Nascar klooni..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Packard/Merlin, 21.10.2017.

  1. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Ja mitä noi maksaa....! :cool:
     
    palontie tykkää tästä.
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Lukekaas uusin OCTANE lehti, siinä on juttu replicasta (kun aitoja ei ole kuin pari hassua jäljellä, yksi suomessa..). Tuohan oli sellainen puolisalainen skunk-work projekti jossa oli mukana hra Waxenberger Mercedecseltä ja herrat pajalta josta myöhemmin tuli AMG. Tuo versio olisi ollut melko lyömätön euroopan vakioautokapinoissa aikoinaan jos siinä olisi ollut kunnon jarrut. Ja kyllä tuo ulkonäkö oli jo aikoinaan tunnustettu lempinimellä "Die Rote Sau" eli The Red Pig... punainen sika :p:D:)
     
    rane58, miguelo ja palontie tykkäävät tästä.
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Octane on muuten laatuaviisi! Näin ot:na.
     
  4. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Todellinen ongelma tais kuitenkin olla liian suuri massa ja jarrut vaan oire siitä. Luokituspaino tolle oli yli 1,7 tonnia. Mutta olishan tollanen replika kiva nähdä suomenkin historic-ratakisoissa
     
    rane58 tykkää tästä.
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Onhan ne jarrut ratakuormureissakin..... ja ne painaa enemmän ?
     
  6. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ei tainnu kuormureissakaan 60-luvulla hääppösiä jarruja olla
     
  7. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Aina ihaillut noita Waxenbergejä, ihan kakarasta asti, kun noi tuli... :eek:
    Pitäisköhän....
     
    rane58 ja palontie tykkäävät tästä.
  8. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Juu kyllähän toi on ainoita mersuja joka on joskus aiheuttanut omistushaluja
     
    rane58 ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ainut.
     
    hantta ja rane58 tykkäävät tästä.
  10. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Toisaalta ei tuolloin ollut kuin varmaan max 15" renkaita ratakäyttöön, leveitä tosin...... ei sellaisten vanteiden sisään kovin luotettavasti tehokkaita jarruja saa, varsinkin jos luokitus yms asiat rajoittaa. Oikeissa nascareissa oli rumpujarrut mutta ei ne ole olleet niin lujilla ovaalilla kuin "oikealla" moottoriradalla Euroopassa ja siellä kaikki autot oli melko samanlaisia. Euroopassa siinä luokassa missä noilla mersuilla kisattiin oli mukana autoja jotka mutkissa meni karkuun, tilanteet ei siis olleet tasaväkisiä; waxenberger voitti suorilla tehoillaan mutta paino ja huonot jarrut teki altavastaajaksi mutkissa..... Mutta ilman tuota porsasta voisi olla niin ettei mersumiehillä olisi AMG:tä mitä kuolata.
     
    Muokattu: 28.10.2017
    rane58, miguelo ja palontie tykkäävät tästä.
  11. 401

    401 2nd gear

    Olkos se jollekkii suomalaiselle tullu tuommone waxenbergele ihan kilvan ajo käyttöön joskus?kehtois niin tonkis vanhan mobilistin esiin missä ol moisesta mesestä juttua niin siinä ihanko ois olla mainittu moisesta.
     
    rane58 tykkää tästä.
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    No hitto. Jos voitan 40 miljoonaa eurojackpotissa, niin olisin ostanut sulle allaolevan mesen. Mutta ei sitten, jos ei kelpaa
    [​IMG]
     
    palontie tykkää tästä.
  13. 401

    401 2nd gear

    Eiköön se täältäkin joku salainen nahkahattu löydy mikä sen meille kertoo ilman että tarvii rueta painettua tietoa etsimään.
     
  14. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  15. HC-Silence

    HC-Silence 3rd gear

    Täällä myös yksi nascar-ohjusta g-bodystä rakenteleva(ainakin aluillaan). Harmi kun ei saa hommattua widebody lokareita suoraan samaan tapaan kuin kaiken maailman b-ryhmäläisiin ja subaruihin...
     
    palontie ja Substitute tykkäävät tästä.
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    ^Regal?
     
  17. PerttiP

    PerttiP 1st gear

    Olen nähnyt semmosen autolehden testin (Carcraft tms) jossa tämä 280sec3.5 voitti saman vuoden (69) Pikkulohko SS camaron varttimaililla.

    Meni 0,2sec kovempaa 1/4mailin. Jutussa ihmeteltiin että miten voi saman painoinen 3,5litran koneella (V8) oleva Mercedes voittaa 5,7litraisella koneella olevan vaikka camarossa 150hp enemmän. Lopputoteamus oli se että Ehkä ne mersun hevoset vain on isompia ja voimakkaampia, maksaahan en yli 2 kertaa enemmän kuin camaron pollet (mersun hinnalla sai 2 SS camaroa).

    On hieno, minäkin ostaisin tuommoisen, jos voittaisin lotosta.


     
  18. HC-Silence

    HC-Silence 3rd gear

    Juu, 87 Turbo-T.

    Sääli on sairautta, vakioita on ameriikka pullollaan. Taitaa jäädä vakio-tekniikka oottelemaan rullaavaa gn:ää/we4/turbo-t:tä omista syistä. Ei tuosta 109:stä saa mitään mukavaa irti jos sen manuaaliksi muuttaa ja mitä oon seuraillut markkinoita, niin tälläkin hetkellä voi hommata aika edukkaasti rullaavan turbo-t:n/gn:än, joka keski määrin maksaa tekniikan kanssa parhaillaan 10k enemmän.

    Kuitenkin tarkoitus boxata runko, tehdä nascar-tyylinen takajousitus, mutta coilovereilla, kunnon kilpajarrut molempiib päihin, 3-osaiset bbs:n vanhan liiton hunajakenno kilpavanteet ja nimenomaan tärkein muutos mun näkökulmasta on tuo korin Levennys.

    Mitään replicaa en sinällään omasta autosta jaksa tehdä, sillä nykypäivän nuorena ukkelina käytän mielellään tämän päivän teknologiaa ja kaikkea tekniikka-pornoa, mitä on järkihintaan saatavilla.

    Opiskelu hidastaa oman projektin etenemistä edes rungon puhaltamiseen, mutta eiköhän tuosta joskus jotain tule...
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Juu ja sullahan on liian uusi korikin....
    81-83 on se "oikea" kulmikkaammilla sivuvilkuilla ja maskilla.
    Kunhan kiusasin... mutta on niissä eroa joskin sen huomaa vasta kun tarkemmin kattoo.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.2.2018
  20. HC-Silence

    HC-Silence 3rd gear

    Se nyt tosiaan on vähän makuasia, että minkä luokittelee itelleen sopivaksi malliksi.

    Ite diggailen eniten 1984 vuosien regaleita, joissa on on vähän radikaalimman muotoisia pullistuksia kaarissa ja normikorkuinen kupla konepellissä kasvatettu vähän miehekkäämmäksi. Ite en ainakaan turbo malliin ikinä laittais tasasta konepeltiä, menis ihan elämä pilalle kun kattelis tuulilasista ulos ilman sitä heheh. Noissa myös jo uudempi etuclippi, ois hienoa nähdä livenä jenkkilässä joku tällainen eläkkeelle jäänyt yksilö.[​IMG]
     
    palontie tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!