Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Surisee selvästi, en oo tarkemmin miettiny.

    Akut vaihdettu isompiin nii alko starttiki pyörii ku singeri entisee verrattuna
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Akut on tosiankiin aika tärkeät siinnä, kun aika paljo elektronika, mika saata kärsii kun alka ol jänniteet liian matalat varsinkiin FICM on ensimaiseks tulilinjalla. Startti pitaa ol kans kunnos jos on puoliverine, jos pyöritä sillä ikään kun sahaen, alkaa ol kaikenäköisiä synkrönöintin onkelmia, vaikeeta starttamista ym. Ei see PA pumppu pitais mita kovaa surina pita, mutta se kuulu jos on hiljasta. Jos se sulla pitaa kova ääntä voi ol tankista tuleva linja joteenkin tukossa. Otas tankist pumpule tuleva linja auki, on merkatu pumpun kyljessä nuolimerkeillä. Ja puhalta paineilmalla tankin päin, muist ot tankin korkki auki muuten tule sotkuja.
     
    Muokattu: 10.3.2018
  3. NikoS2

    NikoS2 1st gear

    Noniin mitähän 2005 f250 on vailla kun kiintoavain syttyy mittaristoon? Sammuu kyllä kun auton käynnistää uudelleen. Huoltovalo vai kenties jotain kalliimpaa?
     
  4. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Ei muuta ku vikakoodin lukuun. Sieltä se selkii mitä asiaa pirssillä on.
     
  5. AJ

    AJ Gearhead

    Mistä sais hankittua hyvän huolto/korjausmanuaalin? Tais tulla omaan möykkyyn kansiremontti eteen, nesteet oli hävinny paisarista ja aika kova paine tuntui olevan kun avasin korkin.
    Aiemmin kyselin laatikon tärinästä, niin se johtui laatikkoöljym vähyydestä, tarkastin ne ensin vähän huolimattomasti... ulospäin laatikko on kuiva, voitaisko öljyt jakolaatikkoon?
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ennen kun rupeet irroita kansia, tarkast et ei ois EGR cooleri paskana jos sellainen on toiminas, paikkalla viellä. No koskaas oot tarkastanut-vaihtanut viimeks laatikonöljyt. Tarkastetaan tyhjäkynnillä ja tasasella alustalla. Niitäkin öljyjä on syytä vaihta joskus ja kannata käyt niitä oikeitä öljyä, laatu lukee mitatikun kahvassa. Tuskinpa on öljyt menny jakolaatikon. Tarkast et ei vuoda jostaakin siit laatikon välijäähdytimestä. Eli auton etupääs puskurin alla on see jäähdytin ja suodatin ja putket. Siinnä on muutama sellaist vähä huononnäköist liitost mitka voi rupee vuodama. Sit toi kenno itest, on olnu tapauksia, kun vetetään vähä kovettunun lumihankeen läpi ja toi syyläri just siinnä "sopivassa" paikassa. Toimiks see laatikko nyt normaalist et ei öljyn vähäisuus satutanu sitä. Tieteenkin voi ol ihan tavallinen juttu että vaihdon yhteydessä ei oo laitetu tarpeeks öljyä laatikon.
     
    Muokattu: 26.3.2018
  7. AJ

    AJ Gearhead

    EGR:n tilalla on imusarjassa peitelevy, eli taitaa sen jäähdytinkin jäänyt floridaan... huoltokirjan merkintöjen mukaan egr ja pakoputken katalysaattori poistettu jo jenkeissä. Vielä en ole ehtinyt tutkia veden katoamista, auton on seissyt siitä asti kun vian huomasin, onneksi ei ole ainoa auto taloudessa, vaikka nyt joutuu volvolla ajamaan. Mikä olisi hyvä manuaali remonttiin. Ebayssa oli alkuperäisestä huoltomanuaalista lähtien kirjallisuutta, 350$ olis kirjasarja maksanut tuohon vm. -05:seen.
    Öljyt vaihdettu viime kesänä ja on laadultaan oikeaa, öljyn lisäyksen jälkeen toiminut hyvin, sillä ei montaa kilometriä ajettu tärisevänä. Vaihteistoöljynjähhdyttimen putket ja liitokset kävin läpi ja niissä ei ollut merkkejä vuodoista. Sen vuoksi epäilin sitä jakolaatikkoa.
     
  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No ilmeisest on käyny sit niin, et ei oo tarpeeks laitetu öljyä laatikon. No mut tarkast kuin paljon siinnä jakolaatikos on öljyä. Siinnä on tarkastusproppu. Ei sulla ehkkä tarvi osta sitä kirjalisuutta jos nyt ei muuten halua sitä. Sellaisia yleisiä ohjevideoita pyöri netissa riittavast. Niissä ei vältämät puhutaan kaikist tolerantseist ja mitoist, jos tarvi kansia työstä. Mut ehkkä sitä ei kotona vältämät muutenkaan tehdään. See nesteen katominen kannat tarkast ooks see mootorinöljyn joukossa, vai tuppaks see pakoputkeen kaut pihalle höyrynä. Toimiks lämppari normaalist
     
    Muokattu: 28.3.2018
  9. AJ

    AJ Gearhead

    Lämppäri toimii normaalisti, vaikuttais et nesteet olis menny öljyn joukkoon.
    Lämppärissä on sellanen mielenkiintonen ilmiö, että ulkolämpömittarin näyttämä nousee ajon aikana ja aut.ilmastointi ei ymmärrä sitä. Parin asteen pakkasella ulkolämpötilamittari näyttää 70f parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen. Eli lämppäri alkaa puhaltamaan viilempää, lämpöä saa kyllä lisää kun säätää sisälämmön pyynnin ylemmäs. Ilmeisesti aut.ilmadtointi vertailee ulko- ja sisälämpötilaa?
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    silla konstilla saat muutetu farenheititi celsiuseks Ju see vertaile niitä ulko ja sisälämpötiloja ja ulkolämpömittari pita ol toimiva muuten ei atomaatiilmastointi toimi oikein. Saat sen näkyviin painamal EXT TEMP nappula. Jos nesteet menee öljyn joukko sit nousee myös öljyn taso, tarkast ooks näin käyny. Ja öljy muutu sellaiseks harman väriseks. Jos öljy on normaalivärist eli musta ja öljytaso ei oo kohonut, sit se menee muualle. Lisa alustavast nestet ja kato häviäks see uudelleen.
     
    Gummisti tykkää tästä.
  11. AJ

    AJ Gearhead

    Onko kokemuksia minkä merkkinen tiivistesarja kannattaa ostaa?? Rockautossa on tarjolla Apex, Fel-pro, Enginetech ja Mahle merkkisiä, mahlen sarja on ainakin kallein. Lisäksi erona on onko 18 vai 20mm engine head dowels, eli mitkä?
     
  12. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Vaan alkuperäiset Fordin kannentiivisteet kannattaa laittaa!
    Dowels eli ohjuriholkkien koko vaihtui 18mm -> 20mm tammikuussa 2006, jos on orkkis kannet.
     
  13. AJ

    AJ Gearhead

    Ok, mistä sais alkuperäiset tiivisteet hankittua? Muihin tiivisteisiin käy varmaan tarvikkeet?
    Tossa pitäis sitte olla 18mm, auto vm. 2005 ja näyttäs ettei yläkertaa ole pidelty tehtaan jäljiltä.
     
  14. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Onkos kukaa muuttanu fordin tai muun ison pick upin perää ilmajousille? Jos niin minkälaisilla osilla. Olis mukavampi ajella kun ei pompottais. Omas rakkinees ollu vetopöytä jenkkk Joella, ja lisäilmapussit lisätty. Tarkotus olis pientä bobbarii saada kuskattuu lavalla, nii lastaus helpottuis ku sais perän laskettuu alas, ja ajomukavuus paranis tyhjänä. Nyt pusseis vaan 0,5bar et pysyy ryhdissään.
     
  15. Janne76

    Janne76 3rd gear

  16. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Mulla on kans sellaset Firestonen lisäilmapussit. Kyl ne paremmin tasaa kyytiä kun laittaa 3-4 bar painetta, vaikka ei niillä kyl ajomukavuutta paljoo paranneta.
     
  17. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Joo no idea olis saada se perä alas lastates, ei tarvis niin pitkii ramppei tehä. Mikään pykälä kun tuota ei estä. Kunhan tietäs miten fiksuin.
     
    Janne76 tykkää tästä.
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jos nyt oot varma että vika kansissa, tiivisteissa. Sit kannata irrota ne ensiks ja katto mita se on syönu, minkalainen on ja mita sa tarkka tarvit siihen. Ja sit tilaa oikeet vermeet. Niiten kans ei mee kaua. Noin viikos... saat tarvitavat jutut pöydalle, vähä riippu mista tilat. Jos kannet pitaa työstä sit tietenkiin jo mootoripajan kans neuvotelema. Kuka homma mitakiin siihen. Kansitiivistet olen laitanu alkuperäiset, sama oilrailin standpipet ja dummiplugit. Oilcooleri ilmeisest menee vaihton samalla jos on vanhempi. Sen tunnistat siit että sille on ylakanteen pressatu sellaiset kolot https://www.dropbox.com/s/ztrl39euzzn9qf2/DSC_0394.JPG?dl=0 . See kans sit OEM osa tiivisteinen. HPOP pumpun liitos, see 2 osinen snapon keksintö heti roskikseen ja sellainen kokonainen eli uppitu palikka tilalle. Muita tiivisteita, noh aina alkuperäinen, mut Mahle tiivistet on toiminu aika hyvin. No esimerkiks suutimien tiivistesarjoissa ei OEM osana ole etes täydeelista sarja saatavina, on vaan 5 osainen, siit puuttu juuri ne tärkeat oilraili liitoksen meneevat pienet O-rinkulat https://rivercitydiesel.com/index.p...=54&vmcchk=1&Itemid=54&redirected=1&Itemid=54 Mahle anta 7 osaiseen eli kaik rinkulat-tiivistet on. Jäi muuten edellisest remonttist ylimääräiseks OEM standpipet https://www.dropbox.com/s/1zpnbxh7zxng4pg/DSC_0402.jpg stand pipe.jpg?dl=0 En jättäny poies niitä:poff: mut löyty 70 raha jos pyytäis...
    rockauto
    ebay
    River City Diesel
    Sinister Diesel
    Accurate Diesel
    MKM Customs
    Summit
     
    Muokattu: 2.4.2018
    Janne76 tykkää tästä.
  19. Ivar

    Ivar 1st gear

    Iltoja, tulipas tässä pääsiäisenä hankittua kauppakassiksi F350 6.0
    Tässä hetken ajeltua rupes tuntumaan että turbon johdinsiivet jumittaa, väillä on vetoja ja välillä ei nouse kuin ahdot, no eiku tuumasta toimeen ja ahdin pöydälle.

    Eipä tästä sitten selvittykään pelkällä puhdistuksella, pakopuolen ropelista puuttuu puolet siivistä ja johdinsiivetkin on kuin haulikolla ammuttu.

    Onko kanssa-autoilijoilla hyviä ehdotuksia sellaisesta turbohuollosta joka taitaa nämä öljysäätöiset vempeleet, tai mistä saisi edes varaosia suomen maalta?
    Meinasin jo rockautosta pistää tilaukseen, mutta jos jostakin lähempää löytyisi.

    Jos jollakin sattuu nurkassa pölyttymään tuollainen turbo, niin saa tarjota, kiitos.
     
  20. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Ei kai siinä ole joku komee vapaavirtaustuningsuodatin :( Amerikan ihmemies videoita tubest selailin, nii selitti just et vain orginaali osaa olkoon suodatin mikä hyvänsä. kun tässä koneessa ei saa hyötyä näistä cold intake filttereistä.
     
    Muokattu: 9.4.2018

Kerro tästä muillekin!