Öljyä pakokanavissa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ChargeDodger, 22.4.2018.

  1. ChargeDodger

    ChargeDodger 3rd gear

    Huomasin tossa kun olin aikeissa jo nostaa Oldsin moottorin takasin paikoilleen, että 4 ja 6 pytyn pakokanavat on öljyiset. Muut kanavat OK.

    Koneella ajettu edellinen kesä eli about 2000 - 3000 km. Mistäköhän moinen vois johtua? Venttilien ohjurit vuotaa? Venttiilivarren kumit kuitenkin uusittu sillon kun motti kasattiin, en oikein usko että näin nopeesti menis huonoks...

    PCV venttiiliä mulla ei tossa ole ollut kytkettynä, molemmissa venakopissa breatherit.
    Männänrenkaat päästää öljyä läpi?

    Otanko suosiolla kannen irti vai mistäköhän kantsis lähtee vikaa metsästämään? :confused:
     
    Muokattu: 23.4.2018
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mitäs sille koneelle on tehty remontissa?
     
  3. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Jos ohjurit väljät niin kumit ei kauaa kestä.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja onko orggikset sateenvarjot vai modattu jo stefamallisille ohjurinkumeille?
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei liity aiheeseen mutta tekisin koneelle jonkunsorttisen huohotussysteemin. Siis putki auton alle vähintään että ees vähän ilma vaihtuu koneessa.

    Ot loppuu.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Paitsi ihan laittasin oikein toimimaan.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo jollei siihen ole jotain syytä olla ottamatta käyttöön esim. muinaiskone tai super viritys moottori.
     
  8. ChargeDodger

    ChargeDodger 3rd gear

    Motissa kaikki uutta paitsi lohko, joka sekin tietenkin käynyt koneistamon kautta...
    Ohjurin kumit on tälläset:

    [​IMG]

    [

    Niin, mikä nyt sit on super viritys moottori... dynossa kun ton kanssa käytiin, niin sano ettei tollasissa moteissa yleensä enään PCV:a käytetä, ni en sellasta ole sit laittanu... minkäslainen huohotyssysteemi tollaseen virimottiin olis paras?

    Mutta asiaan... Eli sen verran rupes häiritsemään, että nyt kun motti viel pukissa, niin nyppäsin kannet irti ja ne lähti koneistamolle koeponnistettavaks ja ohjurit tarkistettiin... Tuomio oli, et kannet ehjät ja ohjurit kunnossa mutta venttiilien istukat kuulemma vuotaa... Vähän hämmästyttää/kummastuttaa, kun pipot kävi kuitenkin kansipajan kautta ennen kun mosa kasattiin ja tosiaan edellisenä kesänä kilsoja ei ihan hirveesti kerennyt tulemaan.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siis onhan siinä ihan toimiva huohotussysteemi, tajuskohan söfödöfö sitä tuossa. Ei sen PCV tarvitse olla, voi tulla kapasiteeti vastaan.
    Oikeen rallikoneissa on joku öljynerotin välissä ja huohotinputki kollektoriin missä saa hieman virtausimua, eiks se noin suunnillee mene?
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No eihän nyt suinkaan oo mahollista että mäntä/pyttyvälys ois ollu liian tiukka/holo että ei ois männänrenkaat pitäny kunnolla?
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei, koska pelkät breatherit (mikäli sillä tarkotetaan vaan filsuja venakopissa) ei ole toimivaa vaan sinne pitäs saada auton alta imua.

    Mut jos jostai saa imua niin sitte ok.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ehken sit itse tajunnut, ajattelin semmosta old skool korkki+letku- alle systeemiä.
     
    sdfsd tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!