Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljos 2wd th700 pikapin loota vetää öljyä kun vaihtaa öljyt perinteisesti?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Alle 5 litraa kun nopeesti otat pohjan auki ja vaihdat suodattimen. Vähän odottelemalla saa sit menee enemmän. Mut siinä vitonen.
     
    Karpov tykkää tästä.
  3. Dicktaattori

    Dicktaattori 2nd gear

    454 ei starttaa kun moottori on kuumana. Mikä vikana?
     
  4. petska

    petska Gearhead

    Niin näkyi olevan ja 7mm kannalla olevalla ruuvilla kiinni. Pohjan vaihdossa huomasin. Siellä on sitten relepohja missä näkyy olevan ainakin joku rele mutta nyt jostain kiertää virta hassusti tulee " pitopiiri" ettei sammuttimelta katkea virta. Avaimesta kun kääntää niin rundikello ja kaikki muu sammuu ja kokeilin ottaa laturin johdot irti että sekin oli pois pelistä. Onko tuolle sammuttimelle rele jossain mikä jumittaa?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ruisku vai kaasari? Pyörii vaan ei käynnisty vai mitään ei tapahdu kun avaimesta käänää?
     
  6. petska

    petska Gearhead

    Voiko FSD olla niin viallinen että ei sammu avaimesta? Onko kukaan törmännyt?
     
  7. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Tuntuu kovin kaukaa haetulta, mutta kai kaikki mahdollista on.

    Eikös tuo sillai mene,että ohjainyksikön pitäis maadoittaa tuo sammutinsolenoidi tms.

    Ja olet tarkistanut ja varmistanut varmaksi sen pumpun releytyksen ja miten se on kytketty siihen öljynpainekytkimelle tms. Itse kun olen aina hieman skeptinen kaikenlaisiin virityksiin. Paitsi tietty jos on tehty asianmukaisesti mitä eivät ihan aina ole.

    Maadotukset katsoisin ja tarkistelisin virtalukon piuhat. Itsekkin jouduin jossain kohtaa niitä vähän juottamaan/tinaamaan uudestaan kun en oikein ollut vakuuttunut tehtaan jäljestä ja aiheutti ajoittaista abs valon syttymistä ja puhallinmoottorin toimettomuutta. Auttoi ainakin siihen vaivaan.

    Voin pistellä jossain kohtaa kuvia johdotuksista chiltonin manuskasta kun kerkeän, jos se vielä tässä vaiheessa helpottaisi elämää.

    - Jussi
     
    Muokattu: 17.5.2018
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kytkentävirhe siirtopumpun releistyksessä riittäs kyllä tohon ongelmaan.
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Startti liian lämpösenä, pellisarjat? Lämpökilpeä väliin.
     
    palontie tykkää tästä.
  10. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Veikkaan virtalukon pohjaa...
     
  11. Dicktaattori

    Dicktaattori 2nd gear

    Ruisku, ei tapahdu ,itään kun avaimesta käynnistää. Ilmeisesti starttiin hohkaa moottori kuumaa. Onko olemassa valmiita lämpösuojaa/levyä?
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu kuten kaprise sano niin lämpösuoja. Vois kyllä startin peruskorjata samalla.

    Jos kerran avaimesta ei tapahdu startin suhteen mitään toimintaa ja viileempänä skulaa.
     
    Dicktaattori tykkää tästä.
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    On niitä,olikohan americarissa?Mulla oli samaa ongelmaa subussa jossa oli 454.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaihdoin pikappiin etuiskarit. Monroen siniset. Mukava vaihtoehto jos ei halua entisestään kivirekistää.

    Puskurista kun polkas jalalla, vanoilla iskareilla jotka oli vuotaneet (eivätkä palautuneet enää kun ne painoin kasaan) auto ei nyökännyt yhtään kun lopetti. Nyt nyökkää kerran. Ilman iskareita jäi nyökkimään n kolme kertaa :)

    Kokeilin myös ajelua ilman etuiskareita. Etujouset kyllä eniten syö mukavuutta. Isoissa loivissa heitoissa ja laakeissa hidastetöyssyissä jäi nyökkimään. Perus ajossa tai jarrutuksessa ei eroa huomannut.

    Ei liene tehtaalta tullut hirveästi löysempiä jousia kun tämä v6 c1500? Jossei sitten lyhkälavaseen?

    Jos tietoa käviskö vaikka jonkun hlöauton tms jouset tonne niin otan mieluusti tiedon vastaan.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja nykyään saa hyvin ns "metritavarana" kaikennäköstä versioo.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ootko nyt kuitenkin kattonu, että herätyssähkö menee startille asti? Ettei huku matkalle, joku neutral saftety switch tms.?
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. Dicktaattori

    Dicktaattori 2nd gear

    palontie tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  19. peku123

    peku123 Gearhead

    Kokemuksia mistä 98 suburbani laskee vedet apukuskin jalkatilaan? Ulkoreuna aivan märkä..
     
  20. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Veikkaisin lämppäriä..
     
    palontie tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!