kohdalla ja joku järjestely miten se ilma jatkoi pihalle asti mut muistikuvat on kovin hämärtyneet.

    Siis jonkun itte tekemä parantelu, ei tehdasvaruste.

    Laitoin tenu-Darttiin joku vuosi sitten uuden lämppärin kennon ja kyllä sieltä tulee lämmintä ilmaa vaikkei oo kuin 88C termari.
     
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mikä fiilis?
    Neckro!
     
  8. tevo

    tevo Gearhead

    Just etin ,vaihteeksi,sopivvaa ,loistavvaa a-kehoo AUTOksi
     
    FuryIII '71 ja tooke tykkäävät tästä.
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    onhan noita;)
     
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Totaalisen neutraalit...
    Toista vuotta ilman harrasteautoa eikä paniikkilippua vieläkään....
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Nyt mä nostan sen paniikkilipun sun puolestas... HEP!
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

  13. MJF

    MJF Double Gearhead

    Uutenavuotena kävin ihmettelemässä yhtä latolöytö-kuusvitosta. Siinä meni letkut jostain hattuhyllyn alta lokasuojien päälle tyylikkäisiin reikiin. Ei tullut sieltäkään tarkemmin katottua hattuhyllyltä miten ne sinne oli laitettu, mutta tätä asiaa kai sillä varmasti oli haettu.

    [​IMG]

    Näillä muutaman asteen pakkasilla suht kuivilla keleillä pysyy akkunat puhtaana ainakin tuossa työmatkalla 60km suuntaansa. Ja tuossa pitemmässä ajossa saa pudottaa jo lämpöäkin puoleen väliin että kyllä kai sieltä jonkin verran lämmintä tulee. Hitaasti vaan :D
     
  14. slant

    slant Gearhead

    Ajeltiin viikonloppuna 1000 km -72 Dartilla, käytiin Saarijärvellä K-S mobilistien talviajoissa. Hyvin tarkeni, oikein lämmintä oli varsinkin kuskilla, pakkasta enimmillään 17 astetta. Käyntiinkin lähti helposti. Sivulasit kyllä pukkaa jäätymään kun enemmän pakkasta. Mutta ei tarvinnut etupenkillä takkia.
     
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Onhan tuota ajeltu menemään, ihan kohtuudella on tarennut. Lohkolämppäri, tai edes ryyppy kaasarissa olis kyllä kiva, meinas olla aika nihkeä käynnistyyn kun seisoi eilenkin 16h työpäivän ajan tienvarressa -20 asteessa :D

    [​IMG]
     
  16. juha745

    juha745 Gearhead

    Tästä jos koitettas leipoa jonkunlainen räppänä... ei meinattu entisöidä. :D
    [​IMG]
     
    slant ja wilburi tykkäävät tästä.
  17. elky

    elky Gearhead

    [​IMG]

    Fiilikset on hienot, Scampissa on eturipustuksissa kaikki uutta ja moottori on nätimpi kuin viime kesänä. Varustelekassa näyttää olevan pussihousuja myynnissä...
     
    Lerssinen, slant, Slant Sickness ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Njaah... pussihousut hankintaan ettei jää puheeksi.

    Mutta hienohan tuo Scampin pannuhuone on.
     
  19. juha745

    juha745 Gearhead

    Pistän yv
     
  20. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jaahas fiilikset on kesää kohti.
    Tänään asennettiin kaverin kanssa Polaraan uudet änkkärit ja pakoputket taakse. Pitää kyllä kehua Marteliuksen taivutusta. Mistään ei tarvinnut väännellä / käänneellä. Akselin ylityskin tosi mureasti kohdilleen. Olisko jopa bolt on?
     
    Slant Sickness, dart -66 ja MJF tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!