Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Motorcraftia olen käyttänyt, joskus vaihtoehtona juurikin WIX, mikä on laadukas suti.
    Takaiskua ei mun mielestäni näkynyt Motorcraftissakaan, tossa juuri otin hyllystä FL1995 sudin ja ihmettelin asiaa. En tosin ole sellaista purkanut pitkään aikaan. Eilen juuri purkasin yhden takaiskullisen WIXin, traktorista vaihdetun, ja takaiskuhan näkyy siis suodattimessa ihan purkamattakin jos sellainen on.

    Tyhjäksi sitä ei 7.3 Fordissa saa valumaan millään koska se on sellaisessa asennossa kuin on, eli takaiskulle ei ole juuri tarvetta. Jos se olis suu alaspäin niinkun em traktorissa onkin, tai edes sivuttain kuten monissa fordin omissa bensakaseissa niin juttu on eri. Niiden (Motorcraft) sudeissa onkin takaiskut. Katselin juuri paria eri mallia.

    Ylipaine (ohitusventtiili) on taasen suodattimen jalassa (tarkista että se pikku levy on paikallaan), joten ei kai sitä suodattimessa enää tarvita?
     
    Muokattu: 4.5.2018
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Omaan seiskakolmoseen hain viimeksi Donaldson P550371 suodattimen IKH:lta. Oli Made in USA ja ihan pätevä merkkihän tuo on muutenkin. Hintakaan ei ollut paha, sain kivasti alennusta OVH:sta.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mulla on Donaldsonin naftasuteja ollut, merkkinä joo ihan parasta.
     
  4. Rovi

    Rovi 1st gear

    Hmm erikoista. Siihen FL1995 väitetään jokapaikassa olevan silikooninen takaisku ja ylipainevena. Näkyykö se vaan huonommin siellä jos se on jotain kirkasta silikoonia. Tuo normaali nitriilikuminenhan kyllä erottuu reijistä heti.
    Eihän sitä ylipainetta sitten tarvi jos siellä jalassa sellainen on. Onko tuo donaldsoni missä hinnoissa?
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jaah, no tuo on toki mahdollista, pitää kurkistaa.
     
  6. juhamann

    juhamann 3rd gear

  7. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    itse olen käyttäny WIXin ja Motocraftin suotimia pitemmän aikaa, en ainakaan ole huomannu mainittavaa eroa käytössä.
     
  8. Aki_N

    Aki_N 1st gear

    Moro. Pitkään keskusteluja seuranneena pääsen nyt itsekkin osallistumaan. Eli excursioni tehnyt nyt pari kertaa alkuvuoden aikana niin, että kun lyö käymään ja ennen kun kerkeää lähtä liikkeelle niin sammuu kuin seinään. Kierrokset ollut normaali tyhjäkäynnillä molemmilla kerroilla ja sammumisen jälkeen lähtee kyllä heti käymään eikä muita ongelmia ole. Mistä lähtis ongelmaa penkomaan?
     
  9. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ja ne vikakoodit...?
     
  10. Aki_N

    Aki_N 1st gear

    Ei ollu ainuttakaan vikakoodia kun yritin katella tuolla karvalakki mallin lukijalla. Vois olla kyllä aiheellista nyt hommata uusi lukija.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    CPS anturista alkasin itse tossa tapauksessa.
     
    juhamann tykkää tästä.
  12. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Juuri näin. Vaihda tilalle motorcraftin oma, ei mitään muuta. Joo voi toimia, mutta kokemuksella ei enään ikinä muita kuin motorcraftin antureita voorttiin.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei näkyny Motorcraftin FL1995 sudissa minkään sortin kalvoja tai venttiileitä missään. Uutta en viitti leikata, mutta en kyllä keksi missä ne voisi olla siellä piilossa. Motorcraftin FL1A ja FL820S sudeissa näkyy takaiskukalvo ja ylipainevenat.
     
  14. Aki_N

    Aki_N 1st gear

    Rupesin penkomaan tätä asiaa niin selvisi, että autossa on pari takaisinkutsukamppanjaa avoinna. Toinen on juurikin tuo CPS anturi ja toinen vakionopeudensäätimen poiskytkentä kytkin tehostimen päässä. Pitää huomena soitella wetterille ja kuulostella rupeaako ne millekkään näiden kans. Tuo CPS anturi oli ainakin aika puhtaan näköinen ja harmaa, että liekkö joskus jo vaihdettukkin.
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Takakardaanin ristinivelet vaihdettu. Vanhat lieni peräti alkuperäiset, mutta yllättävän hyväkuntoiset. Tilalle tuli samanlaiset, Dana Spicer 5140X eli ilman rasvanippaa olevat mallit.

    Eipä siinä, ääni ei poistunut :D

    Itse laitoin aikoinaan jenkkifoorumeilla suosittellun tummansinisen CPS:n eli olikohan GEN I 7.3 PS:n anturi. Hyvin on pelittänyt. Se CPS:n kiinnityspultti on sitten lujassa.
     
  16. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    95vm econo 7.3 powerstroke. Välillä palaa abs valo kun lyö käymää. Viime kesänä oli oireita jotka alko taas kun kelit lämpeni. Jos pysähdyt ja auto käy tyhjäkäyntiä laatikko alkaa temppuilla ei vaihda ku vasta kierroksilla ja vaihtelee muutenki miten sattuu ja rumasti. Sammutus ja uudelleen käyntiin ni taas toimii. Ainoo viivakoodi edgellä p0500 nopeus anturi. Nopeus mittari saattaa isommis nopeuksis väpättää mut laatikko kyl pelaa vauhdissa. Missä laatikon ohjainlaite on? Olisko neuvoja mitä tekis.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vaiha se nopeusanturi, perämurkulan yläpinnalla.
    Hyvin mahdollisesti vastuussa koko sotkusta.
     
  18. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Juu se on tulossa. Aattelin vaa et voiko se tollai vaikuttaa. Kun laatikko vittuilee hiljases nopeudes ja nopeusmittari n75kmh jälkeen
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kyl se voi. Ja sotkee juuri abs hommat myös. Mittarille ja absille on oma boksi välissä, ja laatikolle oma tjstp.
    En nyt ainakaan tekis mitään ennekuin anturi uusittu.
     
  20. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Juu anrurin saan maanantaina. Toivotaan et helpottaa
     

Kerro tästä muillekin!