Chrysler 300m kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Moparwhore, 28.11.2013.

  1. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No olisko ne raidetangon sisemmät kumipuslat antautunu? Itse ohjausvaihteen vikaa en ole koskaa googlettamalla löytänyt, mutta oisko tähän ketjuun, tai johonkin muuhun joku kirjottanu että itse ohjausvaihteen kiinnitys kannattaa tarkistaa?bRaidetangon ulommat nivelethän on siinä aika hyvin näkösällä, et niiden tiukkuuden pystyy varmaa kattoo siinä ihan rengasta heiluttamalla.
    Mulla nyt kertyny kilometrejä kohta viistonnii, ja tuon edellisen viestini korjausten jälkeen kyl tää tuntuu ihan mukavalta vimpaimelta vähä yli tonnin arvoseks autoks......
     
  2. -tl-

    -tl- Gearhead


    Joo ei oo ämmät hinnalla pilattuja. Mutta jos jotain joutuu korjaan niin on kyl tosi veemäistä kun yksinkertaisenkin homman takia joutuu aina puoli autoa purkaan...
     
  3. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ne hammastankoa paikoillaan pitävät kumihenkselit joskus vähän vaivaavat. Hammastankovikoja näissä ei yleensä ole. Alapallonivelet, raidetangonpäät ja koiranluut. Ja tietty ne raidetangon sisäpään helat menee aina. Aikaa myöte menee myös iskunvaimentimien yläpään laakerointi.
    Alkuperäisissä on yleensä rasvausnipat, ja hyvälaatuisissa tarvikeosissakin. Kestävät ikuisuuden. Kalleimmat ovat ne alapallot kun joutuu ostaa koko tukivarren, niistä yleensä pihistellään. Vittumaisemmat on vaihtaa ne iskuvaihtimien yläpään laakeroinnit. Tuostakin pääsee eroon kun aina konepellin avaamisen yhteydessä ruiskuttaa rasvaa sinne yläpään laakerointiin. Kestävät ikuisesti.

    Vanhaa Chrysleria ei kannata ostaa jollei itse osaa tehdä mitään. Teettäminen maksaa. Ja osat maksaa suomessa maltaita, ulkomailta ei juuri mitään.
    Tilaahan siellä konehuoneessa ei todellakaan ole. Tilaa saa lisää kun purkaa pyyhinkaukalon pois ja edestä etutuen, lähtevät bolt-on systeemillä.

    Kaikinpuolin parasta A -ryhmää koko auto ja todellakin rahalle saa vastinetta. On kaikinpuolin parempi kuin 300C . Ei häpeä uuden auton vierellä, kun on kunnossa ja varusteet toimivat. Muotoilu on ainakin nykyaikaisempi kuin 300C
    Eivätkä nämä mätäne kuin seuraajansa. Ruoste ei ole näissä koskaan ollut ongelma.
    Itselläni ollut LH- korinen jo vuodesta 2000. Kaikki eri variaatiot.
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Olis pari kysymystä, kun mulla ei ole ohjekirjaa. Mikäs näissä on koneen (3.5l) ja lootan öljynvaihtoväli? Kaipa noi tehostajan öljyt vois vaihtaa kans, kun pakkasella kylmänä pumppu tais pitää pientä älämölöä.

    Tossa kun just vaihoin takana kahdennettuihin savupiippuihin paremmat änkkärit pörinäpönttöjen tilalle, ni näköjää koiranluiden kumit murusina. Vois kuvitella et ois ollu jo elokuussa kun katsastin, ei vissii inssi on huomannu...
     
  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    Loota 60tkm suodattimen kanssa.
    Koneesta en osaa sanoa, 5000-10000km. Kuitenkin tosi usein. Tehostajan öljyt tietenkin saa vaihtaa kuin haluaa, jotkut eivät vaihda koskaan, kuten minä.

    Tehostajaan ATF, niin sanoo manuaalikin. Ja laatikkoon tietenkin vain ATF, ja mieluimmin omaa Moparia, pelaa kyllä sillä Motonetinkin vastaavalla. Koneeseen laittaisin joko pelkkää mineraalia tai osasynteettistä, en täys. Ihan 10/30 tai vastaavaa, kukin oman maun mukaan. Tuossa koneessa öljyllä on väliä, kaikki eivät pysy sisällä.
     
    Muokattu: 29.12.2017
  6. autoilija

    autoilija Gearhead

    Peräöljyt kannattaa myös vaihtaa, sinne menee ihan muistaaksein 80/90. Yleensä niitä ei vaihda kukaan. 1 litra. Voin melkein vannoa ettei sieltä tule kuin pari desiä jos ei koskaan vaihdettu. Helppo homma. Eli 42- lootassa on omat peräöljyt.
     
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Jaa, näissä väärästä päästä ruopivissa laitteissakin on peräöljyt. Pitääpä perehtyä asiaan, googlehan sen varmaan kertoo, auto on '99. Nyt ei tähän aikaan päivästä jaksa kattoo...

    Kiitos tiedoista.
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tais olla 1/4 räikkä kun menee siihen peräöljyn tyhjennysproppuun, täyttö avaamalla iso 24mm tms. pultti, löytyy laatikon oikeasta etusivusta. Suurinpiirtein siinä oikean vetoakselin kohdalla ovat kummatkin. Täyttö on 1 litra.

    Minulta löytyy ylimääräisenä 1kpl. 42- lootaa irrallaan autostickilla, turbiinivian vuoksi poisotettuna. Toimii. Ja 1kpl. vanhempi tavallinen 42 joka vielä autossa kiinni
     
    Muokattu: 30.12.2017
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No tuli sitten pika öljynvaihto tehostimeen tossa puolenyön jälkeen, kun lähti paluuletku duunin pihassa irti. Tarttee tutkii vähän tarkemmin paremmalla ajalla, kun eihän tuonne mitää nää ja yöllä hirveesti jaksannu enää perehtyä. Kun putki mistä se irtos läheltä raidetankoa, niin siin ei ollut edes mitää nystyrää estämässä tätä, klemmari oli kyllä joku omituinen ruuvvattava, mut saattaa silti olla jonkun oma viritelmä, jos vaikka korvattu rikkinäistä putkea letkulla.

    Talviloma lähestyy ja silloin vaihdan lootaöljyt. Mikä on tuo motonetin vastaava? Us-Partsista kun on tapana ollut kaikki ostaa, niin sieltä varmaan tarjoavat jotain Gulf:n öljyä, kaiketi sekin ihan käypästä on? Ja paljonko mun tarttee öljyä ostaa?

    Kiitos.
     
  10. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Motonetistä saa ihan Chrysleriin tarkoitettua Mag1 ATF+4 ölppää. Sitä mä oon aina käyttäny näissä.
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    5 litraa pitäis riittää sitä öljyä + tietty filtteri ja tiiviste. Samalla vaivalla siellä alla ollessa vaihtaa ne peräöljytkin niin saa siitäkin mielenrauhan.
    Se suodattimen o- rengas jää joskus sinne pesäänsä kun sitä vaihtelee ja on joskus tullut vastaan sellainenkin että se öljypohja on liimattu niin kovin kiinni ettei sitä saa irti sitten millään.
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Joo kyllä, peräoljyt on myös työlistalla. Tosta tehostimen rääkäsystä yli kympin pakkasella vielä viisaampien mielipiteitä. Eli kylmänä kun starttaa, niin noin sekunnin se siellä rääkyy. Viime yönä kun ei ollut muuta öljyä kuin jotain Mobilin ATF:ää, niin tänään kun tos lähin liikenteeseen ni rääkäs taas. Oli tarkotus vaihtaa sinne Red Linen tohostinöljyt, niinkuin 300c topikissa ovat vaihdelleet poistaen vastaavan äänen. En tiedä mitä mönjää siellä ennen on ollut, vai onko pumpussa joku ihan oikea vika? Vai onko vain niin nirso et pitää ilmottaa hyi yök en syö, anna parasta mitä rahalla saa...
     
  13. autoilija

    autoilija Gearhead

    Rääkyy? Kai siellä on riittävästi nestettä eikä hihna luista? Olen laittanut ihan ATF- öljyä eikä koskaan ollut mitään ongelmaa. En ole kuullut että niissä mitään vikoja oikein olisi koskaan ollut, voihan se pumppu tietty olla loppusuorallakin..
    Jos neste vähissä ne ennemminkin korisee, hihna voi tietty luistaa hetken kun pyörähtää käymään.
     
  14. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ääniä nyt on hankala aina muuttaa sanoiksi. Tehostin se kuitenkin on, kun aamun ekassa startissa kääntää rattia niin ääni myös muuttuu. Tämä vain näillä kovemmilla pakkasilla. Nestepintahan on aina ensimmäinen tarkastuskohde.. Hihna on myös menossa vaihtoon, kun on aika elähtäneen näköinen. En kyllä ole mieltänyt sitä remmin luistoks. J-päärempan jälkeen se jäi löysäks, mut vinkui niinkuin hihnan kuuluukin ennen uudelleen kirraamista... Annan siis noi aateeäffät olla sisällä ja kuulostelen mitä remminvaihto vaikuttaa.
     
  15. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Mulla on rääkyny tehostimen pumppu joka ikisessä nykykraisussa oli se sitten 300M, 300C, New Yorkeri, Sebringi tai LeBaroni. Eipä ole mikään auttanut tohon vaivaan kun uusi pumppu, mutta sekin alkaa rääkymään parin kympin jälkeen. Antaa rääkyä kun ei ne koskaan ole hajonneetkaan.
     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Oon maininnu ennenkin että kun vaihdoin ratuksen tehostajaan mag1 psf:t niin vitullinen ulina. Korjaantui redlinen vastaavalla.

    Voijjakkeri alko huutaan samaan malliin magilla, siihen laitettiin plusnelosta lääkkeeksi.
     
  17. autoilija

    autoilija Gearhead

    Aina kuulee uutta. Mulla ei ikinä ole ollut mitään ongelmia, ei edes sivuääniä. Ainoa vika mitä missään Chryslerissa ollut liittyen ohjaustehostimeen on ollut voijakkerin pumpun ruostuminen pohjastaan puhki, ei ole tainnut edes mitään letkua koskaan tarvinnut mihinkään vaihtaa ja otanta on sentään liki parikymmentä vuotta.
    Pelkällä dextronillakin ajellut, ei ollut siitäkään moksiskaan.
     
  18. tha022

    tha022 Gearhead

    Ostin sitten 260tkm ajetun 300m.
    Vasta mennyt startti, laturi, 4xrenkaan laakerit ja ohjaus tehostimen säiliö.

    Pumpun rääkyminen vaimeni ja kermavaahto säiliössä loppui kun pytyn vaihdoin. Oli halki letku onaleen vierestä.

    Joo ja tilasin rokki autosta Moog eturenkaan laakerit, oikea kesti 2tkm ja vasen 2.5tkm.
    Eiku uspartsilta Timken tilalle ja ainakin vielä toimii.

    Ai niin, olihan 2.7 koneessa (-99) jakopää ketjulla?

    Jos on remmi niin taitaa olla vaihto edessä ja äkkiä.
    Edellinen omistaja (73v ukko) kertoi että siellä on sähkö sytytystulpat ja niitä ei tarvi ikinä vaihtaa
     
  19. autoilija

    autoilija Gearhead

    2.7 koneessa tosiaan on se ohjaustehostimen säiliö erilainen, ja se hajoaa aina siitä letkuliitännästä. Murtuu poikki. Vaikea löytää mistään ehjää..
    Miten yleensä siitä on jo kaikki laakerit mennyt, ne yleensä kestää sen +300tkm.. nehän on kyllä helppo vaihtaa. Olisko joku asennusvirhe jos kesti vain 2tkm?
    Ketjukone se on. Siitä se räjähtää jollei ole koskaan vaihdettu, vesipumppu pyörii sillä samalla ketjulla ja sekun alkaa vuotamaan niin on öljyt ja vedet sekaisin. Tuo ketju kaikkineen suositellaan vaihtamaan 180tkm välein, kun on kuuluisa siitä että se räjähtää siitä jakopäästään..
    Ihan normaali tulpat siinä on, puolat vaan suoraan siinä tulppien päällä.
     
  20. tha022

    tha022 Gearhead

    Harmi kun en osaa liittää kuvaa tähän näistä kuuluisista sähkötulpista.
    Näin oli kuulemma ihan korjaamon setä papparaiselle kertonut ettei niitä vaihtaa tarvi.
    Oli melko hurjassa kunnossa kun pois otin, ei voi kuin ihmetellä kuinka tuo edes kävi niillä enää.

    Siitä vaan epäilys heräsi että kuinka paljon muuta on jätetty tekemättä kun ei ikinä tarvi.

    Jos nyt ensin korjaisi tuon vuotavan vesitilan ilmausruuvin ja jos vielä katoaa nesteet niin tulee jakopää remppa.
    Öljy korkissa ei ainakaan vielä ole mokka vaahtoa.
     

Kerro tästä muillekin!