Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Vemani

    Vemani 1st gear

    Appi oli teettänyt virman kalentereita sekä maisema että tyttö kuvilla. Noh emäntä kun sai päättää kumpi otetaan niin jäi se tyttö kalenteri saamatta:poff:
     
    Cumminski tykkää tästä.
  2. Vemani

    Vemani 1st gear

    :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:
     
  3. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Totta. Ite kans tykkään myös kauniimmista versioista, joissakin mennään jo hyvän maun rajan yli eikä jää mielikuvitukselle tilaa
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kyä se niille olis silloin kelvannu ku kerta tehtaalta sellasena tullu. Enempi ne siihen aikaan niitä kyttäs ketkä oli tehny sen itte tai laittanu toisesta autosta. Kaverilla oli lava-autossa 240L tankki joka oli silleen rakennettu että kiersi runkopalkinkin. Se toi sillä lämmitysöljyksi tiisseliä taloonsa. En muista mitä se makso mutta 92 okt joka kävi hyvin -74 440cid monacoon maksoi nykyrahassa 15,6 senttiä litra halvimmillaan. Kelpas ajaa ryssien kans kilpaa siellä jossain. Kerran viritetty lada jäi vasta kun oli lähempänä 180 lasissa.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Miten ne eroaa toisistaan? Nainen on nainen...
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tarkennuksena, en kyllä vaimoltakaan kysyny, sanoin että jaahas, OD:lla Dodgen omistajat kaipaa tyttökalentereita ja vaimo sanoi että en suostu kuvattavaksi vaikka pyytäisit :rotfl::rotfl::rotfl:
     
    Cumminski tykkää tästä.
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead


    Ihan teoreettisesti vaan ajattelin että, mitä jos joku muu pyytää.....

    Kyllä minä aina yhden ostan sellaisia kalentereja missä on sopivasti naisten ja dodge ramin kuvia. Ei tartte olla edes alasti muttei kyllä missään pilkkihaalarissakaan. Mieluummin tietysti vielä 1 ja 2gen mutta vapaamielisena kaverina hyväksyn suuntautumisen myös uudempiin malleihin.
     
    Joonnaz ja Cumminski tykkäävät tästä.
  8. Putiainen

    Putiainen 1st gear

    Iltoja, vihdoin sain tunnukset toimimaan ja pääsen kyselemään tyhmiä :D

    Eli ramikkuumetta olen potenut jo monta vuotta ja nyt on kuume sillä tasolla että jotain on tehtävä.

    2006 cumminssista on kauppaa hierottu mietityttää kun myyjän mukaan vaihteisto olisi jo tehtaalta tullessaan ollut normaalia lujempaa tekoa :odconfused:
    Kumminkin muuta tarjontaa katsellessa samanikäisissä vaihteisto on monessa vahvistettu ja rempattu.. Tätä asiaa tässä topicissa varmasti on riittämiin jauhettu mut kysyvä ei tieltä eksy:odbiggrin:
    Vakio vehje siis ja nätillä käytöllä ollut. Vaihteisto toimii niinkuin pitää mutta oma käyttö voi olla välillä kovempaa ja voima houkuttaa :odcool:
    Mistä firmasta kannattaa kysellä ja montako tonnia karkeasti pitää varautua köyhtymään jos laatikon halutaan kestävän vaikka vajaa 500hv ja sen mukaiset väännöt?
    Korotuksia ja renkaitahan se vaatisi mut katellaan sitä kestävyyttä ensin ja lasketaan sit rahoja uudelleen:lol: mittarissa 242tml
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Miten sait vaihdetuksi? Kattelin korjausroopuskoista että pääsylinteri pois tieltä ja sitten pääsee tehostimen ottamaan vasta. Kuulosti tietysti loogiselta mutta joku amerikan joe oli vaan vetänyt sylkkää kauemmaksi varovasti ja tehostin mahtui silleen tulemaan pois. Oli tosin bensa mutta kuvassa näytti melko samanlaiselta se pääsylinteri ja tehostin pitäs vissiin muutenkin olla sama. Säästäs aikaa ja vaivaa rutosti kun ei tarttis ilmailla. Kummassakin tapauksessa tosin saattaa vanhat putket katketa.....
     
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Aattelisin ite että vaihtaisin koko shitin eli paketin kerralla. Toisaalta.. liekö nuo kiinan valmisteet sitte enää kovin luotettavia, varsinkin kun jos vertaa siihen alkuperäiseen. Eihän siitä alkuperäisestä sylkystä mene kun ne tiivisteet korkeintaan, eikai niissä muu voi hajota? Toisaalta.. jos vaihtaa sen shitin kokonaan uuteen (pääsylinteri+töhöstin) nii jää ainakin se alkuperäinen sylkky käteen johon sit vois vaihtaa osat, ja autoa pystyis käyttämään ainakin niin kauan kunnes se kiinan sylinteri pettää.. snaijaatko?
     
  11. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Nonniin, sitten tietäjät mestoille. '04 5.9 cummins. Kävi sitten aika reippaasti huohottamaan ja savuttamaan. Öljyntäyttökorkki tanssahtelee iloisesti kun sen löysää. Autolla ajettu about 290tml, öljyt vaihdettu pari sataa kilsaa sitten. Vaihtoehtoina ilmeisesti joko männän renkaat tai suuttimet paskana? Kumpi voisi olla todennäköisempää? Toivon suuttimia :(
     
  12. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    Suuri vaara et suutinkussu ja polttanu mäntään reijän.....mut puristuspaine testi koneeseen niin eiks se siitä selvii
     
  13. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Oon kans harkinnut suutinhuoltoa omaan 12v pannuun. Myykö suomessa ketään ihan vaikka vakiosuuttimia kunnostettuna?

    Sais vaihtaa heti niin ei auto seiso sitä aikaa kun suuttimet on maailmalla.

    En tiedä onko mulla mitään vikaa niissä, mutta kai nekin joskus hyvä laittaa olisi kun 296 000 mailia mittarissa ja vihkossa ei mitään puhetta niistä.
     
  14. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    On se kyllä yks vittusaatana kun ei mikkää mee kohtuuella! :D Jos menee mäntä ja hoonaushommiksi niin mitähän pajaa täällä suositellaan? Ja mistä niitä suuttimia voisi alkaa mankumaan? Eihän tuollaisiin remontteihin koskaan ole varaa mut aina sitä voi haaveilla :(
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Yeh man, Mi ovastaan weh yuh a seh.

    Ny jäi remontti kesken ku tippu juotostinaa männä ehtoona silmään. En suosittele kelleen, vittumoinen repiä irti silmän päältä ja luomista. Just tultiin keskussairaalasta lääkärin tyköntä. Kuulemma selvisin säikähdyksellä, saa nähdä. Ei kannata tulla meillepäin nyt, täällä liikkuu melko jarruton ainakin hetken näkörajoitteisen kuljettama 2gen rami.
     
  16. sisu

    sisu Gearhead

    Ei kai ehjää kannata korjata? Mutta jos vaihtaa haluaa ni
    D-Tech niitä myy ainakin.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  17. sisu

    sisu Gearhead

    En lähtisi huolestumaan jos korkki vähän tanssii, oma huohotti aika paljon eikä männissä renkaissa tai sylinterin seinissä ollu mitään vikaa. Mulla oli vaan 53lohko ni vaihdon yhteydessä tuli ihmeteltyä koneen kuntoa.
     
  18. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Pitääkö -09 mallin 2500 Ramissa olla vähintään Li119 kantavuusluokan kumit?
    Kokonaismassa 4077kg,akselimassoja en löytäny otteesta..
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    muistasas
    muistaakseni täytyy olla 121, taka-akselille ei muuten piisaa
     
  20. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mun mielestä sais lähtee vähän herkemmin tulille pikkupakkasilla ja vähän se kylmänä tuprauttaa sinistä. Alkuun oli ihan hervotonta savutuksen kanssa kun ostin ton 2017 maaliskuussa ja se oli seissyt yli kaksi vuotta.

    Nyt oon ajanut 16 000 mailia ja käyttänyt red linen litkua niin savuttelu on loppunut kokonaan kylmäkäynnistystä lukuunottamatta.

    Käynnistymiseen vaikuttaa toki huonot akut ja startti.

    Tänäänkin -18 ja tulille kylmiltään ihan hyvin kun anto napista hehkua reilu 10 sekuntia ja pedaalia alas startatessa. Pakko painaa lappu pohjaan, koska puolessa välissä ollessaan saa sahata pidempään.

    Hehkua se tarvii oli pakkasta 2 tai 20 astetta, mutta lähtee molemmissa oloissa ihan samalla tavalla käyntiin.

    On tää rami kyllä ollut nyt mulle se kuuluisa " kova peli maailmaa vastaan " :D
     

Kerro tästä muillekin!