Bonneville 3.8 ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 14.3.2018.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tahtoo sanoa et testaa lamppu toisella autolla, ei se välttämättä ole rikki
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Puolan päästä johtoja jos se näytti koneen käydessä kolmekin pyttyä pimeeksi ja välillä kipinä tuli kovalla rytmillä ja välillä hajamielisesti ja kaikkea tästä väliltä :D

    Tietysti vois sen testata toisella mutta kyllä tuo jo aika vahvan näkemyksen lampun kunnosta kertoi...


    Vaikka se kone ei täysillä käynytkään niin kolme pyttyä pimeenä se ei ois jaksanu tyhjää käydä ilman apuja :D

    En tiedä käviskö neljälläkään?
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Niin siis ei mullakaan pytty poissa ollut. 1 pytyssä lamppu sekoili just samalla tavalla, vaihdoin 1 ja 2 tulpat ni sai sytkän tarkistettua, ja vika siirty 2 pyttyyn... tiedä sit onko jotkut lamput niin ronkeleita että pitää olla vahva kipuna.....

    E: vaihdoin eka johdot, vasta tulpan vaihto auttoi...
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jep, ihan hyvin käy ilman maffiakin. Vikakoodi vaan tulee heti. Pystyy ajeleenkin ihan normaalisti.
    Onko siinä nyt se uus sytkäyksikkö paikallaan, kun sait käymään?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On mutta eise vika voinut siinä olla. Kokeilin kyllä aiemminkin ilman kaasua muttei auttanut. Kaise koneen kuivaus sitten autto jos aiemmin jo valmiiksi niin sooseissa ettei kaasukaan auttanut.


    Ja kun ilman lämpöanturia ei lähtenyt lainkaan edes kaasulla... Vaikka aiemmin toistin neljästi kaasulla käynnistyksen..ja heti takaslaitolla omin voimin jakso...
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oliskohan siinä lämpöanturissa tai piuhoissa pätkistä? Jos piiri on katki, tai liitin irti, se antaa sille bensaa -40C tilanteen mukaan.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos tarttet niin kaverilla on tollanen pontiac tila-auto tuolla persläpi eiku siis jumal moottorilla ja se voisi olla myynnissä
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei eli se -40 on se pahin. Ois luullu ettei hirveesti poikkea -25 saannista kun semmosilla keleillä sahasin sitä aiemmin.


    Huomenna uus anturi kehiin niin näkee tapahtuuko mtn. Vois tuon vanhankin irrallaan mitata.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ruisku ja sytkäosista ja muista antureista voin tarjota köntän. Koria en kaipaa.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ootko harkinnut kaasarointia?
     
    Rotten ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos se ois helppoa ollut :D
     
    pekkosbill tykkää tästä.
  12. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    Kävi myös itellä mielessä, liian vaikeeta. Mulla muuten kaasuläpän asento tunnistin vittuili, niin pikkasen kaasua painamalla lähti käyntiin, tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla tosin poltteli valoa ja saatto sammuilla esim alamäessä ku päästi kaasun...
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Onhan bensa hyvää eikä ikääntynyttä vuosikertakamaa?
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Koko paska tai ei mitään
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    Jos esmes TBI tekee ns. "eiku enpäs lähdekään" härön, niin se saattaa lutata pytyt niin täyteen pensaa, että toi on lähes ainoa konsti jolla mosan saa ilman kirkossa käyntiä yms. poppakonsteja käyttämättä samantein tulille, akun ja startin toki pitää olla kondiksessa että tulpat saa kuivattua starttaamalla, tuuletustoiminto ei ainakaan vm -90 ecm softalla muistaakseni katkaise bensansyöttöä aivan kokonaan, mutta vähentää sitä merkittävästi
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    jos anturit on piuhasta maadottavaa mallia, niin yks mitä kandee tsekata, on johtosarjan maadotuksen tähtipiste ja siitä koriin menevä johdin sekä sen liitos.
     
    Substitute tykkää tästä.
  17. DX

    DX Double Gearhead

    jos mua lyö pesarilla päähän niin saan kuhmun
     
    Mudracer tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    juu se on tuoretta

    valitsen: ei mitään
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Noniin. Lähti laakista tulille. Vaihdoin uuden lämpöanturin.

    Huono käynti oli yksi tulpanjohto irti... Tämä kävi viimeisen puristuspainemittauksen jälkeen, aiemmin tuplavarmistin sen.



    Lähtee heti käyntiin mutta tyhjäkäynti joko kuolee tai seilaa. Onko tälle iac opetusta kuten tbille tai muille? Netistä en löytänyt oikeen mitään pätevää. Ecmmän nollasin ton viiden pytyn jälkeen ettei ole oppinut siihen. Välillä on ihan tasainen käynti.


    Ajossa menee ok, vetää vaan aika kovaa d:llä eli jotain viilunkia on. Kaikki letkut tsekkasin ettei ois vuotoja.


    A: Oliko vanha puola/icm oikutteleva ja sitten hyytyi ja pisti koneen niin märäksi ettei uusillakaan sytkäosilla lähtenyt ennen koneen kuivausta?


    B: jotain mystistä tapahtui ja auto tekee kohta taas tenän?


    Koska koitin kyllä kaasulla autoa käyntiin heti kun oireet ilmeni, ei auttanut. Ja uudet tulpat ja johdotkin se sai vielä ajokuntoisena ollessaan.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lämpöanturi (vanha) näytti 20k alueella jotain 0.20 kun oli mulla kädessä Ja sytkärillä kuumentaessa lähti laskuun. Pakkaseen laitoin vielä mutta kunnossahan tuo oli.
     

Kerro tästä muillekin!