capriceen madallusta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja RokkiMikko, 16.9.2002.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Siinä käy juuri noin kuten tuo sun piirros osoittaa. Jousikupin siirto on helpompi keino ellei halua tukivarsien muutteluun ryhtyä.
    Kardaanillekaan ei mitenkään paljon tilaa ole, mutta ei mulla ole kiinnikään ottanut vaikka joskus on jousitus pohjaillut niihin madallettuihin pohjauskumeihin.

    Ne iskarit sais sitten olla mielellään aika tehokkaat niin tulee vähemmän ongelmia.
     
  2. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Okok, no eipä tuo jousikupin siirtäminen pahalta hommalta kuulosta kun hitsivehkeetkin löytyy yms. Tuollaisilla 265mm pitkillä jousilla voisi vaikka aluksi kokeilla miltä näyttää. Tuollaista suoraa joustahan on onneksi helppo lyhentää jos ovat liian pitkät.
     
  3. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Muuttuuko tuossa capricessa etupään camber-kulma paljonkin madaltaessa? Ja onkos kenelläkään kokemusta, että kuinka paljon tuota pystyy etupäästä madaltamaan vakiokokoisella?(225/75R15) rengastuksella, ennenkuin rupeaa rengas ottaman kiinni lokareihin. Riippuu toki jousien jäykkyyksistä yms.
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla on '91 Capriceen ed. om. vaihtanut taakse lyhyet jouset ja autohan kulkikin sitten keula pystyssä. Otin nyt asiakseni pätkäistä etujousista kierros pois, kuskin puolelta itseasiassa kierros ja varttikierros päälle, koska se kulma oli sentin korkeammalla kuin toinen. Jouset näytti olevan alunperin 42 senttiä pitkät ja jousilangan paksuus peräti 17-18 mm. Tuo kierroksen katkaisu näytti tiputtavan keulaa n 3 senttiä. Nyt näyttää paremmalta. Iskareiden alapään kiinnikkeet (¨peltimutterit¨) hajosi kaikki irrottaessa ja nyt siellä on hitsattu 8 mm mutut alatukivarren sisäpuolelle. Saa nähdä tippuuko se vielä tuosta kun alkaa ajamaan parin viikon päästä.
     
  5. HT

    HT Gearhead

    Kuvia vain kehiin.
     
  6. gt302

    gt302 3rd gear

    mistä ootte löytäneet caprice sedanin 91vmperään lyhyet iskarit?
    madallettu reilusti n10cm.
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Us-Partsissa pitäis olla useampaakin mittaa Belltechinä.

    Taisin jo aikasemminkin mainita että omaan Farkku-sämpylään tein vielä kiinnikkeet lyhyille lisä-iskareille että sain ulosjoustoa rajoitettua tarpeeksi.
     
  8. gt302

    gt302 3rd gear

    juu mulla onkin beltekin setti keulassa paikallaan mallia astron ja tarkitettu madalletulle alustalle astron vaimentajat jäsymmät.perään tuli näköjään liian pitkät iskarit vaikka olin lyhyet tilaavinani.noh täytyy tilata uudelleen.konit laittaisin mutta en ole löytänyt mistään sopivan mittaisia.
     
  9. anakonda93

    anakonda93 1st gear

    Onko täällä kavereita kellä kokemusta noista belltechin iskareita? Kuinka paljon kärsii niillä capricefarkkua laskea? Muita mahdollisia ongelmia? Vanin jouset tulossa eteen ja taakse.
     
  10. p0ks

    p0ks 2nd gear

  11. Mistä mahtaa saada 1991-1994 Capriceen madallusjousia/sarjoja, onko Suomessa vai pitääkö ulkomailta tilata?
     
  12. aric-z

    aric-z Gearhead

Kerro tästä muillekin!