Autotallin rakentaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 15.8.2004.

  1. Jooli

    Jooli Gearhead

    Tohon 6x13m menee tietty hyvin pari autoa peräkkäin, ite meinasin et tulis kaks rinnakkain tuohon 7m matkalle. Tietty sinne pitäs mahtua työkalut, kompura, hitsauskone, yms pientä ja jotkut yläkaapit ja hyllyt on tietty pakko laittaa ettei kaikki tavara makaa lattialla :)

    Eihän siellä varmaan aina edes oli kuin yksi auto, mut välillä kaks, kolmas saa odottaa pihalla vuoroaan ;)
     
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Kiitoksia vinkistä! Putsasin suodatinverkot, ja puhaltelin paineilmalla, ja pölyimurlla kenon. Sitten ruiskin rasvaa päätykumiin. Huomenna selvii, auttoko. Hetken aikaa käyttäessäni ei kuulunut vinkumista.
     
    GBS tykkää tästä.
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mä mitottelin ton mielessäni sillai että talveks saan 4 autoa sisään, kun ei jaksa tätä ainaista valkosta paskaa ja sitä että keväällä on sisustat homeessa jne.

    Vähän tiukkahan se on leveyden puoleen, mutta kun järkkäilee sopivasti rekordin ja letukan aina rinnan ni pitäs onnata :rotfl:

    Kun kalustoa on tällö hetkellä aika reilusti kun on pari fullsize farkkuletukkaa, camino, pari rekordia ja sit ois varmaan katteltava että mitä ton blazerin kanssa tekee, että hävittääkö sen :confused:

    Mut vasemmalle seinustalle tosiaan pikkuautot ja oikealle seinustalle sit peräkkäin laiteltavat yksilöt jotka on liikuteltavissa :D
     
  4. jorkat

    jorkat Gearhead

    lähes täyttä paskaa
     
  5. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Tos talliosuudes on hyvät mitat. Mulla on vastaavan kokoinen mutta 80cm leveämpi. Hyvin mahtuu ropeltamaan autoa. Seinien viereen jää hyvin tilaa ja auton ovet mahtuu aukeemaan täysin. Mahtuu vielä kiertää ympäriki. Sit jos yhtäautoa ruuvaa nii voi ajaa vaikka vähä keskemmäs nii sit vasta tilaa onki.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. cdi

    cdi Double Gearhead

    Mulla on 7 m leveä ja kyllä se sais olla 8 m niin mahtuis pöytä kunnolla vielä seinän väliin vaikka ropais konepellin alla.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä en mahu minkään kokoseen talliin. Aina se on liian pieni. Nyt on jotain 7,5x10 ja just menee yks belairi ja aarteet, mä en enää oikeen sovi sekaan.
     
    freetime-cruiser, rb, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. jorkat

    jorkat Gearhead

    sama. oon tukkinu romujani muittenkin liitereihin, enkä mahu niihinkään.
     
    palontie tykkää tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tokihan jäi sanomatta, että oma liiterikin on täys sinne kuulumatonta. Ja myös puucee ja varasto. Plus sit pressukatoksia sieltääl, joista yks on sit vielä nurin lumikuormasta.
     
    palontie ja jorkat tykkäävät tästä.
  10. valpas

    valpas Gearhead

    Sama täällä, ja kaikki on mulle tarpeellista........
    Ei oo tavaraa, jota ei 30 vuoden sisällä tarvi!
     
    TheVille, jorkat ja Jooli tykkäävät tästä.
  11. Jooli

    Jooli Gearhead

    näinhän se taitaa olla et tilaa ei oo koskaan tarpeeks, ite tehny lähes kaikki hommat pihalla niin jokukin talli ois mahtava apu nykyiseen :)
    kyllä sitä joskus hitsas volvon pohjaa -28`C pakkasessa mutta ei enää tulis mieleenkään:D
     
    jorkat tykkää tästä.
  12. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Joo pitäs ostaa halvalla joku konkurssipesä maatila jossa on pitkä navetta ja konehallia pitkin tonttia.
     
    Jooli, jorkat ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu kyllä itelläkin kävi mielessä että tarvii tehdä semmonen 20m2 (suurin rakennuslupaa vaatimaton) tönö mihin sais edes jotain varastoon tai sitten tossa kaveri puheli, että saattas saada kontteja järkättyä edes suht inhimilliseen hintaan ni jos pari semmosta ja katto välille o_O

    Kun aina sitä romua tuntuu riittävän vaikka kuinka yrittäs varastotilaa tehdä ja järjestellä :D
     
    jorkat tykkää tästä.
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Joo...:odcry:

    On mun talli ennenkin ollut täynnä, mutta nyt kun siellä on yksi puoliksi levitelty letukka, niin nyt se vasta täynnä onkin!!!

    Mulla on periaatteessa hyllytilaa, mutta kun ne oli jo ennen projektin aloittamista täysi, niin nyt kun sinne on vaan tungettu ja tungettu sitä kamaa lisää, niin näky alkaa olemaan kaoottinen.
     
    jorkat ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  15. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Pakettiauto on näppärä tilaatkaisu. Mulla on esim. Astron raato, mihin olen tunkenut moottoreita ja vaihteistoita yms. Kun se on pyörillään, ni sitä voi siirrellä jos on tiellä. Ja sit kun tilanne on menny siihen pisteeseen, että perikunta haluaa romut raitilta pois, on pakettiautot raivattu nopeasti aarteineen romunkerääjän matkaan.:D
     
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Tässä kohtaa ei vaan vanha Transitti pelasta, vaan pitäs pikemminkin olla bussi mallia Lontoo!!
     
    Jussi289, Camino'79, Morbidelli ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Jooli

    Jooli Gearhead

    pyysin piruuttani tarjouksen tommosest 9mx8m elementti-tallista kahella nosto-ovella, n.15000e plus sit tietty pohjat, eristeet, sähköt, peltikatto yms pientä. en tiiä näinköhän sitä pärjäis edes 25`000e budjetilla :(
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mikä firma?
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu ei se halpaa ole vaikka kuinka yrittäs laskea. Ite yritän pärjätä tommosella 25-30ke budjetilla KAIKKINEEN mutta saas nähä. Toki kaikki tehdään hartiapankilla ja mm. Pellit on jo käyty purkamassa talteen ja pohjantekoa on aloteltu, vielä yks kunnon sorakerros ja sit pääsee valuhommiin.

    Lattialämpö tulee ja täytyy jostain katella käytetty puu-/öljykattila jolle tulee oma koppero kompuran kanssa, kun ei millään jaksa enää nykyään kuunnella sitä perkeleen päpätystä ellei oo pakko :D
     
  20. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Tuas on jukajanristikon tarjous. Jonka kysyin 2016 kesällä. Tallin kokonais mitat on 13x9m josta on 3.5m katosta. Tämä on precut paketti nousevilla kattotuolilla ja katokses suorat. Ei sisältäny peltikattoa, eristeitä, ovia ja kipsilevyjä. Ikkunoit ei laitettu (turhat). Laittaa sit nosto -oviin.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!