Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Leikitellään ajatuksella jos tälläiseen laittaisi hieman kireämpää tekniikkaa; mitä vaatii ja onko miten järkevää? https://www.nettiauto.com/chevrolet/scottsdale/9443799
    Miksi tuossa on kahdeksan pulttiset vanteet? En tunne tätä pick up-maailmaa juurikaan joten anteeksi..

    T:Ville
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaatii vaan v8sin mihin kireää osaa tai tohon kutoseen kireää osaa.


    Tossa vaan jytymmät akselit siksi 8 bolt.


    Riippuu paljonko tehoa haluat onko järkevää mikäkin tai paljonko sais maksaa.
     
    VilleTre tykkää tästä.
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mikähän auto kyseessä ?

    Pumpun saa käyntiin useammalla tavalla C/K pikkarissa, helpoin on kaivaa bensapumpun sulake esiin apparin puolelta konehuoneesta virranjakokeskuksesta, se iso musta muovinen kotelo...siellä on musta sulakekotelo jossa 20A sulake.

    [​IMG]

    Siihen tulee kaksi johtoa, pinkki/musta ja beige/valkoinen johto.
    Tee sellainen johto jossa on toisessa päässä on normi 6,3mm uros abico-liitin, laita johdon väliin 20A sulake...johtoon voi lisätä vielä jonkin katkasijan tai painonapin jos haluaa, ei ole pakko.
    Tökkää se abico-liitin beige/valkoraitaiseen johtoon pumpunsulakerasiassa ja johdon toinen pää johonkin sen viereisen jakoblokin isoista virtaliittimistä (sama kun akku +)...pumpun pitää käynnistyä heti jos se vain toimii.

    Pumppu/tankkiyksikkö maadoituu muistaakseni pikkarissa runkopalkiin tankin vieressä..kannattaa tutkia se jos pumppu ei puhu mitään.

    Myös ö-paine katkasijalta voi yhdistää oranssin ja pinkin johdon...paikka on aika ahdas.
    Tätä voi käyttää silloin jos auto hörähtelee, mutta ei jää käyntiin...sillä testataan onko ö-painekatkaisija rikki.

    Jossakin Astrossa on erillinen primerointi liitin, pikkarissa ei ole.

    ALDL-liittimessä koelaudan alareunassa on G-napa, se käynnistää bensapumpun kun siihen johdetaan 12V.

    [​IMG]

    Tuossa C/K pick-up 88 - 89 kaavio...rele, ö-painekatkasija, sulake vasemmalla päällekkäin...HOT FUEL MODULE kohdilla tankkiyksikkö...Hot Fuel Module:a ei ole kaikissa, vain HD-mallit...ALDL-liitin on alimpana vasemmalla.
    [​IMG]
     
    caprice305, mikke88, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Anza

    Anza Gearhead

    Kiitokset tietämyksestä. Kyseessa C1500. Rintapellin sulakkeelle tuli +12v hetkeksi, kun käänsi virrat päälle. Siitä päättelin että releet yms. toimi. Tankin vieressä on pumpun johtojen liitin hapettunut. Sitä räpläsin ja crc tä perään. Lähti toimimaan.
     
    palontie, Jussi289 ja Karpov tykkäävät tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyseinen malli on Fleetside C20, eli R20 nykyään kun malli nimikkeet vaihtu, kun uusi korimalli tuli -88. Onkohan toi niitä Metro auton ostamia ylivuotisia, mitä Suomessa myytiin -88? Taka-akselina noissa R20 on 14bolt semifloater. Siksi 8 pulttiset akselit. R10,R20,R30 kertoo paljon kantavuus yms on. R10 pienin.
     
    VilleTre tykkää tästä.
  6. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Koneeksi kaavailin noita näyttelyissäkin mainostettuja sangen edukkaita uusia pikkulohkopannuja. Kyllä kai sellaisellakin tuollainen liikahtaa paremmin kuin vakiotekniikalla. Ulkokuori voisi jäädä hieman karummaksi ja teknisesti olisi tikissään. :p
     
    palontie tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei se oo kun sitten sellanen sinne istuttaa :)

    Jos ei sitten osta käytettyä ja sitä piristä. Hyvät ja huonot puolet molemmissa.
     
  8. Anza

    Anza Gearhead

    Tää olikin päivän pelastus. Pumppu lakkas taas pelaamasta huoltsarin pihassa kun pysähdyin. Pistin hyppyjohdolla sulakkeen johtoon virtaa ja kävin naputtelemassa tankin päältä pumppua. Pumppu heräs ja matka jatkui.

    Pumppu on uusi. Onkohan kiinalainen laatu näin hyvää, vai voisko releeltä tulla liian alhainen virta, ettei pumppu lähde pyörimään ilman naputtelua?
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eihän se sitä relettä tarvi välttämättä ollenkaan.
    Voi olla maavikakin jos jo kerran maajohdon putsaus auttoi...veikkaan silti pumppua jos tankin kolistelu auttoi.
    Uusi pumppu...niin mutta mikä...jos se on joku Carter...ne romuja jo uutena.
    Delco tai Walbro jos uusii pumpun.
    Jos haluaa varmistaa pumpun virran saannin, niin kannatta releistää se pumppu...virta suoraan laturin perästä ja se orkkis järjestelmä ohjaamaan tätä relettä.
    Jarrutehostajan alla on liitos johon helppo liittää rele mitään katkomatta tai rikkomatta...water prpof liittimet saa vaikka Nippelit.fi
     
    Anza ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  10. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minulla buickissa bensapumppu toimi ja ei. Pariin kertaan korjailin maita siitä kunnes tajusin että se 12v puoli oliki ihan hiuksen hienosti kii sending unitin sisällä... Eli kannattaa tsekata liitännät ennen ku haukkuu pumpun
     
    Anza tykkää tästä.
  11. Catrik

    Catrik 3rd gear

    No meni taas vaikeaksi. Piti muutoskatsastaa K10 alle 35" renkaat käyttämällä rinnakkaismallin K20 rengaskokoa 235/85R16. Eilen kävin selvittelemässä asiaa ja pienen neuvottelun jälkeen totesivat että kyllä se onnistuu. Tulosti koko 188 sivuisen Chevrolet Trucks oppaan josta tarvi sen yhden sivun missä luki rengaskoot, oli huvittavan näköinen nivaska.

    No tänään menin katsastamaan että laittaa ne renkaat nyt samalla. Ei ollut se eilinen jätkä paikalla niin nyt sitte toinen jantteri tutki puoli tuntia sitä 188 sivuista lappukasaa, mittaili auton korkeutta ja mitä lie. Sitten se keksi että onkohan näissä K10 ja K20 eri akselit, pitäs niistä nyt sitten muka toimittaa joku selvitys.

    E: tuleeko mieleen mitään autoa jossa ois 10bolt ja vakiorengaskoko 235/85R16 tai joku lähelle oleva? Onhan mulla tuossa pöydällä 14 bolt mutta ei nyt ihan heti ehdi asenteleen sitä
     
    Muokattu: 5.5.2018
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nyt vaihtasin jo konttoria, jos akseleilta ruvetaan kyselemään. Vaikka kyllähän se siinä oikeassa on. C20 eli 3/4tonnisissa on ollut ainakin 14bolt 9,5" semifloateria 8 pulttisilla akseleilla, en tiedä onko ollut pienempää perää.
    Ja eikös ne perät selviä siitä pumaskasta?
    Ai niin mutta toihan on K malli...
     
  13. peku123

    peku123 Gearhead

    Onko kukaan rakennellu tollaseen 350 vortec suburbaniin putkistoa? Ilmeisesti täytyy katit jne olla ton ikäisessä paikallaan (-98vm).. Vai onko vaan mentävä katilta taaksepäin hyllystä löytyis jo magnaflown 2x 2.5" vaimentaja. Pikkasen pitäs saada höpöttää paremmin..
     
  14. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Kai ne katit voi tyhjätä ;)
     
  15. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Nii sehä siinä kun ei C/K20 oo saanu 10 bolt taka-akselilla, pitäs löytää joku toinen auto missä on ollu isommat renkaat niin ehkä sit tälle katsastajalle kelpais. Onhan mulla tossa pöydällä 14 bolt mutta ei sitä nyt heti ehdi asentamaan.

    Takajarruistahan se muuten taas pomppas, käsijarru sentään meni läpi mutta käyttöjarrussa 68% ero. Millä tavalla ja kauanko tuolla pitäs peruutusjarrutuksia tehä että se säätäis ittensä kunnolla?
    Käytin rummut auki ja kaikki liikkuu mutta ihan mahdoton homma se ohjeiden mukaan säätö, pitäs muka kiristää siitä rummun sisällä olevasta säätöpyörästä ja sitte 33 naksua auki, mutta eihän sinne näe ollenkaan kun meisseli on siinä säätöreiässä näköesteenä.
     
  16. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Jos on kuorma-auto niin vasta 2004vm pitää olla vähäpäästöinen. Eriasia jos lukee tiedoissa että on vähäpäästöinen tai varustettu katilla.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko v6 tbissä ja v8 tbissä eri icm? Eikös tuo ole?

    Koodilla ei vaan suoraan löydy. Varastoa siivotessa löyty uus.
     
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ainakin rocki myy samoja molempiin.
     
  19. tst

    tst Gearhead

    Kyllä se pakki sieltä aina löytyy mutta pahimmillaan saa minuutinkin odotella tai sitten kierroksia niin rysähtää liikkeelle. Oliko tästä kellään kokemuksia? Loota on 4L80E
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuumana vai kylmänä? Eteenpäin olevilla vaihteilla ei ongelmaa? Ja öljytaso tietty ok?
     

Kerro tästä muillekin!