F250 6.4 termostaatti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jara250, 28.3.2018.

  1. Jara250

    Jara250 1st gear

    Elikkäs kyseinen kulkine tuli hommattua ja ei kone lämpiä sitten millään. Olisiko termostaatti vika?
    Myös eber tarkoitus asentaa lähipäivinä. Löytyisikö tähän mitään ohjetta, että mihin sen laittaa ja minkä letkujen väliin
     
  2. Väne

    Väne Gearhead

    Termari vika tai visko jumissa?

    Eberille on tilaa rungon sisäpuolella kuskin puolella, laatikon takana.
    Letkuista tulee pitkät mutta konehuoneeseen tai keulaan en laittais yhtään lisää tavaraa:rolleyes:
    Kierto lämmityslaitteen läpi, niin menee ajossakin lämpö suoraan sinne missä sitä tarvitaan.
    Polttoaine suoraan tankista ilman haaroituksia niin toimii varmimmin.

    Muista laittaa oikeanlaiset nesteet.
     
  3. DslCat

    DslCat Gearhead

    Viskoflektivikaa (vapaalaakerin hirttämistä) ei voi olla kuulematta - julma ropelli pitää sellasta mölinää. Vaihdosta juttua https://www.overdrive.fi/forum/threads/power-stroke-6-4.293193/page-3
    Termaria voisi epäillä.. mitä näyttää laatikonlämmöt? Nehän nousee nopeasti,

    Syylärineste pitää olla sitä "kallista kultaista" unohtamatta kavitaationestolitkua. Ainakin SW myy..

    Varmaan tämä Webaston ohje ajaa saman asian. Mutta en laittanut alustaan vika-alttiiksi kun on hyvä jemmakin - ulisee kromiritilän takana (on nyt jokin virkakin sillä :p)
    [​IMG]
    Pois pitää ottaa vain huopasisälokari ja ilmanputsari. Letkusulkijat lämppäri kennon menoon ja mutka lokariin. Eli normaalisti (ilman weban vesipumpun avustusta) jaksaa vesi kiertää weban läpi vaikka onkin ns. sarjassa. Mutta vesiletkut jäävät lyhyiksi (n. 60cm) - letkujen päälle ujutin vielä alukurkkutorvet, niin suojaavat lämmöltä paikkoja.

    Pikkaisen pitää askarrella - kiinnitysjalka pystyasennukselle, pakoputkelle suojapelti sekä weban päälle "tippapelti" koska sadevesiä loriseen tuonne lämppärikennon puolelta.
    [​IMG]
    Polttoainepillin ujutin ex 250L lavatankin haaroittimesta sisään, niin ei tarvinnut tankkia laskeaa alas. Olivat maahantuonnissa poistataneet lisätankin, ja tuo tankkiputken haaroitin jäänyt virattomaksi.
     
    Muokattu: 4.4.2018

Kerro tästä muillekin!