Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos se ei maistu imelältä, niin ilmastoinnin kondenssinpoistoputki tukossa.
     
  2. peku123

    peku123 Gearhead

    Nyt sateen jälkeen tullu sisään.. Ja kerran huomannut myös autopesussa tiputtavan.. Lotina kyllä käy kun auton sammuttaa, et vaikuttas jossain olevan vettä.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    En tiedä, minkälainen toteutus ysikasissa on, mutta ehken kannattaa tuulilasin edustan ritilä irrotella ja putsata paikat alta hyvin.
     
  4. JL-

    JL- 3rd gear

    Kato että akun ja moottorin yms väliset maadotukset on kunnossa.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    En tiedä minäkään miten -98:ssa on, mutta jos olisi -97 tai vanhempi, niin veikkaisin että sen ritilän ja pellin väliin on kertynyt moskaa ja ritilän kiinnitysruuvin juuresta tiputtelisi vedet suoraan lämmityslaitteen ilmanotosta kennon päälle ja sisään lattialle...

    "Lotiseva ääni" tai enempi sellainen loriseva ääni lienee tulee ilmastoinnista kun paineet laskevat sammutuksen jälkeen...ajaessa lotiseva ääni viittaa että jonnekin kertynyt enempikin vettä.
    Kannattaa avata se tuulilasin etureunan ritilä ja tarkistaa paikat ettei ruostu puhki.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Missä -87 fleetsidessä 6.2d on jäähdytinnesteen määrän anturi? Herjaa että low coolant, mutta syylärin on täys.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös ne oo paisarissa aina?
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tossa ei ole paisaria, vain ylivuotosäiliö. Mutta taisin löytää sen. Syylärin korkin alapuolella näyttäs olevan joku anturi.
     
  9. rodhot

    rodhot Gearhead

    Siinähän se on. Liitin hiukan heppoinen tappiliitos, hapettu omasta usein.
     
  10. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    https://aijaa.com/1iBqkr
    [​IMG]

    Parempi myöhään kun ei silloinkaan.

    - Jussi
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Siinä se usein on, pelkääjän puolella, vähän korkista alaspäin.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Etujarrusatula vaihdettu, mutta silti jarru jumii kiinni....
    En usko että uusikin satula olisi sökö ja leipos heti kiinni. Mistäs sit lähtee etsimään vikaa?
    Nestettä tuli ilmausnipasta hyvin pellolle kun jarruja ilmasi.
    Ja asennettaessa jarrut ei tahminut yhtään, vaan vapautti ihan hyvin.
    Letku/putki tukossa, ettei paine pääse pois?
    Tai onko jossain joku rajotin venttiili?
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sellasiin letkuihin oon törmänny, jotka jää "tukkoon". Se välikannakkeen paikka on kans yks jumikohta, mut ei näissä sitä taida olla missään mallissa.
    Jos se ilmausnippaa raottamalla höllää, ja vaan toinen etunen jumii, niin melkein letkuun jää.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Vain toinen satula jumii, eli apparin puoli.
    En ole vielä käynyt ottamassa rengasta pois, että liikkuuko mäntä. Tällä kelillä toi +30kg rengaspaketin jumppaaminen pihalla käsityökaluilla ei ole kivaa :D
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos on sopivat vanteet, niin ilmausnippaan tais päästä käsiks ilman pyörän irrotustakin...
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla ollu kahdessa autossa just tollanen jarruletkuvika.
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Oli sama vika talven jälkeen ilmaantuntut omaan C1500 1991 pikkariin...auto puolsi vasemmalle hieman aina kun aloitit jarruttamaan, mutta pysähtyi silti suoraan kun painoi enempi jarrua.
    Herkistelin etujarrut ja huomasin heti että oikea etusatulan jarrumäntä oli jumissa :odrealmad:, hain uudet satulat ja lopputuloksena auto puolsi kahta kauheammin vasemmalle, WTF ? :odeek:
    Pähkäilin asiaa ja vahdoin etujarruletkun oikealle puollelle ja sen jälkeen loppui puoltaminen.

    Veikkaan että se jarruletku on puristunut kasaan siitä ylätukivarren putkimaisen pidikkeen kohdilta pidikkeen ruostuessa sisäpuolen ja puristaessa letkua kasaan.
    Huomasin myös satuloiden jo vaihdon yhteydessä että oikealta puolen tuli nestettä, mutta huonommin...ilmauskone ei edes imenyt kunnolla...letkun vaihdon jälkeen ei mainittavaa eroa eri puolien välillä.
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Vaikuttaisi aika selvälle, raati aika yksimielinen syystä :). Tämä tosiaan tuli talven aikana.
    Näyttäs tuolla joku jakobloki olevan syylärin alle. Se seuraavaksi syyniin, jos letkun ihmettely ei auta.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onks takavetosissa se välikannake tosiaan?
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ylätukivarressa oleva letkunkannake näyttäs olevan syyllinen.
    Sorkkaraukalla mäntää sisään, ei mihinkään.
    Nipa auki ja spuuuiiiirttts... helposti meni.
    Tutkin tota ylätukivaressa olevaa metallista letkunpidikettä, niin letku on ruvennut turpoamaan sieltä välistä ulos.. Eli letku on tukkeessa.
    Ja se prkleen kannatinrauta on kuusiokolopultilla kiinni... rälläkkää.
    Ja on myös niin paksua rautaa, ettei sitä saa taivutettua väljemmäksi.
     

Kerro tästä muillekin!