440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    saakeli ei meekkää 452 kansi remppa putkeen, frendi sai melkein valmiiks ne ennen ku huomas että pakokanavassa halkeema ! kuulemma joku 1.5cm seetistä sisäänpäin.. :( oisko fiksattavissa? 300e menny noihi tähän mennessä ja paljokoha moisen korjaus sit ottaa eli kysyiskö suoraan vaan pankista lainaa ja alsakannet? 75cc e-street vai rpm ? ja mistäs moiset halvimmalla?
    jegsiltä oisin kyl täs tilaamas muutakin...himottais... :)

    http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/5090/10002/-1?ymm=4294829810+4294829634+4294829066

    ainut että imarista otettu n. 0.20 mm kun kansia laskettiin edellisen kerran. menis varmaa jolla tiivisteellä...millää kyl viittis imusarjaa taas ostaa :)
     
    Muokattu: 19.2.2018
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Pieni halkeama seetissä korjautuis seetirenkaalla, mutta tuo taitaa olla jo vähän liian pitkällä?

    Rautakansia on hitsattukin menestyksekkäästi, mutta en välttämättä veis sille "mä oon tehny näitä kolkyt vuotta"-tyypille, ainakaan jos menetelmät on yhtä vanhoja.
     
    66monaco tykkää tästä.
  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

    juu en oo itte vielä nähnyt kansia. pitää nyt vielä ihmetellä mitä täs tekee... mietin tässä vaan että mitäköhän moinen korjaus hitsaus, tai mikä onkaan mahtaa maksaa. kansiin menee yht. 500e plus sit toi korjaus eli korjaus ei sais ihan hirveitä maksaa, muuten tilaan kyl noi alsa kannet...
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kaveri just korjautti parinsentin halkeaman pakosarjasta kansityössä. Maksoi huntin oikasun kanssa, tai vähän alle. Juottivat ilmeisesti messingillä, tai sit jollain muulla. Tietysti helpompi tollai pakosarja, kuin pakokanava, mut vähän suuntaa antava kuitenkin...
     
  5. 66monaco

    66monaco Gearhead

    okei, juu joku pari satkuu ois vielä ok...
     
  6. 66monaco

    66monaco Gearhead

    onkos tosiaan niin että alle dekki tason männillä, alle 9 puristuksella, alsakansilla puristus voi laskea jopa yhdellä... äkkiseltää laskin, jollai netin puristesuhde laskurilla , että jos noi 75cc laittaa vakiomännillä olevaan 400:seen, 0.020 peltitiivisteellä niin suhteeksi tulisi 9.1...ja siittä yks veks niin ois samoissa kuin tehtaalta... jos en sit höyläis niistä 65cc.... 0.084" jää männät dekkitasosta... no katotaa ny eka pystyykö sille rautakannelle mitä tekemään....
     
  7. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Ei nyt ihan auennut mulle toi viesti, mutta niin se munkin laskukone sanoo, että 400 alakerralla (männät ton .084" alle dekin), .02" tiivisteellä ja 75cc kansilla tulee toi 9,1 :1 ruttu. Höyläämättömällä 452 rautakannella (n.90cc) sama kokoonpano antaa rutuksi tasan 8 : 1.
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei ole niin. alsakansi sietää enemmän puristussuhdetta koska johtaa lämpöä paremmin (ja on sitä kautta huonompi hyötysuhde), mut kyllä ne toimii matalillakin puristussuhteilla siinä missä rautanenkin.
     
  9. 66monaco

    66monaco Gearhead

  10. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Ameriikan foorumeilla tullu useasti vastaan tota, että moottorin puristussuhde laskee, kun kansien materiaali vaihtuu alumiiniin. Vaikuttavat vielä olevan ihan tosissaan.:D
     
    66monaco tykkää tästä.
  11. 66monaco

    66monaco Gearhead

    sellanenkin tuli mieleen että mitens kun eiks noissa e-streetissä oo tulpat kulmassa eikä suorassa? mitenkohan HP valusarjojen kanssa, onko tulpan johdot sarjoissa kiinni? :)
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Hyvin mahtuu oleen ongelmitta.
     
    fordgranada ja 66monaco tykkäävät tästä.
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

    452:set läpäisseet koeponnistuksen ja koneistaja oli sitä mieltä että kiinni vaan varsinkin kun kansiin jo ihan kaikki tehty...kestää mitä kestää ja sit kun ei kestä, tilataan e-streetit :)
     
  14. 66monaco

    66monaco Gearhead

    nyt on vielä katottu crc halkeama aineel toi. ei kyl sen mukaan kovin syvä ainakaan oo. käytin nyt viel tuolla hicarissa tänää ton kannen ja oli ikis sitä mieltä että kiinni vaan. sano et jos siihe lykkää seetirenkaan, niin voi vaan ruveta halkee lisää. kasaan ja ajoo, sit ku rupee nestettä hävii tai valkosta putkesta, tilataan alsaa...
    [​IMG]
     
    J.J. tykkää tästä.
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Vähän kairaa pitäis kyl näyttää noille....
     
  16. 66monaco

    66monaco Gearhead

    4 pakoa ja yks imu jo kairattu, viikonloppuna loput ;)
     
  17. PerttiP

    PerttiP 1st gear

    En nyt ole mikään asiantuntija, mutta minulle on kansimiehet tehneet aina erittäin kapean pitopinnan. Ei pidä hyvin venttiili, jos noin leveäksi jättää. Eikö kannattaisi kairata ensin tavaraa pois ja ohjarin päät samalla viimeistellä ja sitten pyöräyttää 3n kulman seetit, joissa pitopinta 1mm leveä max.?
     
  18. 66monaco

    66monaco Gearhead

    varmaa kandeis, ois kandenu eka tarkistaa toi halkeemakin, perse edellä puuhun nääs :D noilla ny mennään jakuten satottuu toimii mitä toimii ja kun ei toimi, tilaan e- streetit :)
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tässä aletaan oleen taas kyllä siinä järjen rajoilla noiden rautakansien touhuamisen kanssa. Tää on toki vaan mun mielipide, ja jokainen saa ja täytyy harrastaa just niin paljon kuin haluaa.

    Jos en väärin muista, niin aiemmin jossain luki että toi kansiprojekti olis maksanu viissataa, mitä lie sisältääkään. Sisältyyks siihen viel edes venajousii? Nyt huomattu että ne on halki, pitäis vielä portata ja seetitkin vähä mitä on.

    Kasaat-purat-kasaat, ja sitten ostat noiden rautakansien lisäks vielä lopulta ne e-streetit joilla olis toiminu kaikki kerrasta. Rahaa ja aikaa palaa hukkaan kun koitetaan "säästää". Mun ajatusmaailmaan ei oikein mahdu toi yhtälö, mutta ei sen tietenkään tarvikaan.

    Tossa vielä motivaattoriks pari viimeisintä omaa e-street moottoria mitä tullu väsäiltyy

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    coronet70, fordgranada, MiskaO ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. 66monaco

    66monaco Gearhead

    juu ei tässä järkee taas oo. ja monesti miettinyt että ei kyllä koko harrastuksessa :D millään ei vaan nyt haluis lainaa ottaa alsoihin ja frendi ison työn nyt noihin rautasii tehnyt, ja nuo nyt kuitenkin "käyttökelpoiset". "porttaukset" nyt nysvään vaan omaks iloks. jouset retainerit, lukot ja venat uutta.
    tänää tuli mitattua palotila, 76cc... eli ihan jees jos kerta vakiona n. 90cc...
     

Kerro tästä muillekin!